.htaccess en subdomeinen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frank M

Frank M

09/03/2016 20:49:40
Quote Anchor link
Ik ben al even opzoek naar het volgende:

Wanneer iemand naar een subdomein van de website gaat wil ik dat deze naar een PHP-bestand op de domein gaat. Ik heb al een A-Record aangemaakt met *.website.com naar de server.

Ik wil dus dat bijvoorbeeld sub.domein.nl naar domein.nl/map/sub gaat. Geen redirect (sub.domein.nl moet zichtbaar blijven) maar de bestanden moeten daarvandaan komen. Zo wil ik dit met .htaccess schaalbaar maken (dus voor elk subdomein mogelijk).

Kan dit met .htaccess, en zoja, hoe?

Alvast bedankt!

Toevoeging op 09/03/2016 22:09:44:

Ik heb gevonden wat de htaccess code is... Alleen waar moet ik die code plaatsen? In de httpdocs map heeft het enkel effect op de domein.nl en niet op sub.domein.nl. In de root doet niks (deny from all doet ook niks in de root).

Iemand enig idee waar ik de htaccess aan moet maken?

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 05:03:19

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

09/03/2016 23:39:11
Quote Anchor link
Beste Frank:

Werk je met een Hosting-provider? Dan moet je dat 9 van de 10 keer in de configuratie-panel aanpassen. Hoe dat werkt vind je in de FAQ daarvan.

Heb je een eigen Apache webserver? dan kun je het in de configuratie van de webserver met zgn virtual-hosts regelen.

Vertel ons eens hoe je werkwijze is.

Frank M

Frank M

09/03/2016 23:42:16
Quote Anchor link
Nu je het hebt over een hostingprovider, ik heb een Managed VPS (Hostnet). Ik dacht daarna direct aan Plesk (waar ik op werk). Geprobeerd om een wildcard domein naar de httpdocs te leiden en (tot mijn verbazing) wilde Plesk een wildcard subdomein naar de hoofdmap van de website maken. Met dank aan jouw inspiratie :)

Ik kan nu de bestanden daar neerzetten, net zo makkelijk. Ik kan via het ophalen van de URL zien of iemand op een subdomein zit. Ik kan nu verder. Bedankt!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.