[htaccess] hoe een map toe te voegen aan huidige
Terence Hersbach
18/04/2008 07:25:00Hallo,
ik zit met het volgende:
ik heb de volgende mappenstructuur:
nou wil ik de map framework dmv htaccess 'toevoegen' aan mijn websitemap, zodat als ik naar www.terencehersbach.nl/javascriptje.js ga, hij het bestand ook opent.
Ook moet het zo zijn, dat als ik in mijn website hetzelfde bestand neergooi, hij dat bestand gebruikt ipv dat bestand in de framework map.
Zelf kan ik geen drol van htaccess, alleen een simpele rewrite.
Als het niet mogelijk is, zal ik een andere oplossing moeten gebruiken die veel meer moeite gaat kosten. (chdir met php, htaccess laten rewriten, steeds controle doen of een bestand bestaat, veel overhead dus)
ik zit met het volgende:
ik heb de volgende mappenstructuur:
nou wil ik de map framework dmv htaccess 'toevoegen' aan mijn websitemap, zodat als ik naar www.terencehersbach.nl/javascriptje.js ga, hij het bestand ook opent.
Ook moet het zo zijn, dat als ik in mijn website hetzelfde bestand neergooi, hij dat bestand gebruikt ipv dat bestand in de framework map.
Zelf kan ik geen drol van htaccess, alleen een simpele rewrite.
Als het niet mogelijk is, zal ik een andere oplossing moeten gebruiken die veel meer moeite gaat kosten. (chdir met php, htaccess laten rewriten, steeds controle doen of een bestand bestaat, veel overhead dus)
PHP hulp
23/11/2024 13:32:34Robert Deiman
18/04/2008 07:44:00Wat je zou kunnen proberen is gewoon een rewrite rule te maken. Ik vraag me alleen wel af of die ook in je script/ code wordt gepakt.
Terence Hersbach
18/04/2008 11:13:00gekregen van een collega :)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
RewriteEngine On
# variabelen per
RewriteRule ^.*$ - [C,E=FRAMEWORK_ROOT:/path/to/framework/,E=VHOST_ROOT:/path/to/site/www.terencehersbach.nl]
# voorwaarde: alle aanvragen (inclusief _GET's)
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/(.*)
# voorwaarde: welke geen bestaande -file zijn
RewriteCond %{ENV:VHOST_ROOT}/%1 !-f
RewriteCond %{ENV:VHOST_ROOT}/%1 !-d
# herschrijven naar framework
RewriteRule .* %{ENV:FRAMEWORK_ROOT}/%1 [L]
# variabelen per
RewriteRule ^.*$ - [C,E=FRAMEWORK_ROOT:/path/to/framework/,E=VHOST_ROOT:/path/to/site/www.terencehersbach.nl]
# voorwaarde: alle aanvragen (inclusief _GET's)
RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/(.*)
# voorwaarde: welke geen bestaande -file zijn
RewriteCond %{ENV:VHOST_ROOT}/%1 !-f
RewriteCond %{ENV:VHOST_ROOT}/%1 !-d
# herschrijven naar framework
RewriteRule .* %{ENV:FRAMEWORK_ROOT}/%1 [L]