hulp gezocht (Zoekfunctie)
melvin
23/11/2008 20:40:00Hallo allemaal,
Ik wil graag een goedwerkende zoekfunctie op een site waar ik mee bezig ben.
PHP ben ik (nog) niet zo handig in, databases ook niet. en we hebben ook nog een server ergens.
Ik ben dus op zoek naar iemand die voor mij een zoekfunctie kan maken voor deze site.
Ik wil er echter wel graag van leren, dus zou graag willen dat ik er wat uitleg bij kan krijgen. Ik ben tenslotte ook degene die de site gaat bijhouden en uitbreiden. En ik wil het in het vervolg ook graag zelf kunnen.
Natuurlijk staat er wat tegenover. Geen idee hoeveel werk het exact is, dus dit moeten we maar even overleggen.
Is er iemand die dit wil en vooral kan doen?
Dit is de site in wording: http://www.winkel-centrum.com
Ik hoor het wel.
wat info over de databass
phpMyAdmin - 2.9.1.1-Debian-8
localhost UTF-8 Unicode (utf8)
graag zou ik dus weten of iemand mij uit de brand kan helpen
Ik wil graag een goedwerkende zoekfunctie op een site waar ik mee bezig ben.
PHP ben ik (nog) niet zo handig in, databases ook niet. en we hebben ook nog een server ergens.
Ik ben dus op zoek naar iemand die voor mij een zoekfunctie kan maken voor deze site.
Ik wil er echter wel graag van leren, dus zou graag willen dat ik er wat uitleg bij kan krijgen. Ik ben tenslotte ook degene die de site gaat bijhouden en uitbreiden. En ik wil het in het vervolg ook graag zelf kunnen.
Natuurlijk staat er wat tegenover. Geen idee hoeveel werk het exact is, dus dit moeten we maar even overleggen.
Is er iemand die dit wil en vooral kan doen?
Dit is de site in wording: http://www.winkel-centrum.com
Ik hoor het wel.
wat info over de databass
phpMyAdmin - 2.9.1.1-Debian-8
localhost UTF-8 Unicode (utf8)
graag zou ik dus weten of iemand mij uit de brand kan helpen
PHP hulp
30/11/2024 07:30:14Klaasjan Boven
23/11/2008 20:44:00Eeuhh heb je een mysql database of een andere database?
En wil je zoeken in de hele site?
Iets meer info graag
En wil je zoeken in de hele site?
Iets meer info graag
Jan Koehoorn
23/11/2008 20:46:00Wat je nodig hebt is een FULLTEXT index op de velden in je database waarin je wilt zoeken. Dan kun je met een query als
SELECT veld1, veld2, MATCH(veld1, veld2) AGAINST('zoek_string') AS SCORE
FROM tabelnaam
WHERE MATCH(veld1, veld2) AGAINST('zoek_string')
je zoekresultaten uit de db halen.
SELECT veld1, veld2, MATCH(veld1, veld2) AGAINST('zoek_string') AS SCORE
FROM tabelnaam
WHERE MATCH(veld1, veld2) AGAINST('zoek_string')
je zoekresultaten uit de db halen.
melvin
23/11/2008 20:58:00ik wil via mijn site zoeken in mijn database.
mij database is van mysql.
ik wil dus in mijn databass informatie opslaan die mensen via mijn site kunnen opvragen.
als je meer info wilt gewoon ff vragen ik weet niet wat van toepassing is allemaal vandaar
mij database is van mysql.
ik wil dus in mijn databass informatie opslaan die mensen via mijn site kunnen opvragen.
als je meer info wilt gewoon ff vragen ik weet niet wat van toepassing is allemaal vandaar
--
23/11/2008 22:01:00Mjah, dat is dus op de manier die Jan beschrijft, een FULLTEXT index aanmaken en dan een SQL-query á la zijn voorbeeld gebruiken.