HTTP-Requested page niet cachen
Hopelijk kunnen jullie mij een handje helpen want ik ben al uuuren op zoek waarom mijn probleem met mijn cache niet opgelost wil worden.
Heb ik een mooi http-request systeempje gevonden en gemod. En dan ga je natuurlijk een php bestandje oproepen met daarin een mysql query. Allemaal geen probleem, maar in mijn php bestandje heb ik dus de check of een persoon als in de db staat of niet. Zo nee, voeg hem toe, zo ja, laat ff weten dat ie dat niet moet doen.
Als ik nu dus iemand heb die 2 keer het knopje indrukt om te gaan registreren krijg dus geen melding dat hij al geregistreerd is. Tevens voegt hij hem echter niet toe aan mijn db. Dus de check word uitgevoerd maar ik krijg de juiste variabele niet naar mijnhoofd programma gestuurd.
Okey ff wat code, is js maar ik wet alleen het commando code hier :P:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
var message = "";
var ableToReg = 1;
function tryregisterdone() {
ableToReg=1;
alert(message);
}
ajax_request("includes/register.php?naam="+mf.naam.value+"&leeftijd="+mf.leeftijd.value+"&sex="+sex+"&relatie="+relatie+"&interesse="+mf.interesse.value+"&omschrijving="+mf.omschrijving.value+"&telefoon="+mf.telefoon.value+"&email="+mf.email.value+"&wachtwoord="+mf.wachtwoord1.value,"data",tryregisterdone);
var ableToReg = 1;
function tryregisterdone() {
ableToReg=1;
alert(message);
}
ajax_request("includes/register.php?naam="+mf.naam.value+"&leeftijd="+mf.leeftijd.value+"&sex="+sex+"&relatie="+relatie+"&interesse="+mf.interesse.value+"&omschrijving="+mf.omschrijving.value+"&telefoon="+mf.telefoon.value+"&email="+mf.email.value+"&wachtwoord="+mf.wachtwoord1.value,"data",tryregisterdone);
Dit staat in mijn index.php. Simpel, ik roep register.php aan met wat vars. Dan gaat ie naar tryregisterdone. En "data" is ff overbodig.
Mijn register.php bestandje(alleen de elements die nodig zijn dan)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
$result=mysql_query("select * from gasten where naam='$naam'") or die (mysql_error());
if (mysql_num_rows($result)!=0) {
echo "message='u bent al geregistreerd.'";
} else {
$result=mysql_query("insert into gasten(naam,leeftijd,sex,relatie,interesse,omschrijving,telefoon,email,wachtwoord) values('$naam','$leeftijd','$sex','$relatie','$interesse','$omschrijving','$telefoon','$email','$wachtwoord')") or die (mysql_error()) or die(mysql_error());
echo "message='Registratie succesvol!'";
}
if (mysql_num_rows($result)!=0) {
echo "message='u bent al geregistreerd.'";
} else {
$result=mysql_query("insert into gasten(naam,leeftijd,sex,relatie,interesse,omschrijving,telefoon,email,wachtwoord) values('$naam','$leeftijd','$sex','$relatie','$interesse','$omschrijving','$telefoon','$email','$wachtwoord')") or die (mysql_error()) or die(mysql_error());
echo "message='Registratie succesvol!'";
}
Nu wil ik dus dat message in mijn hoofd programma na 2 keer registreren de tekst krijgt "u bent al geregistreerd". Maar dat doet ie niet behalve als ik mijn cache handmatig verwijder.
Tevens heb ik trouwens deze meta tags:
<META HTTP-EQUIV="CACHE-CONTROL" CONTENT="NO-CACHE">
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
In beide bestanden.
Hoe krijg ik nu die cache eruit of dat ik sowieso na 2 keer registreren een melding kan geven dat dat niet mag.
Greets en alvast bedankt,
Mark
Gewijzigd op 06/04/2011 19:40:20 door Mark van Rooten
Hierbij de melding dat je een topic wel mag bumpen en niet een 2e keer hoeft aan te maken :-)