.htacces en php
Wat ik heb is in de www de index.php
deze index.php include de database connectie (connect.php)
connect.php heeft de locatie \php\connect.php
nu wil ik via .htacces alle directories en MET BIJHORENDE inhoud blokkeren voor rechtstreekste toegang
met
Redirect permanent /php/ http://mijndomein.nl/
pakt die alleen wanneer je de directory php rechtstreeks aanroept, wanneer je een bestand rechtstreeks aanroept in de dir php dan opent die deze wel.
Hoe voorkom ik dit? Bij voorbaat dank
Evert schreef op 03.08.2008 20:21:
dat werkt inderdaad wel ongeveer, maar nu wil ik inplaats van een fout pagina een redirect naar de index.php
falco schreef op 03.08.2008 20:48:
maar nu wil ik inplaats van een fout pagina een redirect naar de index.php
En wat heb je daar zelf al voor gedaan?
Je kan in je PHP bestanden een stukje schrijven dat controleert hoe het pad is, doe in zo'n bestand eens print_r($_SERVER) en bekijk en vergelijk dan de output als je dat bestand rechtstreeks of in de index.php geïnclude aanroept. Dan zie je wel een verschil en daar moet je mee gaan werken.
erbij in je htaccess zetten en in 404.php:
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door --
Wat ik dus wil is dat niemand rechtstreeks subdirs kan open/inzien of afzonderlijke bestanden oproepen.
het volgende is mijn oplossing, ik zet de volgende .htaccess in de subdirs dan wat je ook doet kom je altijd uit op de /index.php
Of heeft iemand een beter idee.
ErrorDocument 403 /
order allow,deny
deny from all
Jouw oplossing is beter, want je doet alles met 1 document.. Ik zat een beetje omslachtig te denken.. Jij zegt dat een bezoeker die naar een verboden document zoekt automatisch naar de index gaat, en de documenten zijn verboden door onze .htaccess... Dus mooi zo doen.