HTacces rewrite

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

HBO startersfunctie .NET Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben je in januari 2023 klaar met je HBO opleiding en zoek je een mooie uitdaging? Wacht niet langer en solliciteer direct! Voor een familiebedrijf in de regio van Boxtel ben ik op zoek naar een C#.NET Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de (door)ontwikkeling van de maatwerksoftware projecten en gaat ook nieuwe software bouwen, middels de Microsoft-stack. Het bedrijf maakt gebruik van de volgende technieken: C# & ASP.NET; MVC; MS SQL; Entity Framework; Je krijgt hier veel tijd om te leren en eventueel door te groeien en het

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

N K

N K

10/09/2013 21:09:07
Quote Anchor link
Dit is weer een aha momentje ;-) Super bedankt..

Mooi...dan wil ik het eigenlijk wel heel graag bij jouw paar regels htaccess laten dus ik haal de mijne meteen weer weg. Ik probeer nu een oplossing via PHP te vinden.

Ik heb net even print_r($_GET['p']) gedaan en het leuke is dat $_GET['p'] gelijk is aan 'reset_password/4cdc19255d6d19bd'.

Dit is dus nu mijn index.php geworden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
    if (!isset($_GET['p']) || empty($_GET['p'])) {
    include "pages/home.php";
    }

else {
    $page = $_GET['p'];
    $get_array = explode("/", $page);

switch ($get_array[0]) {
        case
  'reset_password':
        $page = $get_array[0];
        $_GET['token'] = $get_array[1];
        break;
    }

if (file_exists('pages/' . $page . '.php')) {
        include('pages/' . $page . '.php');
    }
else {
        echo "404";
    }
    }

?>

Op deze manier werkt het ook en kan ik d.m.v. cases specifieke gevallen oproepen.
Lijkt je dit een goede manier?
Gewijzigd op 10/09/2013 21:24:00 door N K

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 02:10:03

Erwin H

Erwin H

10/09/2013 22:45:38
Quote Anchor link
Dat is in elk geval het idee erachter. Als je het simpel en relatief klein houdt dan is een constructie met een switch zoals je nu doet prima.
Wordt het groter dan kan je met de eerste parameter een bepaalde php pagina laden waarbinnen je dan weer verder checkt op de tweede (en eventueel volgende) parameters. Dan krijg je een beetje het controller idee.

N K

N K

11/09/2013 10:13:25
Quote Anchor link
Erwin, bedankt voor je hulp!

Donny Wie weet

Donny Wie weet

24/10/2013 13:48:29
Quote Anchor link
Sorry, maar moest em weer even omhoog halen. Ik heb het volgende probleem:

Ik krijg netjes de pagina's zoals ik wil: http://www.site.nl/contact/

Nu wil ik een GET erbij plaatsen, maar krijg het niet voor elkaar. Ik heb de volgende htacces:

RewriteEngine On

RewriteBase /test/

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f
RewriteRule ^.* - [L]
RewriteRule ^(.*)$ index.php?route=$1 [QSA]

Dos Moonen

Dos Moonen

24/10/2013 14:02:18
Quote Anchor link
RewriteEngine On

RewriteBase /miauw-woef/

# Allow any files or directories that exist to be displayed directly
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

# Rewrite all other URLs to index.php/URL
RewriteRule .* index.php/$0 [PT]

Vervang $_GET['route'] door $_SERVER['PATH_INFO'].
Als apache problemen geeft kan je proberen om het "/$0" deel weg te halen.

Eddy E

Eddy E

24/10/2013 14:11:42
Quote Anchor link
Probeer dan eens site.nl/contact/&get=iets

Omdat je via je htaccess al een ? krijgt...

Donny Wie weet

Donny Wie weet

24/10/2013 14:11:45
Quote Anchor link
Waar moet ik de $_GET vervangen?

Toevoeging op 24/10/2013 14:12:17:

Eddy, als ik localhost/test/contact?user=1&id=2 dan werkt het wel

Erwin H

Erwin H

24/10/2013 14:40:27
Quote Anchor link
Donny Wie weet op 24/10/2013 13:48:29:
Nu wil ik een GET erbij plaatsen, maar krijg het niet voor elkaar.

Wat bedoel je daarmee? Welke url heb je en watvoor 'GET' wil je 'erbij plaatsen'?

Dos Moonen

Dos Moonen

24/10/2013 15:09:23
Quote Anchor link
Mijn versie al uitgeprobeerd? Daarmee vervuil je $_GET niet.

Mocht "Waar moet ik de $_GET vervangen?" voor mij zijn.
Mijn versie komt overeen met 'localhost/miauw/woef/boe/schrik' herschrijven naar 'localhost/index.php/miauw/woef/boe/schrik'. En 'miauw/woef/boe/schrik' hoort dan in $_SERVER['PATH_INFO'] komen te staan. Zo kan je $_GET['route'] ooit nog eens ergens anders voor gebruiken.
Gewijzigd op 24/10/2013 15:10:00 door Dos Moonen

Donny Wie weet

Donny Wie weet

24/10/2013 16:45:58
Quote Anchor link
Dos Moonen: Ik snap jouw methode eerlijk gezegt niet helemaal

Dos Moonen

Dos Moonen

24/10/2013 17:06:52
Quote Anchor link
RewriteEngine On

RewriteBase /miauw-woef/ #pas dit aan, lijkt me voor de hand liggend

# Allow any files or directories that exist to be displayed directly
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f #als de URI geen bestand is
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d #en ook geen map/folder/directory/hoe-je-het-ook-wilt-noemen

# Rewrite all other URLs to index.php/URL
RewriteRule .* index.php/$0 [PT] #herschrijf naar index.php/oorspronkelijke-uri-hier

Nu is er Engelse EN Nederlandse uitleg! :p
Op die manier gebruik je de query string niet, dus vervuil je $_GET niet. De oorspronkelijke uri hoort in $_SERVER['PATH_INFO'] komen te staan.
Gewijzigd op 24/10/2013 17:07:39 door Dos Moonen

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.