Html uitschakelen in formulier
bestaat er iets dat bijv ik typ <noscript> in dat hij dan zegt
Je mag geen HTML gebruiken in je reactie!
wie kan me helpen.
?
Je zou natuurlijk eens kunnen uitzoeken wat de genoemde functie nu precies doet en hoe je deze moet gebruiken....
want <noscript> en <plaintext> werken alleen als je ze alleen in een post zet dus geen een andere letter/cijver
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy
dan doet die check van jouw het al niet meer, als je wilt kijken voor bepaalde HTML tags kun je beter kijken naar reg-expressies van php.
Verder werkt strip_tags hier ook goed, die sloopt hardhandig alle HTML en PHP tags eruit.
Je zou hier toch ook htmlspecialchars() kunnen gebruiken?
Riemer schreef op 24.06.2008 07:50:
Maar als ik bij bericht het volgende intyp: <noscript><br>
dan doet die check van jouw het al niet meer, als je wilt kijken voor bepaalde HTML tags kun je beter kijken naar reg-expressies van php.
Verder werkt strip_tags hier ook goed, die sloopt hardhandig alle HTML en PHP tags eruit.
kijk in vind het wel handig maar er zijn nog andere html tags die ze kunnen gebruiken en die mogen
Daarvoor kan je beter UBB gebruiken.
Stel dat de user input in de variable $_POST['input'] staat en ik wil dat de user geen tags mag gebruiken, behalve vetgedrukt (<b>), schuin (<i>) en onderstreept (<u>).
Dan kan ik met de volgende code dat bereiken:
Nu wordt de hele tekst ontdaan van tags, terwijl de bold, italic en underline tags blijven staan.
kan het ook zo