HTML mail
Het is een formulier waar een onderwerp en een bericht in geschreven kan worden. in het veld voor het bericht moet gewoon de html code ingetypt worden.
Zodra ik daarna op verzenden klik, komt de mail wel aan. Maar klopt de opmaak niet. Je ziet wel dat hij de html gebrukt, maar veel dingen, zoals links en kleuren laat hij weg.
Nu is mijn vraag: Waar moet ik allemaal rekening mee houden als ik een html mail wil versturen naar mijn mailinglist? Waar vind ik de juist informatie om mailtjes op te maken met html zodat deze ook netjes worden weergegeven?
alvast bedankt
Massimo
Kijk bij de tutorials. Er moet er minstens 1 zijn.
daarna dacht ik dat het door gmail kwam, dat gmail de email aanpast. maar dat was het ook niet. want in outlook doet hij precies hetzelfde fout
Vind het maar raar.
gebruik een 3Dgenerator , in een HTML mail is het =teken een gereserveerd teken, met 3Dgenerator kan je dit omzeilen
Kan het zijn dat de mailserver van mijn host de html mail verziekt?
dit soort emailtjes.
Ik denk eerder dat je html emailtje niet correct is, css enzo... Ik verstuur zonder problemen En gebruik de phpmailer class.
Zeker zeker... maak niet dezelfde fout als mij dat je dat achteraf moet implementeren (opzich ook niet zo'n probleem, maar wel zonde van je tijd).
Als je werkt via de phpmailer class dan heb je geen last meer van het Windows mail() probleem.
maar zal dit even uitzoeken.
Het rare is, de code die ik verstuurd word echt heel raar ontvangen door de gebruikers. de kleur rood wordt groen, links zie je wel maar zijn niet aan te klikken, fontsizes haalt hij doorelkaar enz enz enz... heel rotzooitje
Gewoon een net stukje css gebruiken ipv <font> tags etc. En niet a:hover, maar #divje a:hover, anders kom je in de problemen bij webmail.
hoe kan ik het beste een afbeelding in de mail zetten?
Thanks in ieder geval