html characters in input veld!
Kees Mulder
28/03/2014 12:11:12Ik heb een tabel met TITEL.
Dan staat op een regel in TITEL 'Meerder patiënten'.
Als ik het dan op een pagina toon dan krijg ik voor de ë een raar teken. Als ik dan in de regel kijk dan in de tabel kijk staat er wel een 'ë' letter.
Hoe kan ik dat oplossen? moet ik in de regel dan voor de 'ë' letter 'ë' invullen?
Dan staat op een regel in TITEL 'Meerder patiënten'.
Als ik het dan op een pagina toon dan krijg ik voor de ë een raar teken. Als ik dan in de regel kijk dan in de tabel kijk staat er wel een 'ë' letter.
Hoe kan ik dat oplossen? moet ik in de regel dan voor de 'ë' letter 'ë' invullen?
PHP hulp
22/12/2024 07:48:19Michael -
28/03/2014 12:30:07Je moet je verdiepen in charset.
Je kunt de charset van je tabel wijzigen naar utf8_bin en op je pagina zelf de meta charset utf8 gebruiken. Dan zou het goed moeten gaan.
$_POST['titel'] door htmlspecialchars() halen zou mogelijk ook werken.
Je kunt de charset van je tabel wijzigen naar utf8_bin en op je pagina zelf de meta charset utf8 gebruiken. Dan zou het goed moeten gaan.
$_POST['titel'] door htmlspecialchars() halen zou mogelijk ook werken.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
echo htmlspecialchars($_POST['titel']);
}
?>
<form method="POST">
<input type="text" name="titel" value="Meerdere patinten" />
</form>
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
echo htmlspecialchars($_POST['titel']);
}
?>
<form method="POST">
<input type="text" name="titel" value="Meerdere patinten" />
</form>
Ivo P
28/03/2014 12:43:55ALLE punten uit dit wiki artikel toepassen, lost het vaak op.
(let wel: data die al verkeerd in je database staat, moet je mogelijk opnieuw invoeren)
http://wiki.pfz.nl/charactersets
(let wel: data die al verkeerd in je database staat, moet je mogelijk opnieuw invoeren)
http://wiki.pfz.nl/charactersets
Kees Mulder
28/03/2014 12:51:00Oké ik heb bovenstaande van Michael gewijzigd en als ik nu in de tabel kijk staat er: 'één van de ï' en als in in het input veld kijk staat er inderdaad 'één van de ï'. Klopt dat dan?
Ivo P
28/03/2014 12:53:00hangt er vanaf waarmee jij "in de tabel" kijkt.
Als die tool niet door heeft dat het om unicode gaat, zie je inderdaad é ipv é
Als die tool niet door heeft dat het om unicode gaat, zie je inderdaad é ipv é
Kees Mulder
28/03/2014 12:53:48Ivo P
28/03/2014 12:55:15ik heb altijd een hoop moeite om in een database te kruipen, en dan nog zou ik denk ik alleen maar bitjes zien.....
Je gebruikt een of andere tool (progamma, webpagina etc) om je database te zien.
Je gebruikt een of andere tool (progamma, webpagina etc) om je database te zien.