Hulp bij MySQL
maar nou ben ik bezig met een pagina voor het kunnen veranderen van je gegevens. maar hoe doe ik dit met mysql??? ik wil dus door middel van een username en password de goede rij selecteren dat doe ik zo: $sql = mysql_query("SELECT email, password, name, country, msn, website FROM member WHERE username='$_SESSION[username]' AND password='$_SESSION[password]'"); maar hoe krijg ik de gegevens email name country msn enz. uit de tabel??? (een andere oplossing is ook goed)
Gewijzigd op 29/01/2005 18:23:00 door Geoffrey Mastenbroek
Ik zal het ff iets beter uitleggen ik wil de waardes email, username, name, country, msn en website uit een database halen en die uitprinter maar nou is het probleem hoe haal ik alleen de gegevens van een member uit de database????
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?
$select = "SELECT * FROM ... ORDER BY ...";
$query = mysql_query($select) or die(mysql_error());
?>
$select = "SELECT * FROM ... ORDER BY ...";
$query = mysql_query($select) or die(mysql_error());
?>
onder $query['username'] bijvoorbeeld?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?PHP
// Jouw stuk:
$sql = mysql_query("SELECT email, password, name, country, msn, website FROM member WHERE username='$_SESSION[username]' AND password='$_SESSION[password]'");
// Mijn stuk
$jb = mysql_fetch_object($sql);
echo $jb->email;
echo $jb->msn;
// enzo.
?>
// Jouw stuk:
$sql = mysql_query("SELECT email, password, name, country, msn, website FROM member WHERE username='$_SESSION[username]' AND password='$_SESSION[password]'");
// Mijn stuk
$jb = mysql_fetch_object($sql);
echo $jb->email;
echo $jb->msn;
// enzo.
?>
Suc6
k, thnx alot
werkt ie zoals jij dat wilt?
Jep nogmaals thnx
Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\web\beta-members\test.php on line 7
sorry, fout van mij ik was net vergeten mysql.php te includen :~
En kijk je eigen site die rekt mee bij een te lang bericht...OMFG!
</table>
</table>
- dat mee rekken vind ik mooier...
- over webdesign laat dan is iets zien wat jij hebt gemaakt en mooier is..
- en html werkt niet zoals je ziet ¬¬
Gewijzigd op 29/01/2005 18:14:00 door DaeDaluz