html editor zoals FCK maar kleiner
Ik ben op zoek naar een simpele html editor die te gebruiken is online. Ik gebruik nu vaak FCKeditor, en die werkt goed, maar daar heb je veeel te veel opties om uit te kiezen.
Ik zoek dus eigenlijk net zoiets als die editor maar dan met minder opties, OF een editor die makkelijk aan te passen is. Zowel qua opties, als vormgeving. Die vormgeving in verband met de huisstijl en layout van de website waar ik momenteel aan werk.
Als iemand een goed alternatief kent, zou die dat dan met mij willen delen?
Alvast bedankt!
Groet,
Merijn
Quote:
Topic verplaatst naar aanvragen.
SanThe.
SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pieter Jansen
Volgens mij si FCK editor ook prima aan te passen, in de code waarmee je hem inmplementeert kan je al kiezen welke functies hij moet bevatten, of je kan zelfs heel makkelijk advanced o.i.d. in simple veranderen.
Enig idee hoe? Want ik zit niet zo graag in de broncode dingen aan te passen..
http://www.wymeditor.org/
deze editor is meer gemaakt om goede code te produceren dan om de fancy wysiwyg uit te hangen.
dit is een goede editor, maar hij heeft wel een andere aanpak: deze editor is meer gemaakt om goede code te produceren dan om de fancy wysiwyg uit te hangen.
ik gebruik tinyMCE, dies heerlijk :D
Ik ga eens kijken in hoeverre die nicedit goede code terug geeft, anders ga ik voor ivars link. Bedankt alvast!
edit: was bezig met typen hehe, dus ik vergat tiny mce, maar die gebruik dus niet omdat deze veel te veel opties heeft. Ik moet er niet aan denken dat m`n klant al die opties eens leuk gaat uitproberen :S. Dan wordt het echt een zooitje.. Zelf vind ik tiny mce wel makkelijk werken, maar voor het doel van de website is het niet nodig. Anders had ik de FCK wel gebruikt (of tiny .. )
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pieter Jansen
Je kunt toch ook gewoon de toolbar op basic zetten. Dan heb je al veel minder opties.
FCKConfig.ToolbarSets["Default"] = ...
Wanneer je de class aanroept kun je een set aanroepen via:
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
$oFCKeditor->ToolbarSet = htmlspecialchars('Basic'); // Basic, Default, eigen set..
?>
$oFCKeditor->ToolbarSet = htmlspecialchars('Basic'); // Basic, Default, eigen set..
?>
Je kan het hele menu zo klein maken (minder opties) als je wilt..
Maar goed, ik duik er wel weer in ;)
Ik laat het wel even weten wat het geworden is.
fckconfig.js file in de fckeditor map.
Zowel voor de Basic bar als de Default bar...
Timen schreef op 15.02.2009 22:13:
ik gebruik tinyMCE, dies heerlijk :D