htaccess

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/09/2013 13:12:47
Quote Anchor link
Nogmaals: Apache zelf zorgt er voor dat .htaccess en .htpasswd niet publiekelijk toegankelijk zijn. Roep ze voor de grap eens op, als het goed is, zal je een 403 o.i.d. te zien krijgen.

Dit heeft niks met PHP te maken, en includeren van deze bestanden is zonloos en zal alleen maar everechts werken, want het is een tekstbestand welke buiten de webserver om opgeroepen wordt.

Snap je?

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 14:42:00

Niek Kasius

Niek Kasius

20/09/2013 15:35:12
Quote Anchor link
dat eerste in nogmaals: heb ik inmiddels begrepen.
maar hoe ik die moet oproepen, al sla je me dood ik zou het niet weten.
En dat het niks met php of iets dergelijks te maken heeft kan ik nu ook wel snappen.

Maar ik heb weer een andere geprobeerd van een andere site en daar stond dat ik ook een .htpasswd moest aanmaken, maar die word weer op geslagen als een gewoon Tekstdocument en niet zoals htaccess die in de map staat zonder naam met het type HTACCESS-bestand, en ik neem aan dat htpasswd ook zo iets dergelijks moet.
maar die nieuwe zoals hier onder de blokkerd de map waar die instaat die daardoor niet zichtbaar is in wamp, ik heb dat in de map includes gezet en nu blokkeerd die de header.php en daar mee ook de style, maar wat ik dan niet begrijp is dat de inhoud van de admin en de members wel geeft want die worden daarin ook geinclude.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
AuthUserFile C://wamp/www/biljart/admin/team_toevoegen.php/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthName "Password Protected Area"
AuthType Basic

<limit GET POST>
require valid-user
</limit>

en ik weet niet of die AuthUserFile goed is.
Gewijzigd op 20/09/2013 15:38:02 door Niek Kasius

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/09/2013 16:01:39
Quote Anchor link
Waarom een PHP-bestand met daarna een .htaccess in je pad?
Quote:
maar wat ik dan niet begrijp is dat de inhoud van de admin en de members wel geeft want die worden daarin ook geinclude.

Huh?
Gewijzigd op 20/09/2013 16:02:47 door - Ariën -

Niek Kasius

Niek Kasius

20/09/2013 18:05:03
Quote Anchor link
Ik heb notpad++ geinstalleerd en die .htpasswd word daarin wel goed opgeslagen.

maar wat ik dan niet begrijp is dat de inhoud van de admin en de members wel geeft want die worden daarin ook geinclude.

Daar mee bedoel ik omdat de map includes nu niet meer zichtbaar is in de localhost ik ook geen header en de style te meer zien krijg als ik een script open omdat de include staan in alle scripts in de map, maar dat die wel de inhoud zelf die ook include staan wel weer geeft, de config en de admininhoud worden wel geplaatst maar de header met daarin een link naar de style niet.

Dus zoals hieronder
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
session_start();
ini_set('display_errors',1); // 1 == aan , 0 == uit
error_reporting(E_ALL | E_STRICT);
include ("../includes/header.php");
include ("../includes/config.php");

?>

<div id="main_container">
<div id="header">
bla bla
</div>
<div id="content">

<?php
include "../includes/admininhoud.php";
?>

</div>
</div>

En dat vind ik vreemd.
als je begrijpt wat ik bedoel
Gewijzigd op 20/09/2013 18:07:23 door Niek Kasius

Obelix Idefix

Obelix Idefix

20/09/2013 22:10:33
Quote Anchor link
Niek Kasius op 20/09/2013 18:05:03:

include?!
Niek Kasius op 20/09/2013 18:05:03:
Daar mee bedoel ik omdat de map includes nu niet meer zichtbaar is in de localhost ik ook geen header en de style te meer zien krijg als ik een script open omdat de include staan in alle scripts in de map, maar dat die wel de inhoud zelf die ook include staan wel weer geeft, de config en de admininhoud worden wel geplaatst maar de header met daarin een link naar de style niet.

als je begrijpt wat ik bedoel

Geen idee wat je bedoelt. Plaats eens wat punten en hoofdletters in die zin.
Sinds je werkt met htaccess zie je de map includes niet meer?

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

21/09/2013 00:30:49
Quote Anchor link
Ik denk dat ik het wel begrijp.

de vraag van TS is waarom je via PHP wel een .htaccess bestand of een door een .htaccess afgeschermde directory kunt openen en via de browser niet.

neem het onderstaande goed in je op:

PHP draait op de webserver. Op de webserver draait ook Apache, anders zou het geen webserver zijn. PHP en Apache draaien dus naast elkaar op dezelfde computer en vormen een webserver.

Apache luistert via poort 80 naar de rest van de wereld. Omdat er in de wereld ook mensen zijn met minder goede bedoelingen zit er in Apache een lange lijst met (optionele) veiligheidsmaatregelen ingebouwd. zeg maar een soort firewall. één onderdeel van deze firewall zijn de .htaccess bestanden waarmee de beveiliging op directory niveau ingesteld kan worden.

Dus voor al het verkeer van buitenaf zijn die die regels in de .htaccess bestand van toepassing.
Alleen nu is het wel zo dat het PHP programma zoals hierboven uitgelegd naast Apache op dezelfde server staat en als het php programma een php script aan het uitvoeren is waarin staat om een bestand te openen uit een bepaalde directory dan doet het php programma dat. het php programma heeft apache namelijk helemaal niet nodig om bij de bestanden te komen want de bestanden staan voor php op de eigen computer. Sterker nog PHP kan helemaal zonder apache functioneren alleen zal de output niet meer naar een andere computer verstuurd worden.

Toevoeging op 21/09/2013 01:07:35:

nog een klein scriptje om het nog iets te verduidelijken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php

$dir_name
= 'private_map';
$filename = 'secret.txt';
$content = 'Dit is een geheime tekst.';

// -----------------------------------------------------
// installatie gedeelte

// maak een directory aan die we gaan afschermen met een .htaccess file

@mkdir($dir_name);

// maak in deze directory een test-bestandje en een .htaccess bestand
file_put_contents($dir_name . '/' . $filename, $content);
file_put_contents($dir_name . '/.htaccess', 'Deny from all');

// test gedeelte

echo 'Goed nu zal ik proberen om de inhoud van het bestand ' . $filename . ' aan u te laten zien.<br>';
echo 'De inhoud van het bestand is: <strong>' . file_get_contents($dir_name . '/' . $filename) . '</strong><br><br>';

echo 'Probeer nu zelf het bestand op te vragen: <a href="' . $dir_name . '/' . $filename . '">klik</a>';

?>

Niek Kasius

Niek Kasius

21/09/2013 02:18:16
Quote Anchor link
[/quote]
Sinds je werkt met htaccess zie je de map includes niet meer?
[/quote]
Ja

Ik heb een map met de naam biljart, En daarin staan 3 sub mappen, admin, images en includes. En in die laatste staat een .htaccess bestand.
En als ik nou de browser open met Wamp en daarin de map "biljart" open is die sub map includes niet meer zichtbaar,
En de oorzaak daarvan is dat er een HTACCESS-bestand en een HTPASSWD-bestand in staat.
De map bestaat wel want daarin staan behalve de 2 bovenstaande ook nog de config.php, header.php, style.css admininhoud.php, member_tekst.html.
En nu vind ik het vreemd dat de config, admininhoud en member_tekst wel in de andere scripten werken blijven maar de header en daarmee ook de <link> met de style niet werken.

Ja Obelix terwijl ik dit een het typen ben hoor ik je denken "dat kan niet" maar toch is het zo.
In bijna al mijn andere mappen staat een sub map "includes"
En als ik die open zijn ze allemaal zichtbaar in de browser.

Ik heb nog ff een testje gedaan en in een andere map ook een andere .htaccess geplaatst met:

order deny,allow
allow from 127.0.0.1
deny from all

en daarin laat de de map wel zien, maar ook daar word de header geblokkerd.

Dus is mijn conclusie weg ermee, en niet meer gebruiken
Gewijzigd op 21/09/2013 02:20:48 door Niek Kasius

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

21/09/2013 07:12:09
Quote Anchor link
Niek Kasius op 21/09/2013 02:18:16:
Ik heb een map met de naam biljart, En daarin staan 3 sub mappen, admin, images en includes. En in die laatste staat een .htaccess bestand.
En als ik nou de browser open met Wamp en daarin de map "biljart" open is die sub map includes niet meer zichtbaar,
En de oorzaak daarvan is dat er een HTACCESS-bestand en een HTPASSWD-bestand in staat.
De map bestaat wel want daarin staan behalve de 2 bovenstaande ook nog de config.php, header.php, style.css admininhoud.php, member_tekst.html.
En nu vind ik het vreemd dat de config, admininhoud en member_tekst wel in de andere scripten werken blijven maar de header en daarmee ook de <link> met de style niet werken.

Probeer het onderscheid tussen lokale toegang en externe toegang te begrijpen.

Dit is het probleem: .htaccess blokkeert de HTTP-toegang. Daar staan de eerste twee letters ht van .htaccess voor. Daardoor kun je het HTML-bestand member_tekst.html niet openen via http://... en daardoor kan een browser style.css ook niet laden via een <link>-tag met daarin een http://....

Gebruik de directory /includes/ uitsluitend voor bestanden die door de webserver moeten worden gebruikt; aan lokale toegang komt geen HTTP-verkeer te pas. Verplaats andere bestanden die extern toegankelijk moeten zijn naar directory's zoals /css/ voor CSS-bestanden.
Gewijzigd op 21/09/2013 07:40:29 door Ward van der Put

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

21/09/2013 08:49:36
Quote Anchor link
Op de meeste servers zie je dan ook mappen per bestandstype. dus:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
- [public_html]
      |
      |- [css]
      |- [images]
      |- [includes]
      |- [javascript]
      |- index.php

hierbij moeten css, images en javascript ALTIJD publiekelijk toegankelijk zijn.

Denk na:
de browser haalt als eerst ALLEEN de HTML op die in index.php staat. in die html staat bijvoorbeeld dit:
Code (php)
1
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/mystyle.css">

Dit is lauter text, dit is niet het css bestand. Hoe denk je dat de browser dan aan het css bestand komt?
Hij doet een tweede request (aanvraag) bij de webserver. Maar deze keer vraag de browser om "css/mystyle.css" inplaats van index.php. de Browser loopt in jouw geval nu tegen de .htaccess op en krijgt het css bestand niet van de webserver. en terecht ook!

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.