hulp gezocht

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jolanda

jolanda

22/10/2006 23:07:00
Quote Anchor link
hoii, we hebben een probleempje op onze crime,het clangeld komt op verschillende tijden ipv op het hele uur.
iemand een idee hoe dit komt ??

groetjes en bedankt

PHP hulp

PHP hulp

18/11/2024 16:49:36

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

22/10/2006 23:09:00
Quote Anchor link
ben geen fan van crimes, maar ok.
iets meer info graag, want hoe zorg je dat er ieder uur clangeld bij komt? door middel van cronjobs? of zit het bijv op de indexpagina ingebouwd?
laat tevens dat script even zien waarmee dat gebeurd.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stefan van Iwaarden

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

22/10/2006 23:09:00
Quote Anchor link
Nee dat weet niemand. Tenminste niet aan de hand van jouw (in brak nederlands)
gestelde vraag

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/10/2006 23:16:00
Quote Anchor link
Ik weet het wel. Ik denk dat er een foutje in jullie code zit.

Jason de Ridder

Jason de Ridder

23/10/2006 00:15:00
Quote Anchor link
Weet je wat ik altijd doe als ik hulp nodig heb.
bij spoed pak ik de telefoon en bel ik 112 (algemeen meldpunt voor PHP vragen)
of wanneer ik aanhoudende problemen heb bel ik hierheen:
(+31) (0)70 - 362 26 29

en anders, formuleer ik mijn vraag beter, verzin een betere titel en zorg ik dat er code bij staat die bij dat probleem staat en enigzins te begrijpen is...

Jolanda

jolanda

23/10/2006 00:26:00
Quote Anchor link
pfff wat zijn we toch vriendelijk tegen iemand die alleen zijn best doet om een ander te helpen

maar het gaat om cronjobs en dit staat in de cron

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
<?php /* ------------------------- */

if($cron_pass != "secretcronpassword")
    exit;
  mysql_query("UPDATE `[users]` SET `gokken`=1 WHERE `activated`=1");
  mysql_query("UPDATE `[users]` SET `gijzel`=10 WHERE `activated`=1");
  mysql_query("UPDATE `[users]` SET `cash`=`cash`+100 WHERE `activated`=1");
  mysql_query("UPDATE `[users]` SET `energie`=`energie`+100 WHERE `activated`=1");
  mysql_query("UPDATE `[users]` SET `energie`=`energie`+200 WHERE `level`=100");
  mysql_query("UPDATE `[users]` SET `bank`=`bank`+100 WHERE `level`=100 AND `activated`=1");
  mysql_query("UPDATE `[clans]` SET `cash`=`cash`+200,`bank`=`bank`+200");
  mysql_query("UPDATE `[users]` SET `cocaine`=`cocaine`+200 WHERE `activated`=1");
  mysql_query("UPDATE `[users]` SET `cash`=0 WHERE `cash`<0");
  mysql_query("UPDATE `[users]` SET `autocrime`='4'");
  mysql_query("UPDATE `[users]` SET `fietscrime`='4'");
  mysql_query("UPDATE `[users]` SET `kliklink`=0 WHERE `activated`=1");
  mysql_query("UPDATE `[users]` SET `klik1`=0");
  mysql_query("UPDATE `[users]` SET `klik2`=0");
  mysql_query("UPDATE `[users]` SET `klik3`=0");
  mysql_query("UPDATE `[landen]` SET `aantal`='50';");
  mysql_query("UPDATE `equipment` SET `voorraad`='5000' WHERE `type`='S'");

//------------clan

$dbres    = mysql_query("SELECT * FROM `[clans]` WHERE `money_lvl1` > 0");
  while($clan = mysql_fetch_object($dbres)) {
    if($clan->type == 1)
      mysql_query("UPDATE `[users]` SET `cash`=`cash`+". (50*$clan->money_lvl1) .",`bank`=`bank`+". (150*$clan->money_lvl1) ." WHERE `clan`='{$clan->name}'AND `uurloon`='2'");
    else if($clan->type == 2)
      mysql_query("UPDATE `[users]` SET `cash`=`cash`+". (100*$clan->money_lvl1) .",`bank`=`bank`+". (100*$clan->money_lvl1) ." WHERE `clan`='{$clan->name}'AND `uurloon`='2'");
    else if($clan->type == 3)
      mysql_query("UPDATE `[users]` SET `bank`=`bank`+". (rand(150,300)*$clan->money_lvl1) ." WHERE `clan`='{$clan->name}'AND `uurloon`='2'");
  }

$dbres    = mysql_query("SELECT * FROM `[clans]` WHERE `money_lvl9` > 0");
    if($clan->type == 1)
      mysql_query("UPDATE `[users]` SET `cash`=`cash`+". (50*$clan->money_lvl9) .",`bank`=`bank`+". (200*$clan->money_lvl9) ." WHERE `clan`='{$clan->name}'AND `uurloon`='2'");
      mysql_query("UPDATE `[users]` SET `cash`=`cash`+". (50*$clan->money_lvl9) .",`bank`=`bank`+". (200*$clan->money_lvl9) ." WHERE `clan`='{$clan->name}'AND `uurloon`='2'");
      mysql_query("UPDATE `[users]` SET `bank`=`bank`+". (rand(50,200)*$clan->money_lvl9) ." WHERE `clan`='{$clan->name}'AND `uurloon`='2'");
  }

$dbres    = mysql_query("SELECT * FROM `[clans]` WHERE `money_lvl10` > 0");
    if($clan->type == 1)
      mysql_query("UPDATE `[users]` SET `cash`=`cash`+". (100*$clan->money_lvl10) .",`bank`=`bank`+". (200*$clan->money_lvl10) ." WHERE `clan`='{$clan->name}'AND `uurloon`='2'");
      mysql_query("UPDATE `[users]` SET `cash`=`cash`+". (100*$clan->money_lvl10) .",`bank`=`bank`+". (200*$clan->money_lvl10) ." WHERE `clan`='{$clan->name}'AND `uurloon`='2'");
      mysql_query("UPDATE `[users]` SET `bank`=`bank`+". (rand(100,200)*$clan->money_lvl10) ." WHERE `clan`='{$clan->name}'AND `uurloon`='2'");
  }

//------------familie

$dbres    = mysql_query("SELECT * FROM `[families]` WHERE `drukpers` > 0");
  while($family = mysql_fetch_object($dbres)) {
      mysql_query("UPDATE `[users]` SET `bank`=`bank`+". 5000*$family->drukpers ." WHERE `family`='{$family->name}'");
 }

//----------beurs

$dbres                                = mysql_query("SELECT * FROM `aandelen`");
    while($aandeel = mysql_fetch_object($dbres)) {

$koersmin      = rand(1,100);
$koersplus       = rand(1,100);

mysql_query("UPDATE `aandelen` SET `koers`=`koers`+$koersplus WHERE `naam`='{$aandeel->naam}'");
mysql_query("UPDATE `aandelen` SET `koers`=`koers`-$koersmin WHERE `naam`='{$aandeel->naam}'");
}

/* ------------------------- */ ?>

Frank -

Frank -

23/10/2006 01:06:00
Quote Anchor link
Dit ziet er uit als een stuk hele smerige code waar alle regels m.b.t. netjes en logisch scripten met voeten worden getreden. Maar goed, daar zal in dit geval waarschijnlijk het probleem niet zitten. Wanneer de crons op het verkeerde tijdstip worden uitgevoerd, dan loopt het gewoon mis. Ga dus eens uitzoeken op welk tijdstip de cron bovenstaand script aanroept.

Offtopic: Het is totaal overbodig en redelijk onzinnig om de hele database ieder uur bij te werken. Dit soort zaken kun je beter oplossen met wat slimme queries, dat is vele malen efficienter. Alleen horen de begrippen 'efficient' en 'crimi-clowns' niet echt bij elkaar, daarvoor staan er zeker een paar duizend fouten te veel in het script. En dan overdrijf ik helaas niet!

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/10/2006 01:38:00
Quote Anchor link
jolanda schreef op 23.10.2006 00:26:
pfff wat zijn we toch vriendelijk tegen iemand die alleen zijn best doet om een ander te helpen

Je best doen houdt ook in dat je je best doet om een duidelijke vraag te formuleren.

Jolanda

jolanda

23/10/2006 09:53:00
Quote Anchor link
pff zoek wel een ander php forum waar ze wel bereid zijn om iemand te helpen in plaats van iemand in de zeik te nemen.

Thomas minke

thomas minke

23/10/2006 09:56:00
Quote Anchor link
veel succes om er 1 te vinden die wel een crimescript gaat debuggen.....

- -

- -

23/10/2006 11:17:00
Quote Anchor link
Lekker gedaan jongens! Was weer heeeeel aardig van jullie. :(

Ik snap best dat jullie sommige mensen niet willen helpen. Misschien weet Jolanda gewoon niet beter over PHP-programmeren. Dan heeft ze meer aan een paar behoorlijke tuts.

Maar nee, jullie moeten gelijk weer jullie vooroordelen de hoofdrol laten spelen...

- wes  -

- wes -

23/10/2006 11:28:00
Quote Anchor link
Als mensen hier posten met de verwachtingen dat iets maar even voor hun wordt uitgekauwd en opgediend op een gouden dienblad, zitten ze voor mij hier helemaal fout.

Het liefst nog geef ik geen antwoord op vragen , maar help ik iemand in de goede richting. Als jij iets niet snapt en je geeft het antwoord, snapt je persoon er nog niets van en ga je alleen maar met meer vragen zitten.

Zie het een beetje als wiskundetoetsen, ik moest (en iedereen vast) altijd de berekening opschrijven, hoe kwam je aan een antwoord. PHP is hetzelfde voor mij part, je leert alleen ergens van als je zelf de logica inziet van een stuk code. Als je alleen een lap code en een eindresultaat ziet, is het misschien wel mooi en af, maar weet je er nog geen hol van.

mijn 2 copper

- -

- -

23/10/2006 11:33:00
Quote Anchor link
Ik snap best dat jullie ene beetje geïrriteerd raken, want als iedereen in het rond scheeuwt "Mijn vriminal doet het niet" dan is het je eigen probleem dat niemand je snapt. Er is net trouwens nog een topic geweest over goede topictitels ;) En over normaal nederlands ;) Dus je moet niet verwachten dat wij hier glazen-/PHPbollen hebben liggen, want dat kan gewoon niet.
Mag ik trouwens weten op welk forum je geholpen wordt als je zo'n vraag stelt?

- wes  -

- wes -

23/10/2006 11:35:00
Quote Anchor link
korrelatie

- -

- -

23/10/2006 11:52:00
Quote Anchor link
wes schreef op 23.10.2006 11:28:
Zie het een beetje als wiskundetoetsen, ik moest (en iedereen vast) altijd de berekening opschrijven, hoe kwam je aan een antwoord. PHP is hetzelfde voor mij part, je leert alleen ergens van als je zelf de logica inziet van een stuk code. Als je alleen een lap code en een eindresultaat ziet, is het misschien wel mooi en af, maar weet je er nog geen hol van.

Daarom zei ik al, gewoon een paar tuts geven, dan snappen ze namelijk misschien iets beter wat er eigenlijk gebeurt in hun script.

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

23/10/2006 11:52:00
Quote Anchor link
HEt probleem is voor mij niet haar script en of kennis maar de manier waarop het wordt gevraagd
Net als topictitels in HOOFDLETTERS daar mag Bas ook nog wel eens een strtolower() opzetten van mij.

- -

- -

23/10/2006 12:04:00
Quote Anchor link
Ok, ze had haar vraag beter kunnen formuleren en iets meer informatie geven, maar ze is net nieuw hier en misschien heeft ze wel nog nooit gebruik gemaakt van fora. Weet zij veel wat wij voor informatie nodig hebben en hoe ze haar vraag moet formuleren?!

Lissy Pixel

Lissy Pixel

23/10/2006 12:55:00
Quote Anchor link
Herjan schreef op 23.10.2006 12:04:
Ok, ze had haar vraag beter kunnen formuleren en iets meer informatie geven, maar ze is net nieuw hier en misschien heeft ze wel nog nooit gebruik gemaakt van fora. Weet zij veel wat wij voor informatie nodig hebben en hoe ze haar vraag moet formuleren?!

Precies en als ik de reacties van hierboven goed lees komt de frustratie voort uit overdrachtelijkheid en aannames. Een ieder die mij de afgelopen periode (maanden) heeft meegemaakt weet dat ik hiervoor altijd waarschuw.
Waarom?
Je gaat hier snel mee op je platte B*K omdat de uiteindelijke "waarheid" of ervaring totaal anders zijn of ........

Jolande suc6 met je opgave en de 'mannen' bedoelen het niet zo wanneer je ze wat beter kent.

Jolanda

jolanda

23/10/2006 15:49:00
Quote Anchor link
bedankt voor jullie lieve reacties, blijkbaar zijn er hier ook leden die de kleuterschool wel af hebben gemaakt.

als ik op een site kom die phphulp heet dan lijkt het me dat ik hulp nodig heb maar omdat je toevallig een vraag verkeerd formuleerd of je in hun ogen een domme/verkeerde vraag stelt vinden ze blijbaar dat ze het recht hebben om iemand zo te behandelen.

ik kom hier alleen nog om deze discussie te volgen mijn vragen stel ik wel op een andere site waar ik wel normaal behandeld word en niet door pubertjes die zichzelf heel wat vinden maar s nachts nog hun pampertje nodig hebben.

Willem Jan Z

Willem Jan Z

23/10/2006 15:52:00
Quote Anchor link
Kom op zeg, lees je vraag nog eens, en stel je voor dat je verstand van PHP hebt... Dan snap je toch ook wel dat niemand wat met die vraag kan?
Als je dit www.criminalshulp.nl was, dan hadden we je misschien kunnen helpen, maar met zo'n vraag is dat gewoon onmogelijk.

Jolanda

jolanda

23/10/2006 15:59:00
Quote Anchor link
idd om criminalshulp ben ik keurig geholpen,omdat ik er niet veel verstand van had, en dit ook maar probeer om iemand te helpen.maar met wat respect voor je medemens kom je een heel eind.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.