Hulp gevraagd bij mysql DB en PHP pagina's website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mike van de beek

Mike van de beek

05/11/2014 13:02:17
Quote Anchor link
Hoi allemaal,

Voor mij is dit helemaal nieuw, dus als ik een foutje maak op dit forum mijn excuus hiervoor.

Ik ben op zoek naar iemand die bereid is mij verderte helpen met het opslitsen van een bestaande website en een daaraan gekoppelde mysql DB.
Deze website is opgebouwd in PHP.
Op deze website: www.mikevdbeek.nl is een kleine DB gemaakt die gekoppeld is met mysql op de server van de provider.
Nu wil ik deze DB kopieeren voor een andere website en opslitsen in 5 pagina's met diverse onderwerpen die TE KOOP worden aangeboden.

Er lukt al heel veel. Echter, mysql is compleet nieuw voor mij alsook de juiste instellingen op de server van de provider.
Daar zoek ik nu een beetje hulp bij.

Het zou erg fijn zijn als er iemand in de buurt is van Marknesse, dat heeft de voorkeur maar uiteraard is alle hulp van harte welkom. Wie o wie is bereid om mij over de finischlijn heen te trekken.

Ik ben geen programmeerder of zo gewoon iemand die hier enorm veel interesse in heeft en er aardigheid in heeft. De genoemde website heb ikzelf verder gebouwd en daar heb ik een hoop schik van. Hoofdzaak is dat ik iemand die echt problemen heeft zou kunnen weghelpen.

Voor een vriend van mij die een motorzaak heeft, heeft iemand drie jaar af en toe wat gedaan wat alleen maar ellende heeft teweeg gebracht. Ik wil deze man erg graag helpen en net dat laatste stukje kennis mis ik nu. Ik zou dit erg op prijs stellen ofwel het zou erg fijn zijn als deze man nu eindelijk een werkend geheel tegemoet kan zien.

Eigenlijk gaat het dus concreet om het volgende:
De huidige koppeling van de DB op mijn eigen website loskoppelen.
'Deze plaatsen op de server van de provider van mijn vriend.
Vervolgens wil ik graag de DB kopieeren en als 5 losse aparte DB's implementeren op 5 PHP pagina's
Als ik weet hoe ik de instellingen moet doen op de server denk ik dat ik al ben geholpen.

Ben benieuwd wie er gaat reageren om mij verder op weg te helpen.
Ik ben helaas niet in de gelegenheid tot een financiele vergoeding.
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite
Hartelijke groet
Mike
Gewijzigd op 05/11/2014 16:12:00 door - Ariën -

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 08:15:07

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/11/2014 15:13:16
Quote Anchor link
Als ik het over losse databases hoor, dan klinkt het wel vreemd. Ik denk dat je de inhoud die eruit komt wilt splitsen over meerdere pagina's. Dan blijf je verder gewoon bij 1 database.

De vraag is, wil je dit laten doen door iemand, of wil je ondersteuning vanuit het forum hier hebben in dit topic? Als het om het eerste gaat dan zou ik het topic moeten verhuizen naar het Vacature-forum.
Gewijzigd op 05/11/2014 15:14:29 door - Ariën -

Mike van de beek

Mike van de beek

05/11/2014 15:20:42
Quote Anchor link
Hoi Aar,

Ik ben helaas niet in de gelegenheid om tot een financiele vergoeding over te gaan.
Heel graag zou ik zien dat iemand mij hierbij kan helpen.
Dank alvast

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/11/2014 16:11:46
Quote Anchor link
Ik verhuis het topic naar het vacatureforum.

Jan de Laet

Jan de Laet

05/11/2014 16:52:26
Quote Anchor link
Mike,
misschien verwar je de term Db met tabellen. Zoals Aar al zegt zul je niet snel 5 DB's hebben, maar eerder 1 DB met 5 tabellen (of bestanden als je wilt). Die tabellen kun je perfect vanuit PHP benaderen.

Voor je vriend met de motorzaak is het van belang om te weten of hij bij een provider zit die MySQL en PHP ondersteunt.
Is dat zo, dan kun je daar een nieuwe database maken en daarin dan weer de tabellen.
Zo'n provider heeft meestal wel iets als cPanel of iets dergelijks waar je de opbouw van de database en de tabellen allemaal via PHPMyAdmin kunt regelen.
Hiervoor heb je wel een gebruiker en wachtwoord nodig, maar die kan je vriend of de provider je wel geven.

Ik hoop dat dit je een beetje op weg helpt.

Jan

Mike van de beek

Mike van de beek

05/11/2014 18:08:26
Quote Anchor link
Jan de Laet op 05/11/2014 16:52:26:
Mike,
misschien verwar je de term Db met tabellen. Zoals Aar al zegt zul je niet snel 5 DB's hebben, maar eerder 1 DB met 5 tabellen (of bestanden als je wilt). Die tabellen kun je perfect vanuit PHP benaderen.

Voor je vriend met de motorzaak is het van belang om te weten of hij bij een provider zit die MySQL en PHP ondersteunt.
Is dat zo, dan kun je daar een nieuwe database maken en daarin dan weer de tabellen.
Zo'n provider heeft meestal wel iets als cPanel of iets dergelijks waar je de opbouw van de database en de tabellen allemaal via PHPMyAdmin kunt regelen.
Hiervoor heb je wel een gebruiker en wachtwoord nodig, maar die kan je vriend of de provider je wel geven.

Ik hoop dat dit je een beetje op weg helpt.

Jan

Dank jewel Jan en ja dat kan kloppen het gaat dus om de tabellen. Ik heb alle gegevens van de provider en kan er bij. Ik weet alleen niet hoe de huidige DB met tabellen los te koppelen van mijn huidige website en deze dan onder te brengen in de nieuwe. Cosmetisch kom ik er wel uit.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/11/2014 18:18:06
Quote Anchor link
Met phpMyAdmin kan je een database exporteren. Ik hoop dat deze niet groter zal zijn dan 8 MB, dat vindt phpMyAdmin niet altijd leuk (en daarom gebruik ik de command-line via SSH)

Jan de Laet

Jan de Laet

05/11/2014 18:47:42
Quote Anchor link
Ik weet niet precies wat je bedoelt met loskoppelen en wat je daar mee wilt bereiken.

Je kunt zoals Aar zegt een kopie maken van jouw database (exporteren) en deze kopie importeren op de andere site.
Je moet dan bij het exporteren ook de definities van de database en de tabellen ook mee exporten, zodat dingen als CREATE DATABASE and CREATE TABLE ook meegenomen worden.

Mike van de beek

Mike van de beek

05/11/2014 18:58:41
Quote Anchor link
Beste allemaal,

Ik heb nog nooit met een mysql db gewerkt. Wel begin ik te begrijpen dat ik hulp nodig heb.
Zoals geschreven heb ik op mijn eigen website http://www.mikevdbeek.nl/index.php?pg=sales 1 database draaien.

Deze wil ik graag gebruiken op een nieuw te maken website voor saldersmotoren.nl Echter, daar waar ik nu gebruik maak van 1 DB en )ik hoop dat ik het juist uitleg' 1 Tabel, is het de wens om 5 verschillende pagina´s te maken zoals op mijn website waar ik dan vervolgens motoren, aanhangwagens, old/timers e.d. te koop aanbied zodat de eigenaar zelf de DB kan vullen, bewerken en verwijderen.

Ik hoop dat ik zo duidelijker ben
In afwachting van diegene die mij hierbij wil helpen. Ik heb alle inlogcodes van de provider en mysql. Cosmetisch lukt het mij allemaal wel met de website.

In afwachting
Mike

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

05/11/2014 19:09:45
Quote Anchor link
Hoi Mike,

Als ik jou goed begrijp wil je een exacte kopie van jouw website én van jouw database op een andere host zodat je je eigen website lekker kunt behouden en op je gemak kunt werken aan een nieuwe site op basis van jouw reeds bestaande site.

Als dat het geval is wil ik je wel eenmalig helpen met het inrichten van je database en indien nodig het kopiëren van je bestanden.

Mike van de beek

Mike van de beek

05/11/2014 19:16:53
Quote Anchor link
Frank,
SUPER dat zou erg fijn zijn als je dat zou willen doen. Zou je mij willen mailen naar info en dan mijn website?
Hoor graag van je

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

05/11/2014 20:01:43
Quote Anchor link
Right, ik ga een email versturen.

Mike van de beek

Mike van de beek

10/11/2014 18:13:28
Quote Anchor link
Mike van de beek op 05/11/2014 13:02:17:
Hoi allemaal,

Voor mij is dit helemaal nieuw, dus als ik een foutje maak op dit forum mijn excuus hiervoor.

Ik ben op zoek naar iemand die bereid is mij verderte helpen met het opslitsen van een bestaande website en een daaraan gekoppelde mysql DB.
Op deze website: www.mikevdbeek.nl is een kleine DB gemaakt die gekoppeld is met mysql op de server van de provider.
Nu wil ik deze DB kopieeren voor een andere website en opslitsen in 5 pagina's met diverse onderwerpen die TE KOOP worden aangeboden.

Er lukt al heel veel. Echter, mysql is compleet nieuw voor mij alsook de juiste instellingen op de server van de provider.

Het zou erg fijn zijn als er iemand in de buurt is van Marknesse, dat heeft de voorkeur maar uiteraard is alle hulp van harte welkom. Wie o wie is bereid om mij over de finischlijn heen te trekken.

Ik ben geen programmeerder of zo gewoon iemand die hier enorm veel interesse in heeft en er aardigheid in heeft. De genoemde website heb ikzelf verder gebouwd en daar heb ik een hoop schik van. Hoofdzaak is dat ik iemand die echt problemen heeft zou kunnen weghelpen.

Voor een vriend van mij die een motorzaak heeft, heeft iemand drie jaar af en toe wat gedaan wat alleen maar ellende heeft teweeg gebracht. Ik wil deze man erg graag helpen en net dat laatste stukje kennis mis ik nu. Ik zou dit erg op prijs stellen ofwel het zou erg fijn zijn als deze man nu eindelijk een werkend geheel tegemoet kan zien.

Vervolgens wil ik graag de DB kopieeren en als 5 losse aparte DB's implementeren op 5 PHP pagina's
Als ik weet hoe ik de instellingen moet doen op de server denk ik dat ik al ben geholpen.

Hartelijke groet
Mike

Toevoeging op 10/11/2014 18:15:56:

Beste Allemaal, Voor mij was het een nieuwe ervaring en ik ben dankbaar en blij dat er iemand is opgestaan en mij heeft geholpen. Frank Beentjes heel erg bedankt, wij zijn er SUPER SUPER blij mee. Ik weet niet hoe ik deze topic moet afsluiten vandaar dit berichtje.

Allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie reactie
Suc6, hartelijke groet Mike

Mike van de beek op 10/11/2014 18:13:28:
Mike van de beek op 05/11/2014 13:02:17:
Hoi allemaal,

Hartelijke groet
Mike

Edit:
E-mailadres op verzoek verwijderd
Gewijzigd op 11/11/2014 10:35:39 door B a s

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.