Huisregels ... nogmaals
Ik verzoek de mensen van de crew vriendelijk om dit topic niet te sluiten, enerzijds uit respect voor mijn vraag en anderzijds zodat we deze discussie in het openbaar kunnen voeren.
Ik stelde zojuist de vraag:
Quote:
Graag wil ik wat meer duidelijkheid verkrijgen over de huisregels van PHPhulp.
Vorige week kreeg ik zonder voorafgaande waarschuwing van Ward van der Put een openbare modwaarschuwing. Vandaag is een topic van mij gesloten omdat ik van Ward blijkbaar geen vragen mag stellen over configuratie-instellingen van een VPS.
Graag wil ik een toelichting waarom het verboden is om vragen te stellen over php.ini instellingen. Tevens wil ik weten welke overtreding ik heb begaan volgens de huisregels.
Ik wacht op een reactie.
Vorige week kreeg ik zonder voorafgaande waarschuwing van Ward van der Put een openbare modwaarschuwing. Vandaag is een topic van mij gesloten omdat ik van Ward blijkbaar geen vragen mag stellen over configuratie-instellingen van een VPS.
Graag wil ik een toelichting waarom het verboden is om vragen te stellen over php.ini instellingen. Tevens wil ik weten welke overtreding ik heb begaan volgens de huisregels.
Ik wacht op een reactie.
Ward antwoordde hier zojuist als volgt op:
Quote:
Beste Ozzie,
Je stroom van topics over de configuratie van je zakelijk gebruikte VPS is sinds maandag 30 mei 2016 in behandeling bij de moderators.
We zijn er bijvoorbeeld nog niet over uit of we één nieuw topic per regel php.ini wel zo'n goed idee vinden. Over zelfredzaamheid (stel niet gemakzuchtig vragen waarop je in twee klikken het antwoord vindt) zeggen de forumregels inderdaad niets, dus dat moeten we nader invullen.
Hangende een besluit daarover sluit ik daarom ook dit topic.
Ondertussen mag ik je graag verwijzen naar de volgende gebruiksvoorwaarden:
• U mag de PHPhulp website alleen gebruiken voor persoonlijke, niet-commerciële doeleinden.
• Forumonderwerpen of bijdragen die slechts weinig te maken hebben met webdesign, kunnen geplaatst worden in het forum 'Koffiehoek'. Het plaatsen van totale onzin wordt ook hier niet toegestaan.
• Irrelevante bijdragen die niet over het hoofdonderwerp gaan ('off topic' bijdragen) kunnen naar inzicht van de redactie worden verwijderd.
Modgroet,
Ward
Je stroom van topics over de configuratie van je zakelijk gebruikte VPS is sinds maandag 30 mei 2016 in behandeling bij de moderators.
We zijn er bijvoorbeeld nog niet over uit of we één nieuw topic per regel php.ini wel zo'n goed idee vinden. Over zelfredzaamheid (stel niet gemakzuchtig vragen waarop je in twee klikken het antwoord vindt) zeggen de forumregels inderdaad niets, dus dat moeten we nader invullen.
Hangende een besluit daarover sluit ik daarom ook dit topic.
Ondertussen mag ik je graag verwijzen naar de volgende gebruiksvoorwaarden:
• U mag de PHPhulp website alleen gebruiken voor persoonlijke, niet-commerciële doeleinden.
• Forumonderwerpen of bijdragen die slechts weinig te maken hebben met webdesign, kunnen geplaatst worden in het forum 'Koffiehoek'. Het plaatsen van totale onzin wordt ook hier niet toegestaan.
• Irrelevante bijdragen die niet over het hoofdonderwerp gaan ('off topic' bijdragen) kunnen naar inzicht van de redactie worden verwijderd.
Modgroet,
Ward
Beste Ward,
>> Hangende een besluit daarover sluit ik daarom ook dit topic.
Je sluit dus een topic op basis van een besluit dat nog niet genomen is en waarover in de huisregels geen duidelijkheid bestaat. Ik en vele anderen met mij hebben in het verleden vragen gesteld over VPS'en en andere zaken. Vragen stellen is niet verboden (dat is het doel van een forum) en ik wil dan ook een zuiver antwoord hebben (desnoods van iemand van de directe crew, bijv. Bas) waarom mijn topic is gesloten.
>> Forumonderwerpen of bijdragen die slechts weinig te maken hebben met webdesign, kunnen geplaatst worden in het forum 'Koffiehoek'. Het plaatsen van totale onzin wordt ook hier niet toegestaan.
Je hebt het misschien niet goed gezien, maar ik heb de betreffende topics geplaatst in de categorie 'Techtalk'.
Quote:
Voor al je technische vragen over workstations, servers en instellingen daarvan.
Dit is de omschrijving van die categorie, die dus precies aansluit bij hetgeen ik vraag. Mijn vragen gingen over server-instellingen en heb ik dus wel degelijk in de exact juiste categorie geplaatst.
>> Irrelevante bijdragen die niet over het hoofdonderwerp gaan ('off topic' bijdragen) kunnen naar inzicht van de redactie worden verwijderd.
Dit lijkt mij geenszins van toepassing gezien mijn vragen niet off-topic waren.
Ik vind het prima dat je een topic sluit, maar dan moet je daar wel een sluitende reden voor kunnen aandragen waar geen misverstand over kan bestaan. Een dergelijke reden zie ik momenteel niet, en ik kan niet anders concluderen dan dat je mijn topic(s) onterecht hebt gesloten.
Nogmaals ... ik vraag naar een 100% duidelijke reden en als die er niet is, dan lijkt het me dat je het topic weer kunt openstellen.
Ozzie PHP op 02/06/2016 21:28:25:
We proberen het nog een keer.
Nee, we proberen het niet nog een keer, het is hier niet:
The inmates are running the asylum.
Edit:
Hangende het besluit hangt er, zoals gezegd, een slot op.
Modgroet,
Ward
Modgroet,
Ward