HTML naar PDF (FPDF)
Ray Mond
21/02/2021 10:50:52Beste mensen,
Ik heb FPDF gedownload omdat ik een bepaalde PHP pagina wil laten tonen in PDF zodat het gelijk en makkelijk op te slaan is.
Nu staan er wel voorbeelden (een tutorial) bijgeleverd enkel die geeft geen php bestanden aan hoe je die kunt laten tonen als PDF, enkel wat losse code:
Dit geeft dan Hello World! aan in de "online" PDF echter wil ik hier mijn hele pagina oproepen, hoe dit ik dit?
Ik heb FPDF gedownload omdat ik een bepaalde PHP pagina wil laten tonen in PDF zodat het gelijk en makkelijk op te slaan is.
Nu staan er wel voorbeelden (een tutorial) bijgeleverd enkel die geeft geen php bestanden aan hoe je die kunt laten tonen als PDF, enkel wat losse code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
require('../fpdf.php');
$pdf = new FPDF();
$pdf->AddPage();
$pdf->SetFont('Arial','B',16);
$pdf->Cell(40,10,'Hello World!');
$pdf->Output();
?>
require('../fpdf.php');
$pdf = new FPDF();
$pdf->AddPage();
$pdf->SetFont('Arial','B',16);
$pdf->Cell(40,10,'Hello World!');
$pdf->Output();
?>
Dit geeft dan Hello World! aan in de "online" PDF echter wil ik hier mijn hele pagina oproepen, hoe dit ik dit?
PHP hulp
03/12/2024 18:44:00Door output-buffering te gebruiken met ob_start(), ob_get_contents(), ob_clean() en ob_flush().
https://notlaura.com/output-buffering/
Maar of dat gewenst is, vanwege menu's en design, is de vraag.
Je kan ook een versimpelde lay-out maken, en die meegeven als output.
https://notlaura.com/output-buffering/
Maar of dat gewenst is, vanwege menu's en design, is de vraag.
Je kan ook een versimpelde lay-out maken, en die meegeven als output.
Gewijzigd op 21/02/2021 11:17:30 door - Ariën -
Jan R
21/02/2021 18:54:19Bedoel je dat je de hele PDF wilt laten downloaden?
Dan moet je een linkje (iets als <a href="pdf.php">PDF</a>) maken naar je PHP-script, en in dat script minimaal de volgende HTTP-headers meegeven:
Uiteraard kan je zelf een andere bestandsnaam dan 'download.pdf' verzinnen.
Dan moet je een linkje (iets als <a href="pdf.php">PDF</a>) maken naar je PHP-script, en in dat script minimaal de volgende HTTP-headers meegeven:
Uiteraard kan je zelf een andere bestandsnaam dan 'download.pdf' verzinnen.