html editor zoals FCK maar kleiner

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pieter Jansen

Pieter Jansen

15/02/2009 18:11:00
Quote Anchor link
Beste leden,

Ik ben op zoek naar een simpele html editor die te gebruiken is online. Ik gebruik nu vaak FCKeditor, en die werkt goed, maar daar heb je veeel te veel opties om uit te kiezen.

Ik zoek dus eigenlijk net zoiets als die editor maar dan met minder opties, OF een editor die makkelijk aan te passen is. Zowel qua opties, als vormgeving. Die vormgeving in verband met de huisstijl en layout van de website waar ik momenteel aan werk.

Als iemand een goed alternatief kent, zou die dat dan met mij willen delen?

Alvast bedankt!

Groet,
Merijn

Quote:
Topic verplaatst naar aanvragen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pieter Jansen

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2024 23:53:53

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

15/02/2009 18:23:00
Quote Anchor link
Volgens mij si FCK editor ook prima aan te passen, in de code waarmee je hem inmplementeert kan je al kiezen welke functies hij moet bevatten, of je kan zelfs heel makkelijk advanced o.i.d. in simple veranderen.

Pieter Jansen

Pieter Jansen

15/02/2009 21:47:00
Quote Anchor link
Enig idee hoe? Want ik zit niet zo graag in de broncode dingen aan te passen..

Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

15/02/2009 22:02:00
Quote Anchor link
Ik gebruik deze ;)
http://www.nicedit.com/

Ivar

ivar

15/02/2009 22:09:00
Quote Anchor link
dit is een goede editor, maar hij heeft wel een andere aanpak: http://www.wymeditor.org/

deze editor is meer gemaakt om goede code te produceren dan om de fancy wysiwyg uit te hangen.

Timen kut

Timen kut

15/02/2009 22:13:00
Quote Anchor link
ik gebruik tinyMCE, dies heerlijk :D

Pieter Jansen

Pieter Jansen

15/02/2009 22:15:00
Quote Anchor link
hmm ik vind die van paradox wel lekker, werkt erg makkelijk, maar ik vind die van ivar denk ik nog beter! Ik zoek namelijk wel een editor die cleane opmaak mee geeft.

Ik ga eens kijken in hoeverre die nicedit goede code terug geeft, anders ga ik voor ivars link. Bedankt alvast!

edit: was bezig met typen hehe, dus ik vergat tiny mce, maar die gebruik dus niet omdat deze veel te veel opties heeft. Ik moet er niet aan denken dat m`n klant al die opties eens leuk gaat uitproberen :S. Dan wordt het echt een zooitje.. Zelf vind ik tiny mce wel makkelijk werken, maar voor het doel van de website is het niet nodig. Anders had ik de FCK wel gebruikt (of tiny .. )
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pieter Jansen

Gerben G

Gerben G

15/02/2009 23:17:00
Quote Anchor link
Je kunt toch ook gewoon de toolbar op basic zetten. Dan heb je al veel minder opties.

B a s
Beheerder

B a s

16/02/2009 00:06:00
Quote Anchor link
Je kunt je in fckconfig.js een array aanpassen.. Er zijn al een paar pre defined sets.. Begint bij:

FCKConfig.ToolbarSets["Default"] = ...

Wanneer je de class aanroept kun je een set aanroepen via:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$oFCKeditor
->ToolbarSet = htmlspecialchars('Basic'); // Basic, Default, eigen set..
?>

Kay Kay

Kay Kay

16/02/2009 00:13:00
Quote Anchor link
TinyMCE poept wel goede code uit vind ik zelf. Ben er erg tevreden over en het verbaast mij echt!
Je kan het hele menu zo klein maken (minder opties) als je wilt..

Pieter Jansen

Pieter Jansen

16/02/2009 00:14:00
Quote Anchor link
Nou goed, ik duik er nog 1 keer in, ( had net die nicEdit erin gezet en aangepast zodat het werkte... )

Maar goed, ik duik er wel weer in ;)
Ik laat het wel even weten wat het geworden is.

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

16/02/2009 01:40:00
Quote Anchor link
Je kan gewoon de toolbars aanpassen in de:
fckconfig.js file in de fckeditor map.

Zowel voor de Basic bar als de Default bar...

Rolf

Rolf

16/02/2009 10:59:00
Quote Anchor link
Timen schreef op 15.02.2009 22:13:
ik gebruik tinyMCE, dies heerlijk :D

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.