http://www.uprise.be
Deze site heb ik de afgelopen maand redelijk aan gewerkt en is nu ongeveer af. Ik heb de programmatuur voor mn rekening genomen.
De inhoud voor het middelste gedeelte wordt door de aparte per files gedaan.
Alles is verdeeld over zo'n 30 tot 50 templates, in de code staan zo'n 2 html tags.
Somige pagina zijn (vind ik) voor de bezoekers te lang. het verbeterd het zoeken niet en het word eentonig
http://www.uprise.be/bands.pl
Is een veel te lange lijst vind ik persoonlijk deel hem op in meerder bijvoorbeeld :)
Tabelen voor een website mag niet. daarvoor zijn Divs uit gevonden. En gebruik die ook :)
Sinds wanneer mogen tabellen niet? En van wie niet? En waarom niet? Wat voor voordelen zouden divs voor mij bieden?
die bandlijst is inderdaad wel erg lang maar dat gezeur over die divs snap ik ook niet :S wat is er mis met tabellen?
Hier sluit ik mij bij aan -> uitleg graag?
als het goed werkt en het ziet er netjes uit dan moet je het gewoon zo laten
Browsers eten nu eenmaal veel van wat hen gevoerd wordt, dit scheelt een hoop strictheid in HTML, en daar ben ik eigenlijk wel blij om.
De fabeltjes dat W3C compatible sites wel in elke browser het goed moeten doen is ook onzin: je komt uiteindelijk toch neer op het in elke browser controleren van je layout.
Wat voor doel heeft het dan nog om aan een standaard te voldoen met je website? Dat je zo'n plaatje met een link naar w3c kan neerzetten?
Ego-boost?
Verhoogd nerd gehalte van je site?
De reden dat ze dit doen is omdat op andere "pc" pocket pc's enz.. niet goed met de informatie om gaan. Dus dit heeft echt een reden.
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=92064 Een leuke topic er over
Gewijzigd op 07/05/2004 15:27:00 door Eris -
Maar wie heeft er nu voordeel van als ik de gehele site omgooi en er divs van maak?
De twee users die per jaar proberen met hun PDA te pielen, en glimlachen wanneer ze zien dat ze dr op komen?
Bovendien: wat denk je behalve de smartass uit te hangen te bereiken met dit commentaar? "Ik weet het beter?" (of ik praat iemand na die het beter weet?)
Ik zie het minder strict. Tabellen zijn een redelijk simpele manier van het verwezelijken naar rome, voor mij is div's een andere weg naar rome. Wanneer het enige argument is omdat het op PDA's niet goed werkt is het niet nodig om deze weg om te gooien.
Mocht het nodig blijken voor PDA's verzin ik wel een tweede low-fi template voor de 5-regelige rakkers. Om alle oplossigen voor religieuze theoretische problemen te gaan maken, vind ik niet totaal nodig.
Net als dat de site niet geoptimaliseerd is voor Lynx of links, of mensen die een computer van 10 jaar geleden nog hanteren. Deze minderheid zal tevreden moeten zijn met gehandicaped browsen, wat ze per definitie al zullen moeten doen.
vaak heb ik gewoon geen zin om X te starten en op m'n server heb ik X niet eens geinstalleerd
dan is het toch wel prettig om gewoon te kunnen browsen met links
Het neemt niet weg dat het niet kan.
zodat je voordat je gaat booten of mss zelfs windows (of een ander OS) gaat installeren de nieuwste drivers kan downloaden of iets anders op het web kan doen ...
[2] PRE-Boot? Hoe zou je links willen aanroepen als je je pc nog niet geboot hebt?
[3] Links is uitermate nuttig om dingen via textbased consoles even te checken, dat jij die nooit gebruikt (of alleen gebruikt tijdens het installeren) wil niet zeggen dat niemand anders dat doet ;)
[4] Wat heeft dit eigenlijk met iets van deze discussie te maken? (Tabellen/Divjes?) :)