HTML Fout ?!
Ik ben bezig met het project: Limacows op www.gtm8.nl/
Nu heb ik header en een footer.
Maar als de pagina (het middenstuk) breder is dan de header dan verschuift die mee, wat dus niet moet!
Ik heb hiervan even een voorbeeldpagina gemaakt: http://www.gtm8.nl/index.php?p=help
Ik wil dus eigenlijk een table die 1000 breed is, en niet breder kan worden.
Is dit mogelijk ?!
Thnx!
Je html lijkt nog nergens op. Begin daar eens mee. Werk met divs en niet met tabellen.
Ik vind HTML ook het vervelensts, maar ik ga zeker je tip opvolgen en eens even naar Divs kijken. Thnx.
GR Arjen
Als je dit zelf niet kost dan moet je bij iemand aankloppen. Let op, dit is meestal niet gratis.
Mvg,
Peter
p.s. Ik slice ook,
edit:
Santhe was eerder
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Peter Wessels
TIP: xhtml/css
Paradox™ schreef op 10.10.2008 18:46:
TIP: xhtml/css
Vrij logisch lijkt me?
Heel erg bedankt. Morgen gaat ik het allemaal proberen en kijken wat het beste werkt.
Thnx!
BTW: Misschien een gekke vraag, maar ik kan nog wel iemand in dit team gebruiken, puur voor HTML... wat je krijgt: Admin acces op de site.
Het word een site met tutorials en een klein help forum.
LiMacOws = LInux MACintosh windOWS.
Dus, iemand die wil helpen, en ook echt goed HTML kan,,,
Mail me @ arjen _ 10 [at] hotmail . com
Groetjes
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjen Lodder
Ik raad je aan om het te gaan leren. HTML is een van de makkelijkste internettalen die er bestaat en zou je als je in een redelijk tempo leert in een paar weekjes onder de knie moeten hebben. Begin direct goed, dus nette HTML en opmaak (tekstkleur ed) met CSS.
Doe het, je gaat er plezier aan beleven.
HTML zelf is vrij snel te doen inderdaad, maar CSS is wel een ander verhaal. Ook wel snel te doen, maar maak je het wat ingewikkelder dan kost het wel meer dan een paar weken. (ervan uitgaande dat je ook naar school moet/ werkt)
De bedoeling was ook om deze site te maken door mij:PHP en andere html en graphs, maar ik heb nog niemand kunnen vinden voor de HTML...
Nu ben ik al wel wat verder, ik ben met DIVs aant werk op: www.gtm8.nl/test/
Het lukt wel een beetje maar ik krijg mijn Header nu niet in het midden van de pagina.
Ik heb al geprobeerd om de width (in de header) op 100% te zetten, maar als ik dan de pagina kleiner maak, dan gaan de plaatjes onder elkaar staan, daarna heb ik de widt op 1000px (de lengte van het plaatje) gezet maar dan word alles links uitgelijnd.. Ook met text-align: center; helpt het niet, iemand een idee.. ?