Hulp nodig met Bestel Module

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Paultjeh

Paultjeh

01/07/2005 12:52:00
Quote Anchor link
Beste,

Momenteel ben ik bezig met een school project genaamd Pizza Project. Dit project is een beheer systeem voor een pizzeria. Momenteel heb ik vrijwel alle modules afgerond op de laatste en belangrijkste na, de bestelmodule. Ik zit hier op dit moment vast mee, en na aanleiding daarvan wil ik jullie hulp inschakelen.
Ikzelf ben vrijwel een NooB met php, de basis beheers ik en daar blijft het bij.
Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen:

Om een bestelling te doen dien je de klant te selecteren, dit gaat door middel van het volgende:
http://www.wyger.nl/usr/paulpi/mod_bestel/website.php
Nadat je de klant geselecteerd hebt komt je bijvoorbeeld op deze pagina:
http://www.wyger.nl/usr/paulpi/mod_bestel/besteladddo.php?klantnr=60000.
Nu zie je in het midden de optie gerecht toevoegen, en hier speelt het probleem zich af. Als je op gerecht toevoegen klikt opent zich een pop-up, waarna je een keuze kunt maken uit de gerechten. Nu is mijn vraag, Hoe kan ik er voor zorgen dat het aantal gekozen gerechten netjes meegenomen wordt naar de iframe gerechten. Het aantal is een variable en aan de hand daarvan zou hij het mee moeten nemen.
Wie of wie kan mij hierbij helpen, die ene hint kan voldoende zijn.
Excuses voor het lange verhaal en bij voorbaat dank voor de reactie.

PHP hulp

PHP hulp

18/11/2024 03:40:20

Olaf Lederer

Olaf Lederer

01/07/2005 14:10:00
Quote Anchor link
vergeet de iframes en plaats een order in een cookie en of database

01/07/2005 14:18:00
Quote Anchor link
Je kan denk ik beter voor een database gaan want cookies worden niet altijd (goed) ondersteund.

Paultjeh

Paultjeh

01/07/2005 14:42:00
Quote Anchor link
Ik had ook het idee inderdaad om het in een tijdelijke database te plaatsen, dit lees je dan uiteraard weer uit in de iframe (door een automatische refresh?)
Echter wanneer ik de bestelling in de database opsla waar het aantal 1 of meer is, dan slaat hij alleen het laatste gerecht op?
Ik sla dus meerdere gerechten op onder die ene id, maar hoe lees ik dat dan weer uit. Want hoe weet de iframe nou dat ik net dat id (die gerechten dus) heb geselecteerd?

Paultjeh

Paultjeh

01/07/2005 14:43:00
Quote Anchor link
By the way, het systeem draait op één systeem en wordt gebruikt door dat systeem. Is een cookie dan nog wel mogelijk?

Olaf Lederer

Olaf Lederer

01/07/2005 16:45:00
Quote Anchor link
ik heb de laatste jaren geen helemaal geen frames meer gebruikt, als je php hebt kan je veel beter met include werken...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.