htaccess mod_rewrite

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Front-end Developer vue.js node.js SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Frontend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf de regio Nieuw Vennep zijn wij opzoek naar een ervaren Front-end Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een SaaS-platform.

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Timen kut

Timen kut

05/11/2008 20:46:00
Quote Anchor link
had ik je al verteld hoe geweldig je bent? Nee? Bij deze Kasper..

En nu het geval van de Links? ik heb nog steeds ?cat=Naam er in staan?

PHP hulp

PHP hulp

12/12/2024 00:54:41

Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

05/11/2008 20:49:00
Quote Anchor link
Timen schreef op 05.11.2008 20:46:
had ik je al verteld hoe geweldig je bent? Nee? Bij deze Kasper..

En nu het geval van de Links? ik heb nog steeds ?cat=Naam er in staan?

natuurlijk (':

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
echo '<div id="category">';
   $products=new products();
   $items=$products->ShowCategory();
   $i=1;
   foreach($items as $item){
      $aantal = count($item);
      echo '<a href="shop.php?cat='.stripslashes($item['categorienaam']).'" class="cat"/>'.strtolower(stripslashes($item['categorienaam'])).'</a>';
      if($i <= $aantal){
          echo ' | ';
      }

$i++;
   }

echo '</div>';
?>

in je navigatio (of link) zet je shop.php?cat= ...
verander dit door shop/ ... (cat id)

dus gebruik deze code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
   $i=1;
      $aantal = count($item);
      echo '<a href="shop/'.stripslashes($item['categorienaam']).'" class="cat"/>'.strtolower(stripslashes($item['categorienaam'])).'</a>';
      if($i <= $aantal){
          echo ' | ';
      }

$i++;
   }

echo '</div>';
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kasper Heyndrickx

Timen kut

Timen kut

05/11/2008 20:52:00
Quote Anchor link
Hmm, ik heb die category menu in een include zitten, dus hoe zit dat dan als ik al op shop/Naam zit, en ik naar shop/Naam2 wil hoppen? nu krijg ik nl shop/shop/Naam2..

En daarbij komt ook nog dat die CSS alleen werkt als ik ../css/style.css gebruik, maar als ik dan weer op index.php kom, is de stylesheet daar niet meer aanwezig..

Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

05/11/2008 20:53:00
Quote Anchor link
=(
ik heb dat probleem ook bij mij :s

maar nu zit je wel op de juiste link (:

ik zal eens zoeken voor jou (;

Timen kut

Timen kut

05/11/2008 20:56:00
Quote Anchor link
Kasper schreef op 05.11.2008 20:53:
=(
ik heb dat probleem ook bij mij :s

maar nu zit je wel op de juiste link (:

ik zal eens zoeken voor jou (;

heb een 2e include gemaakt voor de shop pagina en de rest van de pagina's... Alleen nu is mn css op de mod/rewrite pagina's wel fuxxed.. ik mis m'n header bijvoorbeeld

Mr.Moe

Mr.Moe

05/11/2008 20:58:00
Quote Anchor link
die css doet nog steeds niet

<link type="text/css" rel="stylesheet" href="/stylsheets/mystyle.css" />

zo zou het moeten volgens jou?

Timen kut

Timen kut

05/11/2008 20:59:00
Quote Anchor link
RemeysenThomas schreef op 05.11.2008 20:58:

je hebt een typo is stylsheets(moet stylesheets wezen) en probeer er is ../stylesheets/mystyle.css van te maken

Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

05/11/2008 21:01:00
Quote Anchor link
wil je de code eens geven ;)

ik had een probleem als ik al op bij page/home zat dan werd mijn link : page/homepage/home

ik weet niet of jij dit probleem had maar ik heb dit zo opgelost ...
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if($_GET['inc'] == 'page'){
                echo '<a href="../page/'.$row['url'].'">'.$row["name"].'</a>';
            }
else{
                echo '<a href="page/'.$row['url'].'">'.$row["name"].'</a>';
            }

?>

dus bij jou...

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
   $i=1;
      $aantal = count($item);
   if($_GET['cat']{
      echo '<a href="../shop/'.stripslashes($item['categorienaam']).'" class="cat"/>'.strtolower(stripslashes($item['categorienaam'])).'</a>';
   }
else{
      echo '<a href="shop/'.stripslashes($item['categorienaam']).'" class="cat"/>'.strtolower(stripslashes($item['categorienaam'])).'</a>';
   }

if($i <= $aantal){
          echo ' | ';
      }

$i++;
   }

echo '</div>';
?>

(:

Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

05/11/2008 21:16:00
Quote Anchor link
RemeysenThomas schreef op 05.11.2008 20:58:

dus de map css zit in portfolio..
dan word dat

/portfolio/css/css.css

voila (:
normaal werkt dit..

of niet?

Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Mr.Moe

Mr.Moe

05/11/2008 21:21:00
Quote Anchor link
ok, die wordt al mee geladen.

wat nu nog:

druk een aantal keer op de knop home en je hebt al gauw index/index/index/000

Timen kut

Timen kut

05/11/2008 21:32:00
Quote Anchor link
RemeysenThomas schreef op 05.11.2008 21:21:
ok, die wordt al mee geladen.

wat nu nog:

druk een aantal keer op de knop home en je hebt al gauw index/index/index/000

lees een beetje naar boven :-) Staat het uitgelegd

Timen kut

Timen kut

05/11/2008 21:36:00
Quote Anchor link
edit:

.css probleem gefixed, was vergeten ../ voor de images en links te zetten..

Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Timen kut

Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

05/11/2008 21:42:00
Quote Anchor link
Timen schreef op 05.11.2008 21:36:
edit: Sorry voor bump :x beetje te enthousiast

De .css op mn mod/rewrite pagina spoort voor geen meter

vergelijk:
http://www.envyum.nl/karinus/shop/Ufo
met:
http://www.envyum.nl/karinus/index.php

Hoe kan dit, en hoe op te lossen?

dat weet ik niet =(
sorry :s

eens uitpluizen ;)

Timen kut

Timen kut

05/11/2008 21:45:00
Quote Anchor link
Kasper schreef op 05.11.2008 21:42:

vergelijk:
met:

dat weet ik niet =(

eens uitpluizen ;)

check edit

Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

05/11/2008 21:46:00
Quote Anchor link
Timen schreef op 05.11.2008 21:45:

vergelijk:
met:

dat weet ik niet =(

eens uitpluizen ;)

check edit

??
wat bedoel je xD

Timen kut

Timen kut

05/11/2008 21:51:00
Quote Anchor link
Kasper schreef op 05.11.2008 21:46:

vergelijk:

dat weet ik niet =(

eens uitpluizen ;)

check edit

??
wat bedoel je xD

ik heb mn post met vraag ge-edit:P
Wil je effe de links uit je quote weghalen? dankjewel

Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

05/11/2008 21:56:00
Quote Anchor link
Timen schreef op 05.11.2008 21:51:
Kasper schreef op 05.11.2008 21:46:

vergelijk:

dat weet ik niet =(

eens uitpluizen ;)

check edit

??
wat bedoel je xD

ik heb mn post met vraag ge-edit:P
Wil je effe de links uit je quote weghalen? dankjewel

dus nu werkt het (:
nog vragen?

x)

Paul K

Paul K

06/11/2008 00:28:00
Quote Anchor link
Pfff gekke deuren,

logisch dat het er blijft staan, je moet ook niet daarheen gaan en dat hij het dan transformed. Het is opgekeerd, jij gaat ergens naartoe en dan zie je een mooie url maar apache levert eigenlijk die gerewrite url zoals index.php?p=3&do=498
of whatever

Kasper Heyndrickx

Kasper Heyndrickx

06/11/2008 16:47:00
Quote Anchor link
Paul schreef op 06.11.2008 00:28:
Pfff gekke deuren,

logisch dat het er blijft staan, je moet ook niet daarheen gaan en dat hij het dan transformed. Het is opgekeerd, jij gaat ergens naartoe en dan zie je een mooie url maar apache levert eigenlijk die gerewrite url zoals index.php?p=3&do=498
of whatever

idd (:
maar een vraagje voor jou :)
wat is het mooist
www.mijnsite.nl/index/0000

OF

www.mijnsite.nl/index.php?nav=0000

idd dat dacht ik ook het eerste (:

Robert Deiman

Robert Deiman

06/11/2008 16:54:00
Quote Anchor link
Het mooiste is als je niet (alleen) het id van iets in je url hebt staan:

http://www.mijnsite.nl/nieuws/123/titel-van-artikel.html

123 is dan het id, de titel van het artikel doet verder helemaal niets, maar wordt wel meegegeven. Ook SEO technisch is dat beter, omdat je url tekst door zoekmachines ook als belangrijker wordt bestempeld dan de inhoud van de pagina zelf. (namelijk: met de gezochte tekst in de URL is de kans ook groter dat het daar ook echt over gaat)

Met alleen een id in je url kan de zoekmachine helemaal niets, dat is maar gewoon een getalletje. Vandaar ook de titel in de url.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.