html opslaan en link doorsturen
facho
13/09/2008 22:16:00Hoi,
Ik heb een html pagina waar er een stukje tekst (gedicht) kan worden ingevoegd door de bezoekers.
Tevens word er ook een naam (van de gedichtenmaker) en een emailadres (naar wie het toe moet) ingevuld.
De bedoeling is dat hij die htmlpagina opslaat en de link van deze pagina naar de ingevulde email opstuurd.
Is dat technisch heel moeilijk ?
Hoe zou ik het best kunnen beginnen ?
Ik heb een html pagina waar er een stukje tekst (gedicht) kan worden ingevoegd door de bezoekers.
Tevens word er ook een naam (van de gedichtenmaker) en een emailadres (naar wie het toe moet) ingevuld.
De bedoeling is dat hij die htmlpagina opslaat en de link van deze pagina naar de ingevulde email opstuurd.
Is dat technisch heel moeilijk ?
Hoe zou ik het best kunnen beginnen ?
PHP hulp
30/11/2024 07:31:18--
13/09/2008 23:08:00Je zou eens kunnen beginnen met een systeempje dat de ingevulde gedichten in de database zet. In hetzelfde proces stuur je een mail naar degene die het bericht krijgt, dat zou je kunnen doen met Swiftmailer. Als diegene dan de pagina bezoekt, haal je het juiste gedicht weer op uit de database.
facho
14/09/2008 11:42:00Okiedokie denkt u dat een flatfile voldoende is ?
Het gaat om kleine gedichten.
Ik vraag me alleen af hoe roep je zoeen gedicht aan ?
Moet je er een referentienr ofzo aan toevoegen ?
Het gaat om kleine gedichten.
Ik vraag me alleen af hoe roep je zoeen gedicht aan ?
Moet je er een referentienr ofzo aan toevoegen ?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door facho
Eddy E
14/09/2008 11:49:00Zeker als het gaat om kleine gedichten: gebruik een database.
Leuk is ook: als diegene de pagina bekijkt kan je dat bijhouden in je database. Bijvoorbeeld door het opslaan van een datum (eerst: datum van aanmaken).
Eens per dag kan je cotnroleren of er nog gedichten zijn die nieuw zijn (nog niet bekeken) en al een week oud zijn.
Je kan dan een herinnering-mailtje sturen oid.
Mogelijkheden genoeg!.
Flatfile kan ook, maar zeker omdat het kleine gedichten zijn: gebruik een database.
Daarbij is een database ook veel makkelijker te beveiligen.
Leuk is ook: als diegene de pagina bekijkt kan je dat bijhouden in je database. Bijvoorbeeld door het opslaan van een datum (eerst: datum van aanmaken).
Eens per dag kan je cotnroleren of er nog gedichten zijn die nieuw zijn (nog niet bekeken) en al een week oud zijn.
Je kan dan een herinnering-mailtje sturen oid.
Mogelijkheden genoeg!.
Flatfile kan ook, maar zeker omdat het kleine gedichten zijn: gebruik een database.
Daarbij is een database ook veel makkelijker te beveiligen.