.htaccess & mod_rewrite
Bas Pin
28/07/2011 00:01:48Goedenavond,
Ik was bezig met mijn winkelscript, en wil hier graag .htaccess op toe passen. (Het is nog niet af ;-) ).
De volgende .htacces gebruik ik:
De originele link wordt gemaakt door deze regel:
Toch wordt de goede link niet gemaakt. Weet iemand toevallig wat het probleem is, want ik ben er al een tijdje naar op zoek.
Groeten,
Bas Pin
Ps. ik heb de file .htaccess geen rechten gegeven, moet dit wel?
Toevoeging op 28/07/2011 10:07:29:
Het eerste gedeelte is gelukt, ik weet nu namelijk waarom het niet lukte. Ik kan blijkbaar niet G-star in een link zetten. Weet iemand een .htaccess regel waarmee ik hieromheen kan zeilen?
Groeten,
Bas Pin
Ps. Ik weet dat het komt door de - in G-star, maar weet niet hoe ik het moet aanpakken.
Ik was bezig met mijn winkelscript, en wil hier graag .htaccess op toe passen. (Het is nog niet af ;-) ).
De volgende .htacces gebruik ik:
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
RewriteBase /php/academy/winkel/
RewriteEngine On
#Options -Indexes +FollowSymLinks
RewriteRule ^([a-zA-Z0-9]+)/([a-zA-Z0-9]+)$ categorie.php?merk=$1&categorie=$2
RewriteEngine On
#Options -Indexes +FollowSymLinks
RewriteRule ^([a-zA-Z0-9]+)/([a-zA-Z0-9]+)$ categorie.php?merk=$1&categorie=$2
De originele link wordt gemaakt door deze regel:
Code (php)
1
echo '<a href="categorie.php?merk='.$get_products['merk'].'&categorie='.$get['categorie'].'">';
Toch wordt de goede link niet gemaakt. Weet iemand toevallig wat het probleem is, want ik ben er al een tijdje naar op zoek.
Groeten,
Bas Pin
Ps. ik heb de file .htaccess geen rechten gegeven, moet dit wel?
Toevoeging op 28/07/2011 10:07:29:
Het eerste gedeelte is gelukt, ik weet nu namelijk waarom het niet lukte. Ik kan blijkbaar niet G-star in een link zetten. Weet iemand een .htaccess regel waarmee ik hieromheen kan zeilen?
Groeten,
Bas Pin
Ps. Ik weet dat het komt door de - in G-star, maar weet niet hoe ik het moet aanpakken.
Gewijzigd op 28/07/2011 12:24:46 door Bas Pin
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.