hosting + spam
ik weet niet als dit topic hier hoort, maar ik zou niet weten waar ik het anders moet posten!
ik ben sinds 2 maanden overgeschakeld naar een unixhosting met PHP5 & MySQL ondersteuning. maar nu krijg ik dagelijks over de 100 spammails binnen, wat ik bij de vorige hosting (windows) niet had. ligt dit aan de spamfilter van de provider zelf? heb nu spamfighter geinstalleerd, dit helpt wel, maar er worden nu ook mails gefilterd die geen spam is..
als het aan de provider zelf ligt, ga ik overschakelen naar een andere...
iemand een idee?
Ff met je provider bellen?
Tis je host idd. Mag ik vragen welk emailadres het om gaat (waar je het op binnen krijgt)
[email protected]...
wat kan ik dan het beste doen? wil eventueel overschakelen naar one.com ofzo..
heb ook al conctact gehad met mijn provider.. maar hij zegt dat hij de spamfilter strenger kan instellen, maar dat er dan ook goede mails gefilterd worden.. dus zou ik nog steeds de spammails moeten controleren!
het emailadres is wat kan ik dan het beste doen? wil eventueel overschakelen naar one.com ofzo..
heb ook al conctact gehad met mijn provider.. maar hij zegt dat hij de spamfilter strenger kan instellen, maar dat er dan ook goede mails gefilterd worden.. dus zou ik nog steeds de spammails moeten controleren!
Edit: Oke, niet dus, is dat emailaccount een catchall?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Willem Jan Z
ik heb momenteel 2 accounts.. 1 "rootaccount" dat ik niet kan verwijderen en 1 account dat ik zelf heb gemaakt.
voor de rest staat er nergens iets van catchall ofzo.. ik kan de mailaccounts beheren via directadmin.
Staat er een email adres "@comed.be" ?????????????
deze staat momenteel op "Fail : the sender is notified that the address doesn't exist"
Emailadres is waarschijnlijk catch-all, maar sowieso de DNS staat open, de NS records verwijzen naar 1 nameserver, geen fallback op je mailadres. Ik zeg snel een host zoeken die wel weet wattie doet
dan zal ik maar eens uitkijken naar een andere!
iemand ervaring met one.com?
Waarschijnlijk ligt het aan de spamfilter van de hosting van. Wat je ook kunt doen, als het tenminste dezelfde afzender is (wat ik niet denk). Is dat je dat e-mailadres blokkeert.
@arjan, jij hebt zeker zelf geen mailserver :)
Echt super bedrijf, ik werk er nu al samen met een aantal klanten van mij en we zijn allemaal zeer tevreden.
Dus one is echt de goede keuze en ook nog zeer goedkoop.
Groeten,
Christian Bolster
thx voor de reacties!