Html rippen
Voorbeeld:
zin = jaap en piet gaan vissen in de sloot
1 = piet
2 = de
Dan moet hij als output geven: piet gaan vissen in de
Groetjes, Robin.
fopen? of GET methode? Ik (en de rest) weten te weinig. geef eens wat meer informatie :)
Html van de website:
<html>
<body>
<h1>piet en jan gingen vissen</h1>
</body>
</html>
Nu wil ik met een script eerst deze html ophallen, en daarna er een stuk van sellecteeren. Bijvoorbeeld het stukje: "piet en jan gingen vissen". Dan moet ik dus alles sellecteeren tussen: "<h1>" en "</h1>", deze twee waardes voer ik ook in.
Ik hou niet van 'rippers'.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?PHP
$tag = '<h1>';
$endtag = '</h1>';
$site = 'somehtml';
$preg = '#'.$tag.'(.*?)'.$endtag.'#is';
preg_match_all($preg,$site,$outputarr);
print_r($outputarr);
?>
$tag = '<h1>';
$endtag = '</h1>';
$site = 'somehtml';
$preg = '#'.$tag.'(.*?)'.$endtag.'#is';
preg_match_all($preg,$site,$outputarr);
print_r($outputarr);
?>
Zoiets?
Dit wordt goed bedoeld. Is dit trouwens illegaal zonder dit te vragen aan de eigenaar van de website?
@han
Effe checken.
cURL, get_file_contents, fopen.
Data selecteren?
preg_match_all, eregi, substr_count, regex.
Om maar wat mogenlijke google zoek termen te roepen.
robin schreef op 06.09.2007 16:49:
Wel eens van auteursrecht gehoord?@santhe
Dit wordt goed bedoeld. Is dit trouwens illegaal zonder dit te vragen aan de eigenaar van de website?
Groetjes
en dat zijn illegale praktijken, niemand gaat daaraan meewerken hier.
Yoni schreef op 06.09.2007 17:08:
Heb ook zo'n vraag, hoe kan ik alle file's van een website zien ? of hoe kan ik de voledige code zien van website maar wel alles bvv html,javascript,document...
Groetjes
Groetjes
Zeker ook graag de passwords erbij?
Edit: Waarom krijg ik zo'n zin om dit topic te sluiten?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -
cus its the right thing to do
Even een ander ding, wanneer mag je het eigenlijk wel doen, als je bijvoorbeeld nieuws van een site gaat rippen en die heeft een rss feed. Mag het dan wel? of mag je dan alleen de rss gebruiken. Ik vind dit zelf altijd een beetje onduidelijk.
Niks onduidelijk, je mag simpelweg NIKS op je eigen website gebruiken zolang je geen toestemming hebt. Zelfs als de eigenaar een RSS feed beschikbaar maakt niet...
rechtermuis klik > view page source(firefox) et voila!
Who, dan kan ik het elke keer paste in een script. Schilt super veel tijd, thanks!
Beetje veel moeite lijkt me. Er bestaat namelijk ook gewoon een php functie die precies hetzelfde doet: file_get_contents().
i know, was meer sarcastisch bedoeld ^^