.htaccess doorsturen aan de hand van domein
- Ricardo -
29/12/2009 16:10:00Hallo iedereen,
Ik heb 2 verschillende domeinen, .com en .nl. Beide domeinen zijn aan hetzelfde hostingpakket gekoppelt. Maar nu wil ik met mijn .htaccess alle aanvragen op de .com domeinnaam dooorsturen naar .nl/en/. Hoe kan ik in de .htaccess de domeinnaam controleren en hoe kan ik dit dan doorsturen? (wat wordt de Rule).
Groeten,
Ricardo
Ik heb 2 verschillende domeinen, .com en .nl. Beide domeinen zijn aan hetzelfde hostingpakket gekoppelt. Maar nu wil ik met mijn .htaccess alle aanvragen op de .com domeinnaam dooorsturen naar .nl/en/. Hoe kan ik in de .htaccess de domeinnaam controleren en hoe kan ik dit dan doorsturen? (wat wordt de Rule).
Groeten,
Ricardo
PHP hulp
21/11/2024 13:30:00aaa Trump
29/12/2009 16:17:00Je zou beter kunnen kijken uit welk land de bezoeker komt, en dan doorverwijzen. Dit kan je bijvoorbeeld met PHP doen. Zo ver kom je als er Engelse bezoekers naar de .nl gaan, ze op de Nederlandse site komen. ;)
- Ricardo -
29/12/2009 16:18:00Ja dat ga ik ook wel inbouwen, en dat gaat ook lukken. Maar ik wil sowieso alle .com gebruikers naar de .nl versie sturen, omdat google 2 identieke sites niet leuk vind.
Als je 2 domeinen wilt linken kun je het beste een hoofd domeinnaam maken (.nl of .com) en de andere als 'parked domain' toevoegen.