http://lukosite.nl Webcheck
Ik heb mijn website (in mijn ogen) verbeterd,
en ik zou het fijn vinden als er wat commentaar op werd gegeven.
url: http://lukosite.nl
Alvast bedankt!
De teksten zijn lekker duidelijk! De afbeelding bij CMS vind ik onhandig, ik dacht even dat ik het kon testen ofzo...
Waarom in tabellen? Doe het dan in 1 keer goed in css.... en dit soort dingen vind ik persoonlijk niet kunnen: http://lukosite.nl/images/website_04.jpg , veel te groot voor een achtergrond...
Dus mijn tips:
- Meer en helder kleurgebruik
- Betere scripting (css)
- Minder grote afbeeldingen gebruiken als achtergrond. (zorg dat de achtergrond gerepeate kan worden...)
Succes!
Kleurgebruik zal ik nog even afwachten wat andere ervan vinden, want ik vind het zo wel rustig en duidelijk, maar mischien dat er nog meer mensen zijn die het niet met me eens zijn.
Betere scripting, ik zal er nu aan beginnen,
Erg bedankt voor het advies!
EDIT:
Ik heb ook bij de pagina CMS het kopje "voorbeeld CMS" aangepast in "CMS test afbeelding:" zodat het duidelijker is dat het een plaatje is. Er staat ook in de tekst dat als mensen een demo willen zien ze me kunnen contacteren.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Luuk van Egeraat
Quote:
bedankt voor het melden, ik zal zorgen dat de achtergrond minder groot wordt, (in kb niet qua afmetingen) omdat de website niet hoeft uit te rekken, repeat gebruik ik alleen als het gaat om uitrekbare websites.
Ik bedoel eigenlijk dat de afbeeldingen uiteindelijk richting de 1px moeten gaan... Dus ja de afmetingen moeten ook kleiner, en het probleem is dat dat bij deze niet kan. Dus moet je daar in het vervolg rekening mee gaan houden. ;)
Ik vind je site momenteel een beetje wazig overkomen (geen heldere kleuren) en lijkt het meer of ik naar een plaatje kijk dan naar een website waarop interactie kan plaats vinden. Dit laatste komt mijn inziens vooral de de slagschaduw die je bovenin gebruikt.
Die regel onderaan het scherm is (totaal) overbodig; het spreekt voorzich dat je je eigen website maakt - toch? -, in Nederland hebben we te maken met auteursrecht, copyright is iets anders; zie ook http://www.auteursrecht.nl
EDIT:
Je hebt gelijk, copyright is idd niet wat ik moet gebruiken, en ik heb het niet eens ^^ ik vond het alleen professioneel staan, dat is de enige rede. Het mag dan wel overbodig zijn, maar ik ga het niet aanpassen, want het past wel mooi in het design.
Smaak is smaak he, ik vond de vorige te simpel om een webdesign bedrijfje voor te stellen, nu lijkt het meer op een bedrijfje die een beetje kan photoshoppen.
2. Misschien (weet ik niet) is het mooier als je ipv zwarte tekst een heel donkergrijze kleur pakt.
3. De CAPTCHA die je bij je contactformulier gebruikt werkt amper, dwz, deze is in no-time door een spambot gekraakt. Er zijn betere scripts voor beschikbaar, misschien een aanrader om hier eens naar te kijken.
Verder moet ik echt zeggen dat hij lekker snel is, superoverzichtelijk en de inhoud op de site écht duidelijk is.
ik zal even kijken hoe de schaduw om de website eruit zal zien.
dat zwart naar donkergrijs is ook geen probleem, ik zal dat dus ook even testen. De certificatie code check is mischien snel gekraakt door een spambot, maar mijn doel was meer het beveiligen tegen irritanten mensen die 400 keer de post gegevens willen verzenden, gewoon om mij te pesten. Dus ik wil zeggen dat ieder mens de pagina kan verversen waardoor er veel mailtjes worden verzonden (wat ik dus heb geblokeert), maar aan een spambot komen lijkt me toch een stuk moeilijker. Dus mocht het zo zijn dat een spambot me gaat pesten dan zal ik het verbeteren.
Ik ga aan de slag!
EDIT:
bedankt voor het melden (heb alleen in FF en IE getest) ik zie al wat de problemen zijn, ik zal ze aanpassen.
EDIT 2:
zo zijn de problemen met safari nu voorbij??
Voor de rest ben ik erachter gekomen dat ik de website wel in psd heb maar niet de psd waar ik de website heb gesliced, en ik denk niet dat ik 2 x precies hetzelfde kan slicen, voor de rest heb ik wel gekeken hoe het met schaduw om de hele site eruitzag, het bleek wel mooier (naar mijn smaak) maar niet zo mooi om te proberen alles weer aan te passen.
nog bedankt voor het advies Jelmer.
EDIT:
Zo ik heb safari gedownload, (mooie browser trouwens),
ik zie dat de problemen zijn verholpen.
EDIT 2:
Wat zouden jullie ervan vinden als ik een achtergrond muziekje op de website zet, zonder copyright te schenden natuurlijk en ook dat het achtergrond muziekje alleen aangaat als je op een soort van luidsprekertje rechtsboven in de website zou klikken?
Ik vindt persoonlijk muziek op een site heel erg irritant, aangezien ik altijd mijn eigen muziek aan heb en er dan dus weer wat anders tussendoor komt.
aleen als je erop klikt.
En denk je dan dat veel mensen erop zouden klikken. Als je muziek wilt voorschotelen aan mensen moet je ze duidelijk laten kiezen in het begin anders zou 90% nog geen eens doorhebben dat ze muziek op je website kunnen vinden.
als ik een duidelijk icoontje maak, dan zien mensen dat wel en bovendien, de website is grotendeels bedoeld voor mensen die ik via kennisen en vrienden heb leren kennen en die een website willen, ik wil maar zeggen, desnoods zeg ik dat er ook muziek op staat. En trouwens als alleen al 5% van de bezoekers het beluisteren en leuk vinden is het de moeite waard.
Twee simpele mogelijkheden;
1) player in popup
2) content laden via XMLHTTPRequest (Ajax)
allemaal nog bedankt trouwens!
Wat ik zelf absoluut niet zal doen, is het menu opbouwen uit afbeeldingen. In de header heb je onder alle tekst al schaduwen en ook in het menu. Bij een logo vind ik dat al niet echt mooi, maar bij een menu helemaal niet. Maak gewoon een mooie duidelijke tekstuele menu, waar je ook kan zien op welke pagina je je bevindt.
Je site kan hierdoor ( en door meerdere andere dingen) een stuk google-vriendelijker worden.
Quote:
Wat heeft de hoeveel dataverkeer met de snelheid te maken? Helemaal niets.15GB dataverkeer per maand (even snel als Lukosite.nl)
Verder is het voor een klant niet belangrijk om te weten wat Lukosite.nl mag verbruiken, het gaat erom wat de klant nodig heeft. Wanneer dat 1GB is, is 15GB veel te veel. En dus betaalt de klant teveel...
Quote:
Dat klinkt nogal negatief. Je kunt ook stellen dat de klant de vrijheid heeft om zijn eigen content te onderhouden. Meer gebruikersgemak! Dat klinkt mij een stuk positiever in de oren.Een CMS komt er in elk geval in, aangezien wij niet de tijd hebben om elke dag de teksten op de website aan te passen.
Quote:
Dat bestaat niet, wat voor de 1 speciaal is, is voor de ander de gewoonste zaak van de wereld. Doe hier dan ook geen uitspraken over. Dat geldt ook voor complexiteit, dat zegt iets over jouw kunsten/ervaring en niets over de opdracht.een erg speciaal script of systeem
Consultansy schrijf je met een c.
een vaste achtergrond is niet handig. Site is wel overzichtelijk. Misschien is een (werkend) cms wel handig als voorbeeld.
10 + gouden griffel.
idd ik had geen muziek gezien en vindt hem wat lichtjes..Miss persoonlijjke stijl maar ik zou hem donkerder maken :)