HTML tags toevoegen.
Wout Fierens
13/11/2004 22:40:00Hey iedereen. Ik heb net Actionscript afgedankt en ben begonnen met PHP. Ik heb net onze nieuwe site klaar (helemaal PHP) maar wil nu een simpele admin maken om de teksten aan te passen online.
Ik vroeg mee dus af hoe ik best te werk ga met het invoegen van tags op een geselecteerd stuk tekst in een HTML textfield.
Ik vroeg mee dus af hoe ik best te werk ga met het invoegen van tags op een geselecteerd stuk tekst in een HTML textfield.
PHP hulp
24/11/2024 08:52:09Winston Smith
13/11/2004 22:47:00Misschien UBB code ervan maken?
Als je die site zelf gaat bijhouden, dan kan je misschien de htmlcode direct invoegen, doe ik ook (en wat ik doe, is (bijna) altijd goed :S)
Wat je mss ook kan doen is een standaard layout maken, dus een textheader, een tekstgedeelte en een copyrightgedeelte of iets dergelijks, zodat je de html code niet echt nodig hebt (alleen <i> of <b> misschien)?
Anyway, als je met UBB code gaat werken, moet je dat met preg_replace doen of zoiets, staan wel tutorials over op deze site.
Als je die site zelf gaat bijhouden, dan kan je misschien de htmlcode direct invoegen, doe ik ook (en wat ik doe, is (bijna) altijd goed :S)
Wat je mss ook kan doen is een standaard layout maken, dus een textheader, een tekstgedeelte en een copyrightgedeelte of iets dergelijks, zodat je de html code niet echt nodig hebt (alleen <i> of <b> misschien)?
Anyway, als je met UBB code gaat werken, moet je dat met preg_replace doen of zoiets, staan wel tutorials over op deze site.
Wout Fierens
13/11/2004 22:59:00Nu voeg ik inderdaad het HTML tags zelf in. Maar met URL's is dat soms lastig. Daarom wil ik een klein scriptje maken waarmee ik de nodige code, na het ingeven van een url, kan laten inplanten op het begin en het einde van de selectie.
Ik kijk wel ff naar die UBB code.
Ik kijk wel ff naar die UBB code.
Baken
13/11/2004 23:37:00Of zorg dat je PHP script van alles wat met "www." begint een hyperlink van maakt, en deze vervolgens opslaat in je database / text bestand.
Makkelijk bij het vernieuwen van je pagina, maar je kunt geen teksten toevoegen aan je link dus minder uitgebreid.
Makkelijk bij het vernieuwen van je pagina, maar je kunt geen teksten toevoegen aan je link dus minder uitgebreid.