Hoe zet ik PHP op mijn site?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

26/04/2004 19:33:00
Quote Anchor link
Ik snap PHP niet. Ik probeer PHP scripts te maken en ik ben pas net begonnen. Maar ik heb eigenlijk een vraagje. Als iemand op je site komt die geen php op zijn computer heeft geinstaleerd. Kan hij dan nog steeds de pagina zien? En zo ja, hoe zorg ik dan dat dat kan want bij mij schrijft hij het script steeds gewoon op.

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 11:25:22

26/04/2004 20:03:00
Quote Anchor link
Waar heb je je site neergezet? je hebt een host nodig die php ondersteunt. Naar mijn weten kan valt php niet te installeren (Ik ben ook nog maar een newbie maja). Ik heb men paar scrips op lycos staan: http://www.tripod.lycos.nl Dat is gratis (meeste php aanbieders zijn dat NIET) en je kan ook nog een db maken.

26/04/2004 20:09:00
Quote Anchor link
Eerst als ik een script op mijn computer maakte kon hij het steeds niet lezen(of is mijn computer ook een hos, ik gebruik windows 98)

Ik maak mijn site met www.freewebs.com.
Ik weet niet of die php ondersteund. Maar op mijn computer werkte het ook niet. Toen heb ik zo'n php 4.3. nog wat instalation schield gedownload en php 4.3. nog wat geinstaleerd. Toen heb ik een php editor gedownload(DzSoftPhpEditor) en toen kon ik met die editor wel de scripts bekijken maar nog steeds niet bekijken met MicroSoft Internet Explorer. Misschien maak ik wat fout met de scripts of zo.

Arend a

Arend a

26/04/2004 21:17:00
Quote Anchor link
[update: typo]
Hallo Christian.

PHP is een server side taal, dit betekend dat het aan de kant van de server uigevoerd wordt.

Normaal gesproken is er sprake van Client side (aan de kant van de browser) en Server side (de kant van de HTTP server, waar je je via HTTP HTML van binnenkrijgt.).

Client side (scripting) is Bijvoorbeeld Javascript, Java, Flash.

Bij Server side scripten is het script aan de kant van de server. Dit houd dus in dat wanneer je dit wil installeren je een HTTP server nodig hebt die je
[1] Zelf installeerd, lokaal op je computer (heel goed mogelijk)
[2] Een provider die het ondersteund.

PHP zelf installeren is goed - je kan immers php scripts uitvoeren, maar php is nog niet echt bruikbaard. Hiervoor is het handiger om een alles-in-een set zoals phpdev te installeren.

PHPDev bestaat uit alles wat je nodig hebt:
o Apache: een veelgebruikte webserver
o PHP: de Interpreter van de taal
o MySQL: Een veelgebruikte database server (zal je heel snel ook de voordelen van inzien)

http://www.firepages.com.au/

PHPDev is redelijk makkelijk op je lokale bak te installeren. Daarna kan je ze wel via internet explorer bekijken.

Happy coding,

Arend
Gewijzigd op 26/04/2004 21:18:00 door Arend a

28/04/2004 17:43:00
Quote Anchor link
Maar als ik het dan op mijn site zet kunnen anderen het ook bekijken?

28/04/2004 17:49:00
Quote Anchor link
Of moet ik dan een tripod acount aanmaken, omdat die het wel kan?

Mitch X

Mitch X

28/04/2004 18:00:00
Quote Anchor link
Als je apache opgestart hebt en je geeft andere je IP kunnen ze je site op je pc zien :)

28/04/2004 18:01:00
Quote Anchor link
Maar dan moet mijn computer zeker ook aanstaan.

Rick

Rick

28/04/2004 18:35:00
Quote Anchor link
zou apache draaien als je pc uitstaat?

gewoon logisch nadenken :P

Willem Jan

Willem Jan

05/05/2004 21:57:00
Quote Anchor link
Beste Christian,

Om even duidelijk temaken wat je nodig hebt:

Je provider (waar je de site hebt gehost) moet PHP ondersteunen, anders heeft het geen nut om php te gebruiken.

Je kunt wel zelf een webserver installeren om scripts te maken en testen, bijvoorbeeld Microsoft IIS (standaard aanwezig op de cd van windows XP) of Apache, en dan php installeren, eventueel in combinatie met een MySQL database.

Maar mag ik je een tip geven? Ga eens op zoek naar het boek: PHP 4.2 voor beginners van Peter Kassenaar, staat bijna in iedere kantoorboekhandel op voorraad, en daar staat goede uitleg hoe je zo'n server moet installeren, en hoe je PHP kunt gaan bouwen. Werkt stapje voor stapje, de beste manier om het te leren! Je komt er best ver mee. (Inlogscripts, beveiligde pagina's e-mail scripts enzovoort.) Succes!

07/05/2004 19:05:00
Quote Anchor link
Laat maar, ik ben toch nog maar 12 jaar en ik kan al HTML en Javascript. Ik vind het zo wel goed voor voorlopig.

11/05/2004 02:54:00
Quote Anchor link
Heeft toch niks te maken met leeftijd?
Weet je, als je wilt beginnen zonder al te moeilijk te gaan doen, neem je indd 'n gratis account bij tripod, en plaats je daar je php.
Dan kan je daarna altijd nog phpdev of phptriad of weet-ik-het-wat-om-je-eigen-server-op-te-starten installeren.
Kijk gewoon rond op verschillende sites.
En koop 'n php-boek.
Hoeft geen duur boek te zijn, maar ik mag je dat toch wel aanraden. :)

Rick

Rick

11/05/2004 11:43:00
Quote Anchor link
Quote:
Laat maar, ik ben toch nog maar 12 jaar en ik kan al HTML en Javascript. Ik vind het zo wel goed voor voorlopig.
dat slaat natuurlijk nergens op, gewoon php gaan leren
is altijd handig

ik ben zelf begonnen met programmeren toen ik ongeveer 8 was, daarna gewoon steeds meer talen erbij geleerd

@Sibren, een boek is opzich niet nodig hoor, ik heb php ook zonder boeken geleerd, gewoon de php manual doorbladeren en een beetje proberen, dan leer je het vanzelf

13/05/2004 20:13:00
Quote Anchor link
Bedankt voor al jullie tips. Ik denk dat ik nu een gratis host heb gevonden, ik wacht nu alleen op een mailtje terug met mijn bevestiging van het acoutn en zo.

Anders probeer ik tripod wel uit. Ik had tripod al geprobeerd maar ik denk dat ik het fout deed want ik had een acount gemaakt zonder php of zo iets.

Begon je met proggrameren toen je 8 was?
Dan kan je pas net lezen man!
Maar ik zal wel even kijken of ik dus een php host kan vinden

Mark PHP

Mark PHP

13/05/2004 20:44:00
Quote Anchor link
Als je je account gemaakt hebt by lycos, moet je php activeren

Mark PHP

Mark PHP

13/05/2004 21:11:00
Quote Anchor link
Quote:
Ik denk dat ik nu een gratis host heb gevonden
Maar ik zal wel even kijken of ik dus een php host kan vinden

Welke gratis host is dat , als k vragen mag. K zoek er één die verbinding kan maken dmv PHP naar een ander ip, iets wat PHP van lycos niet toelaat :(

14/05/2004 12:19:00
Quote Anchor link
ik was al een tijdje opzoek naar een forum in het nederlands over php ,
en hoe het werkt en werkend te maken is ,
aan het antwoord van arend aan cristian blijkt al dat hij ,het leuk vind om anderen te helpen
dit is dus een toppie administrator

ik ga eerst de site eens goed doorspitten ,

iedereen succes met php

14/05/2004 12:43:00
Quote Anchor link
Ik heb t35; www.t35.com.

Ik vind dit een ik heb geen idee wat je met dat php ip adres bedoelt want ik begin net met php maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik heb trouwens ook een ander forum gemaakt over je favoriete php host, moet je anders even kijken.

07/06/2004 14:52:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik moet voor school in easy-php een simpele weblog maken.
Kan iemand dit en kan die persoon dat voor mij doen? Over de beloning komen we samen wel uit.
Reageer even als je iets gaat ondernemen.
Het liefst zo snel mogelijk.

Groeten,

Arne

Mitch X

Mitch X

07/06/2004 14:56:00
Quote Anchor link
Haha, vraag je ons jouw schoolwerk te doen?
Denk je dat dat de bedoeling is? :P

07/06/2004 15:23:00
Quote Anchor link
je kunt phptriad downloaden daar zit apache php&MySQl BIJ

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.