httpd.conf

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Junior Outsystems developer

Functie Als junior Outsystems developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van 23 software engineers. Ons team werkt agile en termen als Continuous Integration en Continuous Delivery zijn bij ons dagelijkse koek. Wij werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel onze klanten een totaal oplossing aan te bieden. Als junior Outsystems developer krijg jij bij ons de kans om jezelf te ontwikkelen naar een volwaardige ervaren en gecertificeerde Outsystems developer. Jij een team met ervaren mensen (10+ ervaring) om je heen. Zo heb jij niet het gevoel dat jij meteen in het diepe wordt gegooid en uiteraard

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

- SanThe -

- SanThe -

23/01/2013 09:03:10
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 21/01/2013 20:35:11:
1 virtual host heeft ongeveer 40 regels code.

Is dat niet een beetje heel erg veel?

PHP hulp

PHP hulp

08/01/2025 08:00:07

Chris PHP

Chris PHP

23/01/2013 10:31:14
Quote Anchor link
@Kees,

Daar heb je DNS voor, die verwijsd je door naar het juiste ipadres zoals het ook werkt met shared hosting. Bijvoorbeeld www.test.nl gaat naar 219.134.23.134/test, zo wordt ook doorverwezen naar de interne routing en werkt exact het zelfde.

Hosting bedrijven/data centers mogen maar max 8 tot 10 ip adressen per stack vrijgeven, we draaien nog steeds op ipv4 en komen dus ipadressen te kort. Alle fysieke servers krijgen een externe ip, en doormiddel van routing wordt het doorverwezen naar het juiste 'lokale' ipadres van de betreffende VPS.

Dit kun je overigens heel makkelijk checken, kijk wat je externe ip is en voor deze direct in in je adres balk. Als je niet op je webpagina uit komt weet je genoeg. Die onderliggende ipadressen zijn lokale ipadressen, wat wordt geregeld door de routers.

Over het loadbalancing verhaal, ozzie heeft nu maar 1 VPS daar moet je geen 500 site's op zetten. Je zit vast aan een vast datalimiet per maand, de telegraaf en andere grote bedrijven hebben alles in eigen beheer op hun data centers. Daar is natuurlijk geen data limiet per maand, dat is alleen wanneer je hosting pakketten afsluit.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/01/2013 13:51:06
Quote Anchor link
Dank voor de reacties heren!

@Chris: als ik het IP van mijn VPS invoer dan kom ik op mijn eigen VPS terecht.

Kees Schepers op 23/01/2013 08:37:56:
Haha, ik zou je niet druk maken om een aantal regeltjes configuratie want 200 regels is dus natuurlijk echt helemaal niks.

Geen 200, maar 20.000! (in het geval ik dus 500 sites ooit zou hebben he... ;-) )

Kees Schepers op 23/01/2013 08:37:56:
Sowieso ben ik zelf niet zo'n fan van cpanel, directadmin etc ik zelf gebruiken openpanel, die is lekker lightweight en verziekt niet je hele server waardoor je zelf veel controle hebt over wat je wel en niet installeert.

En Ozzie, ik weet niet of je Ubuntu of CentOs draait maar bij Ubuntu moet je eigenlijk standaard je virtualhosts in /etc/sites-availble zetten.
De hele VPS wordt opgeleverd (en onderhouden) op basis van WHM en cPanel. Dus dat laat ik er maar op staan voorlopig ;) Het systeem draait op CentOs.

- SanThe - op 23/01/2013 09:03:10:
Is dat niet een beetje heel erg veel?

Tja, geen idee eerlijk gezegd... er worden ook wat veiligheidsinstellingen ingezet. Die stel je dan via WHM (het "beheerprogramma") in en die worden dan per vhost erin geplaatst. Bij iedere vhost opnieuw. Ik zal hieronder eens plaatsen hoe een vhost er bij mij ongeveer uitziet. Wellicht kunnen jullie hier iets zinnigs over zeggen? Misschien kan ik bepaalde (overbodige) dingen eruit slopen? Of misschien kan ik bepaalde dingen overkoepelend instellen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
<VirtualHost xx.xxx.xxx.xx:80>
    ServerName xxx.xxx.nl
    ServerAlias xxx.xxx.xxx.nl xxx.xxx.nl xxx.nl
    DocumentRoot /home/xxx/public_html
    ServerAdmin [email protected]
    UseCanonicalName Off
    Options -ExecCGI -Includes
    RemoveHandler cgi-script .cgi .pl .plx .ppl .perl
    CustomLog /usr/local/apache/domlogs/xxx.xxx.nl combined
    CustomLog /usr/local/apache/domlogs/xxx.xxx.nl-bytes_log "%{%s}t %I .\n%{%s}t %O ."
    ## User xxx # Needed for Cpanel::ApacheConf
    UserDir disabled
    <IfModule mod_suphp.c>
        suPHP_UserGroup xxx xxx
    </IfModule>
    <IfModule concurrent_php.c>
        php4_admin_value open_basedir "/home/xxx:/usr/lib/php:/usr/php4/lib/php:/usr/local/lib/php:/usr/local/php4/lib/php:/tmp"
        php5_admin_value open_basedir "/home/xxx:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php:/tmp"
    </IfModule>
    <IfModule !concurrent_php.c>
        <IfModule mod_php4.c>
            php_admin_value open_basedir "/home/xxx:/usr/lib/php:/usr/php4/lib/php:/usr/local/lib/php:/usr/local/php4/lib/php:/tmp"
        </IfModule>
        <IfModule mod_php5.c>
            php_admin_value open_basedir "/home/xxx:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php:/tmp"
        </IfModule>
        <IfModule sapi_apache2.c>
            php_admin_value open_basedir "/home/xxx:/usr/lib/php:/usr/php4/lib/php:/usr/local/lib/php:/usr/local/php4/lib/php:/tmp"
        </IfModule>
    </IfModule>
    <IfModule !mod_disable_suexec.c>
        <IfModule !mod_ruid2.c>
            SuexecUserGroup xxx xxx
        </IfModule>
    </IfModule>
    <IfModule mod_ruid2.c>
        RUidGid xxx xxx
    </IfModule>
    # To customize this VirtualHost use an include file at the following location
    # Include "/usr/local/apache/conf/userdata/std/2/xxx/xxx.xxx.nl/*.conf"
</VirtualHost>
Gewijzigd op 23/01/2013 13:52:44 door Ozzie PHP

Kees Schepers

kees Schepers

23/01/2013 14:20:02
Quote Anchor link
Chris NVT op 23/01/2013 10:31:14:
@Kees,

Daar heb je DNS voor, die verwijsd je door naar het juiste ipadres zoals het ook werkt met shared hosting. Bijvoorbeeld www.test.nl gaat naar 219.134.23.134/test, zo wordt ook doorverwezen naar de interne routing en werkt exact het zelfde.

Chris, dit kan toch niet? Stel dat 20 (VPS) servers onder hetzelfde ipadres zitten hoe SSH je dan naar je eigen server? Dan doe je toch ssh gebruikersnaam@ipadres. DNS zet namen om naar ipadressen dus DNS heeft hier niet echt veel mee te maken. Als je VPS een eigen IP heeft dan heeft deze ook echt een eigen IP aan de netwerk interface gekoppeld. Vooralsnog, als jij bij bijvoorbeeld cloudvps een server huurt krijg je een eigen ipadres.

Hosting bedrijven/data centers mogen maar max 8 tot 10 ip adressen per stack vrijgeven, we draaien nog steeds op ipv4 en komen dus ipadressen te kort. Alle fysieke servers krijgen een externe ip, en doormiddel van routing wordt het doorverwezen naar het juiste 'lokale' ipadres van de betreffende VPS.

Dan vraag ik me af hoe jij een ipadres wilt 'routen'?

Dit kun je overigens heel makkelijk checken, kijk wat je externe ip is en voor deze direct in in je adres balk. Als je niet op je webpagina uit komt weet je genoeg. Die onderliggende ipadressen zijn lokale ipadressen, wat wordt geregeld door de routers.

Als ik het ipadres van mijn eigen VPS invul krijg ik mijn eigen Apache 'It works' pagina ;)

Over het loadbalancing verhaal, ozzie heeft nu maar 1 VPS daar moet je geen 500 site's op zetten. Je zit vast aan een vast datalimiet per maand, de telegraaf en andere grote bedrijven hebben alles in eigen beheer op hun data centers. Daar is natuurlijk geen data limiet per maand, dat is alleen wanneer je hosting pakketten afsluit.

Was meer om aan te geven hoe dit soort zaken in grotere omgevingen opgelost worden. Wat data verkeer betreft daar heb je gelijk in maar dat is tegenwoordig echt geen issue meer. Bij een beetje VPS krijg je zo al 500GB dataverkeer. En dataverkeer heeft ook weinig te maken met opschalen ivm load / stabiliteit. Sommige bedrijven gaan al vrij snel load balancen ook al hebben ze niet eens veel (data)verkeer. Dan is het vaak meer vanwege beschikbaarheid.
Gewijzigd op 23/01/2013 14:20:46 door kees Schepers

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/01/2013 22:31:22
Quote Anchor link
Heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag? Ik zal 'm hieronder nog even opnieuw stellen:

Ik zal hieronder eens plaatsen hoe een vhost er bij mij ongeveer uitziet. Wellicht kunnen jullie hier iets zinnigs over zeggen? Misschien kan ik bepaalde (overbodige) dingen eruit slopen? Of misschien kan ik bepaalde dingen overkoepelend instellen?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
<VirtualHost xx.xxx.xxx.xx:80>
    ServerName xxx.xxx.nl
    ServerAlias xxx.xxx.xxx.nl xxx.xxx.nl xxx.nl
    DocumentRoot /home/xxx/public_html
    UseCanonicalName Off
    CustomLog /usr/local/apache/domlogs/xxx.xxx.nl combined
    CustomLog /usr/local/apache/domlogs/xxx.xxx.nl-bytes_log "%{%s}t %I .\n%{%s}t %O ."
    ## User xxx # Needed for Cpanel::ApacheConf
    UserDir disabled
    <IfModule mod_suphp.c>
        suPHP_UserGroup xxx xxx
    </IfModule>
        php4_admin_value open_basedir "/home/xxx:/usr/lib/php:/usr/php4/lib/php:/usr/local/lib/php:/usr/local/php4/lib/php:/tmp"
    </IfModule>
        <IfModule mod_php4.c>
        </IfModule>
        <IfModule mod_php5.c>
        </IfModule>
        </IfModule>
    </IfModule>
        <IfModule !mod_ruid2.c>
            SuexecUserGroup xxx xxx
        </IfModule>
    </IfModule>
    <IfModule mod_ruid2.c>
        RUidGid xxx xxx
    </IfModule>
    # To customize this VirtualHost use an include file at the following location
    # Include "/usr/local/apache/conf/userdata/std/2/xxx/xxx.xxx.nl/*.conf"
</VirtualHost>

Toevoeging... deze regels zijn in iedere vhost exact hetzelfde. Zou ik (sommige van) deze regels tussen <Directory home/xxx/public_html></Directory> kunnen zetten?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
    UseCanonicalName Off
    UserDir disabled
    <IfModule mod_suphp.c>
        suPHP_UserGroup xxx xxx
    </IfModule>
    </IfModule>
        <IfModule mod_php4.c>
        </IfModule>
        <IfModule mod_php5.c>
        </IfModule>
        </IfModule>
    </IfModule>
        <IfModule !mod_ruid2.c>
            SuexecUserGroup xxx xxx
        </IfModule>
    </IfModule>
    <IfModule mod_ruid2.c>
        RUidGid xxx xxx
    </IfModule>

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.