.htaccess multi-language

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »
Bart Tuma

Bart Tuma

30/05/2011 23:23:28
Quote Anchor link
Beste,

Ik ben op dit ogenblik bezig met een meer-talige website. Nu loop ik hierin vast met mijn .htaccess.

Als de bezoeker voor het eerst komt moet hij 'doorgestuurd' worden naar 'www.domein.nl/nl/' omdat de bezoeker nog geen keuze heeft gemaakt.

Mijn vraag nu is van hoe zorg ik ervoor dat Nederlands als standaard taal aangesproken wordt en indien er gekozen is voor Engels dat de URL automatisch 'www.domein.nl/en/' wordt? en dat deze ook meegezonden wordt naar de 'normale url' zoals ik hieronder doe?.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteRule ^(nl|en)/werken/$ index.php?module=werken.overzicht&taal=$1 [L]

Nu kwam ik deze tegen, alleen ik kon hier geen wegwijs mee worden.
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/meertalige-website-met-fake-folders-en-htaccess/68781/

Wie kan mij hiermee helpen? alvast bedankt voor de hulp!

PHP hulp

PHP hulp

18/11/2024 13:18:26

The Force

The Force

31/05/2011 03:01:15
Quote Anchor link
Je zult dan met PHP moeten bijhouden welke taal de gebruiker heeft geselecteerd. Dat kan met bijvoorbeeld sessies. Als er geen sessie bestaat met dan is 'nl' de default:

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if(!isset($_SESSION['language'])) {
    $_SESSION['language'] = 'nl';
}

?>

Je kan dan in elke link de goede taal gebruiken:

Code (php)
1
<a href="http://jewebsite.nl/<?php echo $_SESSION['language']; ?>/werken">Link</a>

Als iemand de taal wil veranderen pas je de sessie aan. De links veranderen dan dus ook. Je kan dan gewoon de RewriteRule gebruiken die je zelf had gepost. Het voordeel van een sessie is dat onthouden kan worden wat mensen hadden gekozen voor taal. ALs mensen dus later terugkomen op jewebsite.nl dan zou je ze meteen de goede taal kunnen voorschotelen. Daarom zou ik ook niet alle bezoekers die op de hoofdpagina komen meteen laten doorsturen naar jewebsite.nl/nl.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/05/2011 03:11:11
Quote Anchor link
The Force op 31/05/2011 03:01:15:
Het voordeel van een sessie is dat onthouden kan worden wat mensen hadden gekozen voor taal. ALs mensen dus later terugkomen op jewebsite.nl dan zou je ze meteen de goede taal kunnen voorschotelen.

Sessie verloopt toch na sluiten browser?

Erwin Renkema

Erwin Renkema

31/05/2011 05:50:30
Quote Anchor link
Kan, hoef niet. Cookies en het nieuwe HTML5 Local Storage kunnen die variabelen langer vasthouden.
.htaccess is niet primair bedoeld voor dit soort redirects.

Met PHP kun je makkelijk een refresh header sturen. Zie: http://www.phphulp.nl/php/tutorial/php-functies/de-header-refresh-functie/305/

Bart Tuma

Bart Tuma

31/05/2011 16:26:53
Quote Anchor link
Als je nu een taal hebt gekozen, bijvoorbeeld Nederlands, dan zou je achter elke url '/nl/' moeten krijgen ook als een bezoek op een later tijdsstip terug keert.

Dit zal toch door middel van .htaccess dan moeten? Want als ik in mijn tekst editor een link aanmaak naar '/wereken-in-groningen/' dan zal hij toch automatisch '/nl/' ervoor moeten zetten.

Hoe krijg ik dat voor mekaar dan?

PHP Scripter

PHP Scripter

31/05/2011 16:35:43
Quote Anchor link
Bart, door de waarde van de sessie te echoën in je URL's.

Code (php)
1
<a href="/<?php echo $_SESSION['UserLanguage']; ?>/home">Home</a>

Of je geeft het NIET mee in de URL en je gaat de taalbestanden ophalen afhankelijk van de waarde van de sessie. En je kunt het dan uitbreiden met bijvoorbeeld .com en .de extensies.

Code (php)
1
2
3
4
<?php
# Snel en onveilig voorbeeldje:
include "includes/languages/" . $_SESSION['UserLanguage'] . ".php";
?>
Gewijzigd op 31/05/2011 16:39:14 door PHP Scripter

Bart Tuma

Bart Tuma

31/05/2011 16:41:34
Quote Anchor link
@php Scripter

Ja dat kan in php zelf ja, maar wat nu als je het via een editor (wysiwyg) doet? hoe zorg ik er dan voor dat door middel van de gekozen of standaard taal dat die automatisch erachteraan komt?

dus dat niet in de bron staat: http://www.domein.nl/mijn-pagina/
maar dat hij automatisch er van maakt: http://www.domein.nl/en/mijn-pagina/

En daar loop ik op vast.

PHP Scripter

PHP Scripter

31/05/2011 16:49:05
Quote Anchor link
Bart, dan zul je misschien iets moeten proberen met str_replace.

Even een klein voorbeeldje, heb het niet getest en je moet het nog uitwerken omdat hij niet volledig is en nu alleen de URL pakt. Maar eigenlijk moet je de hele content van de editor onderzoeken:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
function MakeMultiUrl ($InputString)
{

$BaseUrl  = "http://www.jouwdomein.nl/";
    echo str_replace($BaseUrl, $BaseUrl . "/" . $_SESSION["UserLanguage"], $InputString);
}

?>

Toevoeging op 31/05/2011 16:50:17:

Wat ik ook niet snap. Je hebt toch ook voor elke taal een aparte inhoud ingevoerd op een editor? Dan kun je daar toch ook de URL's anders neerzetten?

Toevoeging op 31/05/2011 16:51:38:

Hallo, welkom op onze website. Klik hier voor de voorpagina!

Hello, welcome to our site. Click here for the homepage!
Gewijzigd op 31/05/2011 16:49:29 door PHP Scripter

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.