HTML email sturen via phpmailer met actieknop in email
Ik stuur automatisch een email via php met phpmailer vanuit mijn systeem. Dit gaat over een to-do lijst die elke dag verstuurd gaat worden naar iemand.
Dit alles werkt perfect, alleen weet ik niet of mensen die de mail ontvangen en er is een taak voldaan of deze dat dan ook kunnen aanvinken of drukken op een knop genaamd 'Afgewerkt' van in de mail.
Dit systeem is speciaal bedoeld voor mensen die op de baan zitten en even tussen 2 bezoeken door een paar telefoons kunnen doen (een to-do item kan bvb zijn: Terugbellen naar klant - Telnr: xxx)
Je kan gewoon een link in de html zetten.
www.website.nl/tasklist?ID=098f6bcd4621d373cade4e832627b4f6.
Als hier op wordt geklikt, dan kan je de taak afstrepen.
Toevoeging op 09/01/2015 13:29:08:
@ - Aar -: is er anders geen oplossing voor? Want een taak die is volbracht zal dan ook niet veranderen in de mailinhoud. Dus als er 10 taken staan en er zijn er 5 afgevinkt als 'volbracht', dan weten ze dat misschien niet meer wat is gedaan en wat niet.
Wat is hier dan de beste oplossing voor?
Gewijzigd op 09/01/2015 13:32:46 door Brecht S
Als ze die volgen kunnen ze toch zelf op de (reponsive) website zien dat de taak al voltooid is.
Andere optie is om een dashbord aan te maken met alle taken, na het volgen van de unieke link waarop ze die dan af kunnen afstrepen.
Ik dacht ook al zoiets in die richting. Een link in de mail maken die naar een responsive dashboard gaat waar ze taken kunnen afstrepen lijkt mij de beste optie dan. Ik wou even jullie meningen horen hieromtrent. Het is altijd leuk om ook eens oplossingen te horen van iemand anders ;-)
- Aar - op 09/01/2015 13:36:07:
Andere optie is om een dashbord aan te maken met alle taken.
Dashbord?
Is dat wat anders dan een site?
Je kan dit vergelijken met een website met maar 1 pagina ;-)
Bedankt.