Hulp nodig met het indelen van bestanden en classes

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan terhuijzen

jan terhuijzen

17/10/2012 21:38:55
Quote Anchor link
Hallo,
Ik heb nu een grote applicatie gemaakt die bestaat uit een gewone website + een soort client die bestaat uit javascripts.
Bij deze client pagina wordt er natuurlijk ook PHP gebruikt.
De gewone website bestaat uit een login pagina en de rest zijn pagina's waarvoor je ingelogd moet zijn (het account gedeelte)
Op deze beveiligde pagina's kan een gebruiker zijn instellingen aanpassen etc.
Voor de gewone site gebruik ik alleen de class User
Deze class bevat de functies om het emailadres, het wachtwoord, en de email voorkeuren aan te passen.
Ook bevat deze class een functie met een array van foutmeldingen zoals: Je hebt geen nieuw emailadres ingevuld. Die foutmeldingen worden gegeven bij het fout invullen van formulieren.
En er is nog een functie die een array met teksten bevat zoals: Je emailadres is succesvol veranderd

Nu vraag ik me af:
Is deze manier van indelen en gebruiken van functies en classen goed? en overzichtelijk?
Zou je het ongeveer hetzelfde doen, of wat kan hier beter aan?

En, voor de client wilde ik eerst ook de class User gebruiken en deze uitbreiden met meerdere functies, maar dan wordt de class heel groot en moet ik weer een extra bestand includen.
Zou ik voor de client een aparte User-class maken?

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 15:46:10

Flip --

Flip --

18/10/2012 01:00:30
Quote Anchor link
ik zou de presentatie aan de gebruiker loskoppelen van de class de je user bevat

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if ($user->setEmail($new_email)) { // setEmail() returned true
  // positieve feedback

} else {
  // negatieve feedback
}
?>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.