HTML email wordt als platte HTML code weergegeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Stefan jansen

stefan jansen

21/04/2015 17:31:41
Quote Anchor link
hallo,

Ik heb laatst een domein verhuist naar een nieuwe hosting. Op de oude hosting draaide een bestelscript via de website (PHPscript).

Op de oude hosting kreeg de besteller netjes een email met daarin een overzicht van zijn/haar bestelling. Ik heb vervolgens de website verhuist naar een nieuwe hosting.

Nu krijgen we berichtjes van bestellers dat zij in hun email in Outlook geen normale tekst maar platte html code te zien krijgen. Ik zelf heb dat opgelost door de email te laten sturen naar een gmail adres maar dat kan ik natuurlijk voor de bestellers niet instellen.

Ik heb gekeken in de code van het script en daar staat het volgende:

$headers= "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
$headers .= "From: [email protected]\r\n";
$headers .= "Return-Path: [email protected]\r\n";
$aan = $email;
$onderwerp = "Uw bestelling bij websitevoorbeeld.nl";

$body = "
<html>
<head>
.....VOORBEELD HTML CODE......
</body>

</html>";
mail($aan, $onderwerp, $body, $headers);

?>

Weten jullie waar dit aan kan liggen? Ik dacht dat het een kwestie zou zijn van verhuizen (incl. databases) en dat het dan voldoende zou moeten zijn.

Het probleem is dus dat de emails die verstuurd worden via de website, er als platte html tekst uitzien terwijl het echte HTML tekst zou moeten zijn. Dit is geen instelling in Outlook die niet goed zou staan bij de bestellers.

Alvast dank voor de hulp.

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 04:11:55

- SanThe -

- SanThe -

21/04/2015 18:29:15
Quote Anchor link
Haal die platte html eens door de W3C validator.

Stefan jansen

stefan jansen

21/04/2015 18:35:56
Quote Anchor link
Bedoel je dan wat er tussen de <html> en </html> staat? Dan krijg ik 192 Errors en 4 warning(s)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/04/2015 18:48:18
Quote Anchor link
Dan zou ik die toch maar eerst eens repareren. Het kan zijn dat bepaalde mailprogramma's moeite hebben met incorrecte HTML.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

21/04/2015 18:49:03
Quote Anchor link
Ik zie geen <body> ...

- SanThe -

- SanThe -

21/04/2015 18:49:20
Quote Anchor link
Stefan jansen op 21/04/2015 18:35:56:
Bedoel je dan wat er tussen de <html> en </html> staat? Dan krijg ik 192 Errors en 4 warning(s)

Dan heb je nog aardig wat te doen om er een valid html mail van te maken.

Stefan jansen

stefan jansen

21/04/2015 19:58:12
Quote Anchor link
Als dat de echte reden is, maar snap het niet echt want staat niks speciaals in.
btw: er staat wel een body in heb er alleen niet alles in gekopieerd.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/04/2015 20:03:03
Quote Anchor link
Het gaat niet om de inhoud, maar de opbouw in HTML. Die is juist niet goed, en daar struikelt menig mailprogramma blijkbaar over.

Stefan jansen

stefan jansen

21/04/2015 20:09:30
Quote Anchor link
Thanks voor de antwoorden. En hoe zou ik dat op moeten lossen? En wat moet ik bij doctype invullen bij http://validator.w3.org/check
Gewijzigd op 21/04/2015 20:16:09 door stefan jansen

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/04/2015 20:31:23
Quote Anchor link
Voor mails zou ik ik HTML 4.01 Transitional gebruiken voor in je document. Deze is wel oud, maar mailprogramma;s lopen vaak behoorlijk achter als het gaat om HTML en CSS. Ik zou ze goed uittesten in Mozilla Thunderbird, Windows Live, Outlook en Gmail.
Gewijzigd op 21/04/2015 20:41:44 door - Ariën -

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

21/04/2015 21:46:24
Quote Anchor link
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij was het vrij belangrijk dat de Content-Type en charset die in de header staat wordt herhaald in (overeenstemt met die van) het HTML-document (in de body van je mailbericht) zelf.

Ivo P

Ivo P

22/04/2015 00:12:07
Quote Anchor link
Maar

de mail kwam toch goed aan op de oude server en nu niet meer, sinds het op de nieuwe server staat.
Dan zou de inhoud van het html toch niet de oorzaak moeten zijn.

Ik zou het eerder zoeken in iets als een tekenset die default anders is,
een mailserver met andere settings

Stefan jansen

stefan jansen

22/04/2015 09:00:17
Quote Anchor link
Inderdaad, op de oude hosting was er niks aan de hand en heb het 1:1 overgezet.
Waar zou ik moeten kijken voor die settings?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.