Hulp gevraagd in een do while of for next oplossing
Ik heb een lijst met 80 emailadressen van mijn vereniging.
Ik verstuur nu met phpmailer in één keer een amail naar alle adressen.
Bij sommige providers wordt dit gezien als bulkmail - spam.
Vandaar dat ik gaarne emails wil versturen per blok van 5 of 10 email adressen per keer
Hoe moet ik dit aanpakken? Met een for next loop of een Do While of op een andere manier
Heb op internet gezocht maar kom er niet uit.
Is er iemand die mij hierbij wilt helpen?
Heb nu dit php script:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$query1 = "SELECT * from users where active = 1";
$resultaat1 = mysqli_query($link,$query1);
$adressen = mysqli_fetch_array($resultaat1);
while($selectie = array_splice($adressen,-10)){
echo $adressen['lastname'];
echo '</br>';
}
?>
$query1 = "SELECT * from users where active = 1";
$resultaat1 = mysqli_query($link,$query1);
$adressen = mysqli_fetch_array($resultaat1);
while($selectie = array_splice($adressen,-10)){
echo $adressen['lastname'];
echo '</br>';
}
?>
Krijg echter als resultaat
Janssen
Janssen
Janssen
Notice: Undefined index: lastname in /homepages/23/testemail4.php on line 26
Notice: Undefined index: lastname in /homepages/23/testemail4.php on line 26
Edit:
Ik heb code-tags geplaatst. Gelieve dit in het vervolg zelf toe te voegen aan je bericht.
Zie ook: Veel gestelde vragen: Welke UBB-codes kan ik gebruiken.
Zie ook: Veel gestelde vragen: Welke UBB-codes kan ik gebruiken.
Gewijzigd op 30/10/2018 22:23:44 door - Ariën -
Beste lijkt mij om gewoon een crontab aan te maken die een mailscript aanroept die een aantal klaargezette mailtjes verstuurt?
Een crontab is een beter idee, dan heb je als alles goed is geen last van de time-out in PHP.
Gewijzigd op 28/10/2018 21:37:13 door - Ariën -
maar dan met $selectie ... dus:
Ik krijg nu echter
Notice: Undefined index: lastname in /homepages/23/d392268321/htdocs/email/testemail4.php on line 26
Notice: Undefined index: lastname in /homepages/23/d392268321/htdocs/email/testemail4.php on line 26
Janssen
mysqli_fetch_array() haalt maar één record op. Mogelijk dacht je aan mysqli_fetch_all()?
@Rene, je zegt:
Quote:
Bij sommige providers wordt dit gezien als bulkmail - spam.
Maar vormt dit op dit moment een probleem? Ik neem aan dat niet iedereen bij elkaar kan zien wie een e-mailbericht ontvangt, dus je verstuurt waarschijnlijk individuele mailtjes?
Maar dan is het interessant om te weten of je van de SMTP-mogelijkheid van PHPMailer gebruik maakt? Als je dit niet doet, dan wordt dit waarschijnlijk eerder als spam bestempeld lijkt mij. Het grote voordeel van de SMTP-variant is volgens mij ook dat je echt op protocol niveau een éénmalige verbinding maakt en vervolgens alle mailtjes verstuurt.
Dit in tegenstelling tot de non-SMTP variant waarbij je per mail-operatie een verbinding maakt, en weer ophangt (volgens mij? kan iemand dit bevestigen of weerleggen?). Dit laatste is naar alle waarschijnlijkheid veel resource intensiever en ook vele malen spammeriger.
Gewijzigd op 29/10/2018 21:30:40 door Thomas van den Heuvel
Ga verder zoeken richting inhoud van de mails, DKIM en/of DomainKeys, SPF en dergelijke.
In ieder geval nogmaals nedankt voor jullie reacties