Hulp gevraagd bij studiekeuze
Zoals al vaak gezegd, doe wat je leuk vindt. Als je later als developer aan de slag wil dan maakt het weinig uit welke technische opleiding je hebt, als je er maar één hebt. Vooral de meeste afgestudeerde HBO-ers (Informatica e.d.) kunnen toch amper programmeren, omdat ze maar een paar projectjes hebben gedaan en geen idee hebben hoe het binnen een bedrijf gaat. Je ziet hier op PHPhulp ook extreem veel HBO-ers die er weinig van bakken, en het is nog wel PHP (= vrij makkelijk). Je moet dat dus toch pas ná je studie leren. Doe dus gewoon wat je leuk lijkt.
Dat leren is met het minorensysteem van tegenwoordig wel een beetje anders he :) Er wordt meer aandacht aan het werken in de praktijk besteed met dat systeem.
Dat je een diploma hebt wil ook niet zeggen dat je goed bent, ik vind ook de meeste ECHTE hobby-isten vaak de betere PHP-ers. Die steken er ook veel tijd in om dingen te leren en uit te proberen, waar je dan ook weer meer parate kennis van krijgt (die wel blijft hangen) dan als je het op school leert en aan de hand wordt genomen.
En zo slecht zal de opleiding niet zijn, aangezien men al werk aanbiedt alvorens de studies zijn afgerond.
Ik heb dus zo wel al een ideetje wat ik later kan gaan doen, maar nog niet alles. Stel nu dat je voluit gaat voor PHP-scripter. Zit je dan gewoon thuis te googlen voor werk, je script een websiteje en je googlet verder?
Quote:
Dat kan, maar je kan ook werken bij een bedrijf (er zijn er genoeg die php'ers willen hebben en die vrij aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden hebben) of je richt zelf een bedrijfje op. Je kan ook freelance aan de slag gaan. Als je er een beetje moeite voor doet zal je niet vaak zonder werk zitten denk ik.Ik heb dus zo wel al een ideetje wat ik later kan gaan doen, maar nog niet alles. Stel nu dat je voluit gaat voor PHP-scripter. Zit je dan gewoon thuis te googlen voor werk, je script een websiteje en je googlet verder?
Je moet je mischien ook eens verdiepen in de opbouw van de algemene studie,
Weet je voor Februarie dat t niks voor jou is,, kan je altijd nog stoppen en je geld terug vragen.
Volgens mij heeft de NHL eerst ook een orientatie deel,, en dan kan je nog vrij snel switchen van opleiding (binnen de school zelf)
De minor cybercrime start gelijk na de zomer, ik weet dus nog niet of het wat is!
Ik begin volgend jaar pas,, dus ik moet alles nog even zien daar..
Maar zodra je wat weet over dat cybercrime gebeuren zou k dat wel ff willen horen..
Anders stuur ik je tege die tijd wel ff een pm =P