.htaccess

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »
Dave schaafsma

dave schaafsma

14/04/2012 10:12:00
Quote Anchor link
Beste leden.

Ik ben bezig voor iemand met een site met mod rewrite.

Dit is de huidige url :
> http://www.jevice.nl/Abeco/index.php?pagina=home

Dat wil ik veranderen in :
http://www.jevice.nl/abeco/home

Zo wil ik alle links kort maken , aleen nu had ik een regel, maar ik krijg het maar niet werkend hoe kan dit ?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
RewriteEngine On
RewriteBase /abeco/

RewriteRule ^/(.*?)$ index.php?pagina=$1

Wat doe ik nou fout ?
Gewijzigd op 14/04/2012 10:36:04 door Dave schaafsma

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 08:30:35

Bram w

bram w

14/04/2012 10:15:55
Quote Anchor link
je hebt nu
RewriteRule ^/(.*?)/$ index.php?pagina=$1

met een / aan het einde.
Dan moet je het ook aanroepen met een / aan het einde.
Dus je link wordt dan http://www.jevice.nl/abeco/home/
Gewijzigd op 14/04/2012 10:17:21 door bram w

Dave schaafsma

dave schaafsma

14/04/2012 10:24:03
Quote Anchor link
Dus als ik die slash weghaal moet hij het goed weergeven ? , ik ga het even uitprobeeren.

Oke ik heb het weggehaald maar de index pagina is nog niet vindbaar via http://www.jevice.nl/Abeco/home , Ik zie door de bomen het bos niet meer !

Hij rewrite ook geen enkele regel waar kan dit aan liggen ?
Gewijzigd op 14/04/2012 10:47:04 door dave schaafsma

Bram w

bram w

14/04/2012 10:48:52
Quote Anchor link
Kan je niet gewoon dit doen ? (ik heb zelf ook niet zoveel ervaring met htaccess ;) )
Code (php)
1
2
RewriteEngine On
RewriteRule ^abeco/(.*?)$ index.php?pagina=$1

Dave schaafsma

dave schaafsma

14/04/2012 10:53:44
Quote Anchor link
Hij rewrite bij mij helemaal niks , waar kan dit aan liggen als ik al : mod rewrite rule aan heb staan op mijn server ?

Bram w

bram w

14/04/2012 11:01:27
Quote Anchor link
Dit zou gewoon moetten werken, net even snel getest.
Staat AllowOverride aan bij je host?

Code (php)
1
2
RewriteEngine On
RewriteRule ^abeco/(.*) index.php?pagina=$1

Dave schaafsma

dave schaafsma

15/04/2012 18:28:56
Quote Anchor link
AllowOverride staat aan :

Code (php)
1
2
3
4
<Directory "/httpdocs/Abeco">
    Options FollowSymLinks
    AllowOverride ALL
</Directory>

Heb het na 3 dagen nog niet werkend hoe kan dit ?
Gewijzigd op 15/04/2012 18:29:24 door dave schaafsma

Wouter J

Wouter J

15/04/2012 18:33:49
Quote Anchor link
Wat voer je in en wat verwacht je dan te krijgen en wat wil je krijgen.

Weet je zeker dat je niet dezelfde denkfout maakt als Reshadd: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/htaccess/83398/ ?

Dave schaafsma

dave schaafsma

15/04/2012 18:39:07
Quote Anchor link
Ik wil de links verkorten , dat is ook het enige dat ik verwacht maar ik krijg het maar niet voorelkaar er word gewoon geen enkele url verkort .

Wouter J

Wouter J

15/04/2012 18:42:49
Quote Anchor link
Ok, ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt als iedere andere beginner die met HTACCESS werkt.

Wat jij verwacht dat HTACCESS werkt:
Als jij deze Rule hebt:
Code (php)
1
RewriteRule ^/(.*?)/(.*?)/$ show_post.php?id=$2&slug=$1

verwacht jij dat als je naar domein.nl/show_post.php?id=12&slug=Hello-world gaat hij domein.nl/Hello-world/12/ wordt doorgestuurd.
Klopt deze gedachte?

Dave schaafsma

dave schaafsma

15/04/2012 18:44:06
Quote Anchor link
Ja dat klopt ongeveer wel ja .

Frank WD

Frank WD

15/04/2012 18:54:35
Quote Anchor link
Wouter,

De gedachten achter .htaccess is toch als volgt:
Als ik deze url heb: domein.nl/show_post.php?id=12&slug=Hello-world
Dan wil ik deze SEO vriendelijke hebben met .htacces.

Als ik dan naar url: domein.nl/hello-world/12 ga.
Dan word ik toch als ware door gestuurd naar: domein.nl/show_post.php?id=12&slug=Hello-world. Maar dan transparant als ware.

Klopt mijn gedachten gang, dus eigenlijk het omgekeerde van jou voorbeeld?
Hiermee heb je dan als ware 2 url's om de site te bezoeken. Deze gedachten gang heb ik tenminste altijd gehad bij .htaccess.
Gewijzigd op 15/04/2012 18:57:07 door Frank WD

Wouter J

Wouter J

15/04/2012 19:05:58
Quote Anchor link
Frank, ja dat klopt. Maar ik ging even in het wereld je van dave in, dave denkt hoe ik het voordeed.

Dave, als dat klopt dan is dat dus niet hoe HTACCESS werkt. Mod_rewrite werkt zoals Frank het uitlegde.

HTACCESS werkt dat als je met die vorige rule naar domein.nl/hello-world/12/ gaat je de pagina show_page.php?id=12&slug=hello-world te zien krijgt. Precies andersom dus. En dat zei ik in mijn vorige bericht ook al naar de link van Reshadd.

Als je eerst dit deed op een html pagina:
Code (php)
1
<a href="show_page?id=12&slug=hello">Hello</a>

Moet je nu dit doen:
Code (php)
1
<a href="/hello/12/">Hello</a>

Nu krijg je als het goed is bij beide links hetzelfde resultaat.

Frank WD

Frank WD

15/04/2012 19:25:45
Quote Anchor link
Wouter, ja ik heb de gedachten achter .htaccess ook niet altijd even goed door.
Daarom was mijn vraag ook even eigenlijk en niet om jou te corrigeren er in.

Ik wou dus met de vraag voor mij zelf even duidelijk hebben dat mijn gedachten goed was. Gelukkig is dat dus wel het geval.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.