Hulp bij migratie van plat HTML met navigatie naar frames naar eenvoudig PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

P MMAK

P MMAK

04/02/2013 16:21:56
Quote Anchor link
Ik ga straks een website bijhouden die nu helemaal bestaat uit allemaal html-pagina's die worden getoond dmv een menu in een frame-set (A href ='' target="framename">
Ook de opmaak staat overal en nergens.

Ik zoek nu iemand die ons gratis als dat kan wil helpen en :
* eenvoudig het menu en de hoofd-div-pagina kan maken zodat ik via het menu een <div> kan vullen met een PHP-commando dat de inhoud ophaalt.
* de css zodanig checked en opzet dat er aan de look&feel van de huidige opzet (vrijwel) niets verandert.

Vergoeding:
Vrijwillig

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 06:47:56

Frank WD

Frank WD

04/02/2013 18:13:53
Quote Anchor link
Ik wil best helpen aan het veranderen van de site.
Alleen niet Vrijwillig/gratis.

Tevens denk ik niet dat er hier veel mensen/leden zijn die het wel vrijwillig/gratis zouden doen. Daarom denk ik dat je beter er een budget vrij kunt maken voor het project.
Gewijzigd op 04/02/2013 18:20:45 door Frank WD

P MMAK

P MMAK

05/02/2013 08:28:29
Quote Anchor link
Frank,

Ik zoek niet naar iemand die de hele site wil omzetten hoor.
Een paar handvatten van hoe ik zoiets doe zou ook al goed zijn.....
Heb jij tips voor me?

Frank WD

Frank WD

05/02/2013 12:41:26
Quote Anchor link
Zomaar een paar handvatten geven hoe je het moet doen, tja waar moet je beginnen.
Als je het alleen wilt doen met hulp van hier op het forum. Dan kom je nog voor een klus te staan als je niet presies weet waar je moet beginnen om je HTML om te zetten naar een PHP site.

Maar een paar punten:
- Maak een schets hoe je site er uit moet komen te zien.
- Haal daar de onderdelen uit die je dynamisch wilt opslaan in je database. Dus de delen die veel worden verandert zoals Nieuws, enz........
- Als je de dynamische punten hebt moet je een database gaan ontwerpen. Let hier op normaliseren van de data.
- Begin met een Admin Panel te maken waar je alles kunt aanpassen voor de site. Denk hierbij aan Teksten, plaatjes, members enz....
- Als Admin panel klaar is begin je met het uitwerken van je website met HTML5 en CSS3 onderdelen. Hier gebruik je even tijdelijke content.
- Als de site klaar is kwa layout, begin je aan de pagina's die uit de database moet komen.

Handige links hierbij zijn.
- http://www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/beginnersfouten-tegengaan/763/
- http://www.phphulp.nl/php/tutorial/html-ajax-css-javascript/html-in-2012/767/
- http://www.phptuts.nl

Kleine extra tip:
Er word door beginners vaak de keuze gemaakt om MYSQL te gebruiken. Dit vind ik persoonlijk makkelijkste werken. Alleen MYSQL functie's gaan weg uit versie PHP 5.4 meende ik. Begin met je eigen project dus het beste met PDO om data te verwerken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.