hoofdletters / kleine letters

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/02/2013 22:25:03
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Is het bij jullie ook mogelijk om functies met hoofd- en kleine letters door elkaar aan te roepen?

Als ik een functie FooBar() heb dan kan ik deze zo aanroepen en het werkt allemaal:

fooBAR();
FOOBaR();
fOObAR();

Is dat bij jullie ook zo? Ik wil dat eigenlijk helemaal niet, maar ik weet niet hoe ik dat kan voorkomen.
Iemand een idee?

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 08:37:58

- Raoul -

- Raoul -

20/02/2013 23:24:47
Quote Anchor link
Zo zit PHP volgens mij gewoon in elkaar en je kunt dit niet veranderen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/02/2013 23:28:53
Quote Anchor link
Ah oké... bij jou werkt het dus hetzelfde kan ik daaruit concluderen?

Ik kan me namelijk niet herinneren dat dit vroeger ook zo was. Ik dacht dat je "vroeger" altijd de exacte naam moest typen.

Ik zou het vervelend vinden als je dit niet kan veranderen. De kans om functienamen dan verkeerd te typen is erg groot, aangezien alles wordt goedgekeurd.

Wouter J

Wouter J

20/02/2013 23:29:05
Quote Anchor link
Dit is gewoon weer 1 van die 'foolproof features' van PHP. Ik heb ooit eens gezegd:
Quote:
De kracht van PHP is noop-proof zijn, de kracht van een PHP developer is om die trucs niet te gebruiken.

Kortom, niet in trappen en gewoon lekker strict zijn en gewoon vergeten dat het mogelijk is.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/02/2013 23:34:11
Quote Anchor link
Wouter, helemaal mee eens... alleen het vervelende is...

Stel ik heb een functie getUserAge() en ik typ ergens getUserage(). Dan werkt dat gewoon, alleen dat is harstikke slordig natuurlijk. Maar omdat het gewoon werkt en geen foutmelding oplevert, heb je het niet in de gaten.

Maar ergens vraag ik me af of het niet een of andere php instelling is of iets dergelijks. Zoiets raars verzin je toch niet? :-s

Wouter J

Wouter J

20/02/2013 23:37:17
Quote Anchor link
Nee, dit is niet in te stellen.
Als je in een Hummer rijdt ga je je ook niet afvragen waar het 'hybride' knopje zit, Hummers zijn gewoon niet hybride en als je wel hybride wilt dan moet je niet gaan rijden in een Hummer maar in een Toyota Prius.
Gewijzigd op 20/02/2013 23:37:45 door Wouter J

Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/02/2013 23:38:53
Quote Anchor link
Oké. Een 'ja' of 'nee' was al genoeg hoor :-)
Ik kan me niet herinneren dat dit vroeger ook het geval was eigenlijk. Ik blijf het vreemd vinden. Maar helaas, niks aan te doen dus.

Jan R

Jan R

21/02/2013 09:08:10
Quote Anchor link
Daarom werk ik dus graag met de dotnet editor. Als je verkeert schrijft verbetert hij gewoon
Spijtig genoeg werkt dit niet voor php

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.