HTML naar tekst veranderen
Ik heb op mijn marktplaats het bericht toegevoegd met een WYSIWYG editor, en voegt het toe met html...
hoe kan ik de html code omzetten naar gewone tekst.
dit is een voorbeeld tekst
weet iemand dat?
bedankt!
Gewoon je WYSIWYG editor weghalen...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie
daar heb ik niets aan, dan staat het niet goed op de site, en dat ik tekst moet hebben is alleen voor in de mail... (de mail leest geen html om de ene of andere reden)
daarom wil ik dus graag dat het alleen tekst is in de mail.
Je hebt dus een database met daarin opgemaakte tekst, en die moet ook opgemaakt op de site komen, maar onopgemaakt in de e-mail?
Ik denk dat je beter kunt zorgen dat je e-mailtje HTML kan bevatten. Is een kwestie van de juiste header...
bedankt!
Content-type: text/html; charset=iso-8859-1
dat doet het ook niet
hier voor alle info.
Je bent denk ik op zoek naar de functie STRIP_TAGS, zie ".nl2br(strip_tags($fetch3['beschrijving']))."
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
$tekst = nl2br($tekst);
$tekst = str_replace('<br>', '\n', $tekst); //werkt het niet? verander '\n' naar "\n"
$tekst = strip_tags($tekst);
?>
$tekst = nl2br($tekst);
$tekst = str_replace('<br>', '\n', $tekst); //werkt het niet? verander '\n' naar "\n"
$tekst = strip_tags($tekst);
?>
zoiets...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie
zal us proberen
= <p>We hebben nog maar <strong><em>2</em></strong> jonge kleurdwergjes te koop. <br />Ze zijn allebij GRIJS van kleur.</p><p>De prijs is €15,00 per stuk</p><p><strong>Ze zijn 8 weken oud!</strong></p>;
= ;
= ;
dit is de tekst:
We hebben nog maar 2 jonge kleurdwergjes te koop.
Ze zijn allebij GRIJS van kleur.
De prijs is €15,00 per stuk
Ze zijn 8 weken oud!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Josh
niet wat erboven staat in mijn vorige post:
= <p>We hebben nog maar <strong><em>2</em></strong> jonge kleurdwergjes te koop. <br />Ze zijn allebij GRIJS van kleur.</p><p>De prijs is €15,00 per stuk</p><p><strong>Ze zijn 8 weken oud!</strong></p>;
= ;
= ;
Wat is je complete script?
= ;
= ;
Je moet de variabele $tekst eerst vullen met het script van PHP Newbie met strip_tags en pas daarna die variabele $tekst toevoegen aan je variabele $bericht.
Het kan niet in één keer zoals je nu doet. (kan wel, maar dan weer op een andere manier)
Code (php)
1
2
3
2
3
$tekst = ".nl2br($fetch3['beschrijving']).";
$tekst = ".str_replace('<br />', '\n', $tekst).";
$tekst = ".strip_tags($tekst).";
$tekst = ".str_replace('<br />', '\n', $tekst).";
$tekst = ".strip_tags($tekst).";
vervangen door: