HTML to XML converter
Cees St
06/05/2009 10:46:00PHP hulp
22/12/2024 17:28:58DOMDocument::loadHTML (domdocument.loadhtml) en DOMDocument::loadHTMLFile (domdocument.loadhtmlfile) kunnen html inladen in dom class. Dan kan d'r als xml mee aan de slag.
Cees St
06/05/2009 11:28:00Karl
Dat is precies wat ik zocht, helaas laat XDebug niet de inhoud van een DomNodeList zien, dus word het debuggen van de source lastig.
Overigens verplicht het je wel tot het aanleveren van een perfect geformuleerde HTML string, want waar browsers gewoon overheen stappen komt deze functie, zoals het hoort, met een error.
Alvast bedankt voor deze tip
Cees
Dat is precies wat ik zocht, helaas laat XDebug niet de inhoud van een DomNodeList zien, dus word het debuggen van de source lastig.
Overigens verplicht het je wel tot het aanleveren van een perfect geformuleerde HTML string, want waar browsers gewoon overheen stappen komt deze functie, zoals het hoort, met een error.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
if (!is_null($elements)) {
foreach ($elements as $element) {
echo "<br/>". $element->nodeName. ": ";
if ($element->nodeName=="gezochte node") {
$htmlstr = "????? weet jij toevalig ook de call hiervoer";
}
/*
$nodes = $element->childNodes;
foreach ($nodes as $node) {
echo $node->nodeValue. "\n";
}
*/
}
}
?>
if (!is_null($elements)) {
foreach ($elements as $element) {
echo "<br/>". $element->nodeName. ": ";
if ($element->nodeName=="gezochte node") {
$htmlstr = "????? weet jij toevalig ook de call hiervoer";
}
/*
$nodes = $element->childNodes;
foreach ($nodes as $node) {
echo $node->nodeValue. "\n";
}
*/
}
}
?>
Alvast bedankt voor deze tip
Cees
Hmm....
Dat weet ik allemaal zo niet. Ik maak hier ook gewoon gebruik van loadHTML, ik laad een pagina in die totaal niet valid is. Met xpath haal ik alles op wat ik wil weten (gelukkig staat dat altijd op een vaste plek).
Dat weet ik allemaal zo niet. Ik maak hier ook gewoon gebruik van loadHTML, ik laad een pagina in die totaal niet valid is. Met xpath haal ik alles op wat ik wil weten (gelukkig staat dat altijd op een vaste plek).
Cees St
06/05/2009 13:21:00Karl
Toch gevonden, een super ding wat een logisch XML in elkaar zet.
Zelfs met externe URL's
Sourgeforge html2xml
Ik kan nu heel eenvoudig ..... VEEL
Toch gevonden, een super ding wat een logisch XML in elkaar zet.
Zelfs met externe URL's
Sourgeforge html2xml
Ik kan nu heel eenvoudig ..... VEEL