Htaccess

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »
Machiel K

Machiel K

24/12/2012 16:03:15
Quote Anchor link
Ik gebruik de GET functie om een bericht te veranderen in de htcasses.

De link is nu: site.nl/bericht/veranderen?id=1.
Hoe ik het wil hebben: site.nl/bericht/veranderen/1/

Nu heb ik zelf al wat stappen ondernomen. Mijn htaccess ziet er als volgt uit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^bericht/veranderen/(.*) bericht/veranderen?id=$1 [L,QSA]

Als ik naar site.nlbericht/veranderen/1 ga heb ik geen effect, en geen idee wat ik fout doe.

Htaccess is niet echt mijn ding, toch wil ik de URL's mooi hebben.

Kan iemand me helpen?

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 07:41:39

No One

No One

24/12/2012 16:33:41
Quote Anchor link
is een die ik gebruik. zet m in de root en handel in PHP de url af. is makkelijker dan wat jij doet en zo hoef je maar 1x die htaccess aan te passen ;). deze negeert bestaande mappen en bestanden...voor de rest stopt hij de hele url vanaf site.nl in een $_GET['request']

in jou geval krijg je dan /?request=/bericht/veranderen/1/ dus $_GET['request'] = "/bericht/veranderen/1/"

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [NC,OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d [NC]
RewriteRule ^(.*?)$ $1 [L]

RewriteRule ^(.*) /index.php?request=$1 [L]

Machiel K

Machiel K

24/12/2012 16:46:42
Quote Anchor link
Me pagina's rewrite ik zo:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [NC,OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d [NC]
RewriteRule ^(.*?)$ $1 [L]
RewriteRule ^(.*?)$ index.php?pagina=$1 [L,QSA]

Hetzelfde als @Henze zei dus, maar dan request -> pagina maken.

site.nl/index.php?pagina=bericht/veranderen werkt, maar als ik site.nl/index.php?pagina=bericht/veranderen/1 doe krijg ik een 404. Hij pakt het ID dus niet.

Die pagina's goedzetten had ik al, maar het gaat me nu om het ID.
Gewijzigd op 24/12/2012 17:56:06 door Machiel K

No One

No One

27/12/2012 09:23:29
Quote Anchor link
das toch simpel? in php krijg je een $_GET['pagina'] variabele met "bericht/veranderen/1" gebruik end(explode("/", $_GET['pagina'])) om de laatste variabele op te halen?

Machiel K

Machiel K

27/12/2012 14:39:21
Quote Anchor link
En wat gebruik ik dan om drie variable op te halen?

Toevoeging:
Eigenlijk een onhandige manier? Want er bestaat geen pagina die site.nl/bericht/veranderen/1 heet, dus krijg je een 404 error..
Gewijzigd op 27/12/2012 14:41:47 door Machiel K

Danny L

Danny L

27/12/2012 20:10:31
Quote Anchor link
Je kunt ook gewoon:

Code (php)
1
RewriteRule ^bericht/veranderen/([0-9]+)/?$ edit.php?id=$1 [L]

([0-9]+), omdat je alleen een ID wilt ophalen dat alleen uit getallen bestaat. Als je meerdere variabelen wil ophalen doe je gewoon simpelweg:

Code (php)
1
RewriteRule ^bericht/veranderen/([0-9]+)/(.*?)/?$ edit.php?id=$1&extra=$2 [L]

Misschien doe ik iets verkeerds, maar bij mij werkt het wel altijd...
Gewijzigd op 27/12/2012 20:11:23 door Danny L

Machiel K

Machiel K

27/12/2012 20:41:51
Quote Anchor link
@Danny: Hoe stel jij dat in werking samen met een rewrite voor je pagina's (als je dat überhaupt hebt)

---

Code (php)
1
RewriteRule ^lijstje/veranderen/([0-9]+)/?$ lijstje/veranderen?id=$1 [L]

Zou het dus zijn in mijn geval.

Werkt alleen niet, 404 error.

Komt allemaal denk ik omdat ik
Code (php)
1

al gebruik om de pagina's al mooi te maken.

De pagina's haal ik op deze manier op:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
    $page
= $_GET['pagina'];

if($page) {
        if(file_exists('pagina/'. $page.".php")) {
            include('pagina/'.$page.".php");
        }
else {
            include("pagina/404.php");  
        }
    }
else {
        include("pagina/home.php");  
    }

?>

site.nl/berichten/veranderen/1 bestaat dus niet omdat in de map pagina -> berichten -> veranderen geen 1.php staat. Er word dus een 404 geïncluded.
Gewijzigd op 27/12/2012 20:43:36 door Machiel K

Danny L

Danny L

27/12/2012 20:46:46
Quote Anchor link
Een oplossing zou kunnen zijn:

I.p.v.
Code (php)
1

Gebruik je:
Code (php)
1
RewriteRule ^page/(.*?)$ index.php?pagina=$1 [L,QSA]

Dan zijn je pagina's die je aanroept via index.php te bereiken via: site.nl/page/welkom

Persoonlijk gebruik ik dit:
Code (php)
1
2
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}\.php -f
RewriteRule ^(([^/]+/)*[^.]+)$ $1.php [L]

Wanneer je een php bestand aanmaakt: mijnpagina.php, dan kan je die bereiken via: site.nl/mijnpagina.

Met je 404 document gebruik je:
Code (php)
1
ErrorDocument 404 pagina/404.php

Misschien een beetje rommelig allemaal, maar misschien heb je er wat aan ;p

Machiel K

Machiel K

27/12/2012 20:53:37
Quote Anchor link
Danny L op 27/12/2012 20:46:46:
Persoonlijk gebruik ik dit:
Code (php)
1
2
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}\.php -f
RewriteRule ^(([^/]+/)*[^.]+)$ $1.php [L]

Maar dan moet jij bij een pagina maken toch elke keer opnieuw alle div's ect typen? Zo'n paginasysteem is juist makkelijk omdat je dan je banner, footer niet steeds in elke php file hoeft over te nemen.

Danny L

Danny L

27/12/2012 20:56:05
Quote Anchor link
Je kunt een map maken genaamd 'inc', daarin zet je header.php en footer.php.
In header.php natuurlijk de html/php voor je header en footer.php de html/php voor je footer.

In elke pagina zet je gewoon
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php include("inc/header.php"); ?>

MIJN PAGINA

<?php include("inc/footer.php"); ?>
Gewijzigd op 27/12/2012 20:57:00 door Danny L

Machiel K

Machiel K

27/12/2012 20:58:02
Quote Anchor link
Dat kan ook. Liever wil ik site.nl/bericht/veranderen/1. Ik zal is verder zoeken.

No One

No One

28/12/2012 09:28:08
Quote Anchor link
Zo onhandig is mijn manier anders niet... maar zo hoef je maar 1x htaccess te pakken en kun je in PHP een script schrijven die kijkt of er een pagina is aan te roepen. bijv in het mapje bericht php bestand met naam veranderen.php en dan die laatste als variabele die in een numerieke array is op te halen onder $variables[0];

iig kun je een parser maken in php die op basis van die string de juiste code er bij roept...ik heb een OOP systeem gemaakt waarbij de eerste string (bericht) een controller/view class is en de rest wordt een functie dan kijkt ie of veranderen1 een functie is..zo nee...is veranderen dan een functie, zo ja execute.

Toevoeging op 28/12/2012 09:29:21:

Zo onhandig is mijn manier anders niet... maar zo hoef je maar 1x htaccess te pakken en kun je in PHP een script schrijven die kijkt of er een pagina is aan te roepen. bijv in het mapje bericht php bestand met naam veranderen.php en dan die laatste als variabele die in een numerieke array is op te halen onder $variables[0];

iig kun je een parser maken in php die op basis van die string de juiste code er bij roept...ik heb een OOP systeem gemaakt waarbij de eerste string (bericht) een controller/view class is en de rest wordt een functie. dan kijkt ie of "veranderen1" een functie is..zo nee...is "veranderen" dan een functie, zo ja execute met variabelen.

Machiel K

Machiel K

03/01/2013 12:43:15
Quote Anchor link
Op een laat moment kom ik nog even aan met mijn oplossing. Misschien wel zo vriendelijk om te zeggen.
Code (php)
1
RewriteRule ^bericht/veranderen/([0-9]+)$ index.php?pagina=bericht/veranderen&id=$1 [L,QSA]
Gewijzigd op 03/01/2013 12:43:25 door Machiel K

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.