hulp bij update query
Tom Isenbaert
04/10/2008 10:51:00Beste,
Op www.muziekraad-vlaanderen.be/TEST/tabel.php heb ik een systeempje proberen uit te werken om records in een tabel toe te voegen, te wijzigen en te verwijderen.
Alles werkt. Enkel bij het wijzigen van een record zit ik met een probleempje...
Bij het wijzigen wordt veld1 nooit gewijzigd...kan iemand me zeggen hoe dit zou kunnen komen? Verbeteringen voor het geheel zijn natuurlijk ook welkom...
Onderstaande stukje code zorgt voor het bijwerken van een record:
if ($sessionaction == 'werkbij')
{
include ("../DB/connection.php");
$getidsql = "SELECT ID FROM tblTabel WHERE Veld1 = '$veld1'";
$getid = mysql_query( $getidsql )
or die ('It Didn\'t Work: ' . mysql_error() );
while ($line = mysql_fetch_array($getid, MYSQL_ASSOC)) {
$id = $line['ID'];
$updaterow = "UPDATE tblTabel SET Veld1 = '$veld1', Veld2 = '$veld2', Veld3 = '$veld3' WHERE ID = '$id'";
$insert = mysql_query( $updaterow )
or die ( 'It Didn\'t Work: ' . mysql_error() );
}
include ("../DB/closeconnection.php");
}
Bedankt alvast
Op www.muziekraad-vlaanderen.be/TEST/tabel.php heb ik een systeempje proberen uit te werken om records in een tabel toe te voegen, te wijzigen en te verwijderen.
Alles werkt. Enkel bij het wijzigen van een record zit ik met een probleempje...
Bij het wijzigen wordt veld1 nooit gewijzigd...kan iemand me zeggen hoe dit zou kunnen komen? Verbeteringen voor het geheel zijn natuurlijk ook welkom...
Onderstaande stukje code zorgt voor het bijwerken van een record:
if ($sessionaction == 'werkbij')
{
include ("../DB/connection.php");
$getidsql = "SELECT ID FROM tblTabel WHERE Veld1 = '$veld1'";
$getid = mysql_query( $getidsql )
or die ('It Didn\'t Work: ' . mysql_error() );
while ($line = mysql_fetch_array($getid, MYSQL_ASSOC)) {
$id = $line['ID'];
$updaterow = "UPDATE tblTabel SET Veld1 = '$veld1', Veld2 = '$veld2', Veld3 = '$veld3' WHERE ID = '$id'";
$insert = mysql_query( $updaterow )
or die ( 'It Didn\'t Work: ' . mysql_error() );
}
include ("../DB/closeconnection.php");
}
Bedankt alvast
PHP hulp
02/01/2025 16:33:36Noppes
04/10/2008 11:05:00De eerste fout die je maakt is dat je je database connectie verstopt in de if
En veld 1 wijzigd niet omdat je die gebruikt om het id op te zoeken voor de update. SELECT ID FROM tblTabel WHERE Veld1 = '$veld1'
En als je dan toch
mysql_fetch_array($getid, MYSQL_ASSOC) zit te knoeien waarom dan niet
mysql_fetch_assoc($getid) ?
En or die is kerkhof taktiek, probeer is wat beters te bedenken dan het script te stoppen als een query mislukt.
Daarnaast PHP VARIABELEN BUITEN QUOTES
En volgende keer je code posten tussen het blok en dan ook nog eens overzichtelijk.
En veld 1 wijzigd niet omdat je die gebruikt om het id op te zoeken voor de update. SELECT ID FROM tblTabel WHERE Veld1 = '$veld1'
En als je dan toch
mysql_fetch_array($getid, MYSQL_ASSOC) zit te knoeien waarom dan niet
mysql_fetch_assoc($getid) ?
En or die is kerkhof taktiek, probeer is wat beters te bedenken dan het script te stoppen als een query mislukt.
Daarnaast PHP VARIABELEN BUITEN QUOTES
En volgende keer je code posten tussen het blok en dan ook nog eens overzichtelijk.