hoofdletters in varchar
Ik zit met een probleempje, projectnamen worden ingevoerd in een varchar veld. Geen probleem, maar als ik ze daarna ophaal dan zijn het alleen maar kleine letters? Dus ook iets als "PROjeCTnaAm" wordt gewoon "projectnaam". Is dat een fout van mij, of een eigenschap van MySQL? En kan ik het voorkomen/
Nils
Welke character set gebruik je? Daar zou het aan kunnen liggen...
en dat heeft phpmyadmin er van gemaakt, het komt trouwens ook voor bij tabelnamen?
Staan de gegevens ook allemaal lowercase in de database, of zijn daar de hoofdletters nog wel aanwezig?
Heb het voor de tables opgelost door een setting in my.ini aan te passen, nu nog voor de varchars.
#Allow case sensitive table names
lower_case_table_names=0
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nils Kuijpers
ik heb een donker bruin vermoedde dat het hier totaal niet gaat om gegevens in de database maar alleen om tabel namen en kolommen. Het is zeer ongebruikelijk om hier hoofdletters in toe te staan, waarom zou je dat willen?
Quote:
Dat wil je zoals Ypma al zegt dus eigenlijk niet. Houd je tabelnamen gewoon lowercase, zoals gebruikelijk is...#Allow case sensitive table names
lower_case_table_names=0
lower_case_table_names=0
Maar als de data al lowercase in je tabellen staat, betekent dat dus dat het bij het invoeren al lowercase is. Je gebruikt toevallig niet ergens een strtolower() in je PHP code?
Laat anders de PHP code waarmee je de data naar de database schrijft eens zien...
Maar nee hoor, ook in de records krijg ik geen hoofdletters!
Dat zeg ik, dan worden de hoofdletters ingezet op het moment van of net voor het toevoegen aan de database. Laat daar dus eens de code van zien...
Vervolgens worden ze met een query de database in gemietert:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
if(!empty($betreft) && !empty($omvnag))
{
$sql = "INSERT INTO tabelnaam
(Betreft,
Omvang)
VALUES
('".$betreft."',
".$omvang.")
";
}
{
$sql = "INSERT INTO tabelnaam
(Betreft,
Omvang)
VALUES
('".$betreft."',
".$omvang.")
";
}
zoiets
Verder is het vrij nutteloos om die $_POST variabelen te hernoemen, nu zijn het niets meer dan zinloze kopieën. Bovendien vergeet je de input te beveiligen met mysql_real_escape_string(), je script is nu gevoelig voor SQL injectie.
net voor de query levert "Afhang" op, in de database staat "afhang".
Edit:
Tevens de query ge'echo't, die is goed, inclusief hoofdletters dus.
Erg raar allemaal.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nils Kuijpers