HTACCESS

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

07/06/2004 15:26:00
Quote Anchor link
Ik heb een probleem met het instellen van mn .htaccess file...

ik zou dit script anders willen hebben:

Options +SymLinksIfOwnerMatch
RewriteEngine On
redirect /test http://www.testsite.com/

Hoe kan ik doen dat wanneer iemand /[input] tikt, dat
hij dan redirect naar http://www.testsite.com/index.php?ding=[input] ?

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 13:44:34

De VeeWee

de VeeWee

07/06/2004 17:47:00
Quote Anchor link
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/146

hier staat de tutorial over mod rewrite!
goed uitgelegd ;)

B a s
Beheerder

B a s

07/06/2004 18:18:00
Quote Anchor link
RewriteEngine On
RewriteRule /(.*) index.php?ding=$1

07/06/2004 21:57:00
Quote Anchor link
was het maar zo makkelijk :(

Probleem zit hem denk ik in de structuur van de server.

Ik heb het hoofddomein ictpraat.nl, daarin staat de map Blaatpraat.

www.blaatpraat.nl linkt naar die map blaatpraat, en daarin staan de files. maar als ik nou www.blaatpraat.nl/extentie doe, dan geeft hij niet de /extentie door :(

B a s
Beheerder

B a s

07/06/2004 22:15:00
Quote Anchor link
zet de .htacces file in de map blaatpraat .. dan werkt het lijkt mij..

en anders doe je het zo:

RewriteEngine On
RewriteRule /blaatpraat/(.*) /blaatpraat/index.php?ding=$1

en dan zet je de .htaccess in je hoofddomein. Maar probeer het eerste eerst..

07/06/2004 22:35:00
Quote Anchor link
leek mij ook :(

nu krijg ik gewoon heel droog een ERROR 404

07/06/2004 22:36:00
Quote Anchor link
ik heb hem nu ook in de BlaatPraat map zelf gezet... ook daar doet hij niets... echt zwaar vaag...

B a s
Beheerder

B a s

07/06/2004 22:44:00
Quote Anchor link
doet
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? phpinfo(); ?>
het bij jou?! zet dat eens in een php bestandje en voer die uit.. dan moet je ff naar apache gedeelte scrollen en kijken of mod_rewrite er ook bij staat..

08/06/2004 09:23:00
Quote Anchor link
Loaded Modules : mod_rewrite staat er ook tussen... :(

08/06/2004 11:16:00
Quote Anchor link
op www.mijnhomepage.nl staat heel uitgebreid hoe .htacces werkt kijk daar maar eens

B a s
Beheerder

B a s

08/06/2004 11:32:00
Quote Anchor link
das een goede website idd.. :)

maar Remi, ik vind het idd ook erg vaag..

[1] Je moet de .htaccess in je root dir zetten;

.htaccess
RewriteEngine On
RewriteRule /blaatpraat/(.*) /blaatpraat/index.php?ding=$1

[2] Je moet in ieder bestand dan linken naar:
/blaatpraat/iets (zonder slash)

[3] Mod rewrite moet geinstalleerd zijn en dat is hij volgens jou..

Dat is alles om het werkend te krijgen, ik probeer het zelf ook wel ff op deze server.. kijken of dat wel wil..

B a s
Beheerder

B a s

08/06/2004 11:33:00
Quote Anchor link
trouwens, als je het via:

http://www.jouhoofddomein.nl/blaatpraat/iets opvraagt, werkt dat dan wel of ook niet?!

08/06/2004 11:37:00
Quote Anchor link
Ook die pagina ben ik al tegengekomen tijdens mijn google zoekactie...

Heel vreemd allemaal, maar het lijkt allemaal te liggen aan de host. Een vriend van me heeft op zijn host mijn script gedraait, en het HTACCESS script wat jullie aanraden, en daar draait hij fijnloos.

het enige verschil is dat hij zijn files in de ROOT heeft, en ik in een map in de root van mn server.
Hij roept met zn .nl de rootmap aan, en ik roep met mijn .nl de map in de root aan... dat zou niets uit moeten maken toch...?

uitleg:

zijn server:
=======
\*hier linkt de .NL heen*
\.htaccess
\forum\*files hier*\

mijn server:
========
\.HTACCESS
\blaatpraat\*files hier*
\blaatpraat\*hier linkt .NL heen*

maar k heb ook al verschrillende keren geprobeerd de HTACCESS in de blaatpraat map zelf te zetten...zonder resultaat :(

B a s
Beheerder

B a s

08/06/2004 11:41:00
Quote Anchor link
Ik heb het werkend nu, alleen moet je nog ff prutsen zoals jij het wil:

.htaccess (kleine letters plz)
RewriteRule ^blaatpraat/index/(.*)/ blaatpraat/index.php?ding=$1
RewriteRule ^blaatpraat/index/(.*) blaatpraat/index.php?ding=$1

index.php in de map blaatpraat:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?
    echo "De variable <b>$ding</b> is:<p>";

echo $_GET['ding'] . "<p>";

var_dump($_GET);
?>

Arend a

Arend a

08/06/2004 14:19:00
Quote Anchor link
Let wel op tussen het verschil tussen backslash: \ en slash: /, in unix wordt de shash gebruikt en niet de backslash. Dat kan de fout zijn.

08/06/2004 14:38:00
Quote Anchor link
ERROR 404, Page not found...

via www.ictpraat.nl/blaatpraat/iets werkt het ook niet.

script staat nu in de root van ictpraat.nl :

Options +SymLinksIfOwnerMatch
RewriteEngine On
RewriteRule ^blaatpraat/index/(.*)/ blaatpraat/index.php?userprof=$1
RewriteRule ^blaatpraat/index/(.*) blaatpraat/index.php?userprof=$1

dit zou het moeten zijn, maar echt :( nog steeds werkt het niet!

B a s
Beheerder

B a s

08/06/2004 16:50:00
Quote Anchor link
Nogmaals alles wat hieronder staat:

.htaccess (kleine letters plz)
RewriteRule ^blaatpraat/index/(.*)/ blaatpraat/index.php?ding=$1
RewriteRule ^blaatpraat/index/(.*) blaatpraat/index.php?ding=$1

index.php in de map blaatpraat:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?
    echo "De variable <b>$ding</b> is:<p>";

echo $_GET['ding'] . "<p>";

var_dump($_GET);
?>

LET OP!! Roep je pagina zo aan: http://www.ictpraat.nl/blaatpraat/index/iets DIT WERKT!! :D

Ook bij jou Remi :D

Als dit werkt probeer dan index weg te halen etc. Maar probeer het eerst zo, zelf getest: http://www.phphulp.nl/blaatpraat/index/iets/ check maar..

Voorbeeld wordt vanavond om 12 uur automatisch verwijderd..
Gewijzigd op 08/06/2004 16:52:00 door B a s

08/06/2004 17:08:00
Quote Anchor link
Dit heb ik er in staan, dus als je doet www.ictpraat.nl/blaatpraat/index/manneke dan vind hij mijn profiel. maar hoe kill ik die /index/
en hoe zorg ik dat het ook bij blaatpraat.nl werkt?

$sql="SELECT user_id AS username FROM phpbb_users WHERE username='" .$_GET["userprof"] ."'";
$res = mysql_query($sql);
while ($row = mysql_fetch_assoc($res)) {
$userid=$row["username"];
}
echo "<meta http-equiv=\"Refresh\" content=0;URL=http://blaatpraat.nl/profile.php?mode=viewprofile&u=" . $userid . ">";

08/06/2004 17:53:00
Quote Anchor link
Als ik de /index weghaal, dan krijg ik direct een ERROR 500 fout. hij linkt wel door (index.php herkent dat $_GET["userprof"] bestaat) maar dan krijg ik de 500 fout :(

09/06/2004 09:20:00
Quote Anchor link
He mensen, hardstikke bedankt voor jullie hulp.

Ik heb na heeel wat emailtjes en belletjes support gekregen van een 2e persoon op de helpdesk van mn host, die heeft nu de HTACCESS voor mij neergezet met speciale permissies...ik kan hem nu dus ook niet meer wijzigen, maar gelukkig werkt hij nu! Bedankt!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.