html opmaak in php/mysql

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Klaas Meinesz

Klaas Meinesz

12/03/2012 17:13:18
Quote Anchor link
Ik probeer een site te maken waarbij de content vanuit een database gehaalt word.
Veel gelezen, geknutselt en ik heb het nu werkende.
Lees ik hier op de site dat je in princiepe nooit moet toestaan dat er html/php codes kunnen worden opgeslagen in de database omdat dat een beveiligingslek kan gaan vormen.

Dus je kan dan met str_replace oid de 'schadelijke' php delen om laten zetten naar onschadelijke codes.(tot zover denk ik dat ik het snap)

Maar hoe kan ik er voor zorgen dat ik toch opmaak codes kan gebruiken?
Ik schrijf nu doodleuk: <h3>Titel</h3> weg in mijn blob en ja dan komt het er ook weer netjes uit en word dan correct weergegeven.helaas betekend dat ook dat als ik een foutje maak ik direct of een foutmelding krijg of toegang verschaf tot delen waarvan ik liever niet heb dat iedereen daarin rommelt.

Dank

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 05:32:36

Eddy E

Eddy E

12/03/2012 17:25:59
Quote Anchor link
Je zou er een htmlentities() of specialchar() etc overheen kunnen gooien.
Maar als het nu ook werkt, wat is er mis mee?

mysql_real_escape_string() is veilig.

Klaas Meinesz

Klaas Meinesz

12/03/2012 17:37:13
Quote Anchor link
Er is idd niets mis mee, maar ik heb echt 0 ervaring met PHP.Tot 3 maand dacht ik dat het een programma was om forumsystemen op te zetten, en had ik nog het idee dat je dat gewoon kon installeren.
Toen ondekte ik dat je met include hele stukken van de site maar 1x hoefde te maken en dat deel gewoon steeds als je het nodig hebt weer kan aanroepen, en nu loop ik dus de rest om te zetten naar een Mysql syteem zodat ik niet de enigen ben die de site kan servicen.
Nu is het vooral lezen proberen en nog meer lezen en dan kom je dus dingen tegen waar ik nog nooit aan gedacht had.Zoals dat artikel waarin een paar simpele voorbeelden staan waarom je geen HTML in je invoervelden zou willen.
Dan denk ik: Hoe doe ik dat dan wel?

Dank voor je antwoord, ik zal mij eens gaan inlezen in htmlentities() en specialchar().

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

12/03/2012 17:42:42
Quote Anchor link
Kijk dan gelijk ook eens naar striptags() en bbcodes
Gewijzigd op 12/03/2012 17:42:55 door Ger van Steenderen

Klaas Meinesz

Klaas Meinesz

12/03/2012 18:03:00
Quote Anchor link
Ga ik doen, dank

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.