Hulp bij het omzetten van internetpagina's
Met vriendelijke groet, Robert.
Misschien moet je even laten zien om welke pagina's het staat, ik denk dat we wel wat kunnen verzinnen op een makkelijker te doorzoeken systeem.
Grtz,
Arend
Gewijzigd op 05/09/2004 16:34:00 door Arend a
Het mag ook MySQL of Access zijn. De winst is dat we heel veel jongeren krijgen die op zoek zijn naar een specifiek project in een bepaalde regio. Vanuit een database of excell kan veel beter een Query uitgevoerd worden, waardoor we gerichter en efficienter kunnen werken. Ik hoop dat dit je vraag beantwoord.
Het betreft pagina:
http://youth.cec.eu.int/asp/country_en.asp
Dit is een lijst met door de EU goedgekeurde projecten. Het zijn statische pagina's, waar ook heel veel verouderd projecten tussen zitten. We willen deze lijst ook een beetje opschonen door een ge-update lijst te maken.
wat geef je ervoor dan?? om zo iets te maken???
gewoon eventjes een klein progje schrijven dat alle pagina's download en in de DB stopt
best te doen imho :)
Daarna de specificaties.
Maar het punt wat bij mij opkomt is dat het al in dergelijk formaat bestaat (is immers een asp applicatie). Bovendien is het goed genormaliseerd voor een met de hand bijgehouden applicatie.
Heb je al contact gehad met de eigenaar van de site of je deze informatie in een fatsoenlijk formaat mag overnemen of kan assisteren bij het schrijven van een zoekapplicatie? Scheelt in elk geval veel werk.
[zoek werk]
Host Expression of Interest
Database Results Error
Description: [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Extra ) in query expression '(HEID = )'.
Number: -2147217900 (0x80040E14)
Source: Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers
[/zoek werk]
One or more form fields were empty. You should provide default values for all form fields that are used in the query.
Alle gegeven staan al in de database en kunen dus gewoon geexporteerd worden. Je dient alleen wel toestemming van de website eigennaar te hebben
dit laat je weer in de mysql database. Verwijderd alle onnodige dingen en je bent klaar.
Vandaar de pragmatische aanpak om het gewoon te kopieren.
Quote:
Ik heb naar de html gekeken hoor, het zit wel vol met rotzooi maar is goed gestructureerd en prima over te nemen.Valt nog best tegen, die html is best ingewikkeld te parsen - hoewel het wel te doen is denk ik.
Ben jij 18 jaar of ouder en jonger dan 26 jaar?
Staat een beetje krom.. 18 jaar óf ouder, maar dan wel onder de 26 :)
Ben jij tussen de 18 en 26 jaar?
Dit is inderdaad een punt, alleen in als je zegt:
"Ben je tussen de 18 jaar en 26 jaar? "
,dan is de vraag of 18 jaar meetelt, dat volgt daar namelijk niet expliciet uit.
Maar onduidelijk blijft het inderdaad wel. We zullen het daarom aanpassen. Alleen al om te voorkomen dat hier een hele discussie losbarst. (-;
Quote:
Quote:
Ik heb naar de html gekeken hoor, het zit wel vol met rotzooi maar is goed gestructureerd en prima over te nemen.Valt nog best tegen, die html is best ingewikkeld te parsen - hoewel het wel te doen is denk ik.
Je vergeet nog wat.....
Database recht dus het kopieren van een database mag gewoon niet. Omdat de eigennaar kan bewijzen dat de database uniek is, Dat hij er tijd in heeft gestoken. enz.....
Er zal dus toch over leg moeten plaats vinden met de huidige eigenaar. Ondanks dat ze niet mee willen werken.
Daarnaast (techtnisch) is het helaas niet zo dat je maar 1 pagina hoeft af te gaan. Omdat alle gegevens niet op 1 pagina staan. Dit in te programeren in een soort gelijke database systeem is mogelijk maar kost wel tijd.