hulp php link + variable
Ik wou graag weten of het mogelijk is om een soort link te maken op ene page en dat als je erop klikt een bepaalde variable een bepaalde waarde krijgt aan de hand van welke link je hebt gepakt.
alvast bedankt
met get vars?
?cat=1&id=22797&lasttopic=1
De var in je browser url?
ja dat bedoel ik, zonder die l.. moet ene ; zijn
Goh....:-p ik dacht toch echt dat ik se syntax van PHP wel een beetje kende :-( Jammer dat ik dan toch nog zo'n fout maak. :-(
en dat als je op een soort van link klikt zoeits als <a href ="bla"> Maak nu waarde $test -->doei</a>
<a href= "bla"> niet echt bla maargoed ik geef een voorbeeld als het maar een hyperlink word
eeeeuh? ik snap d'r niks van!
gewoon een variable een andere waarde geven door middel van een hyperlink
Ik denk dat je dan met $_GET['bla'] moet gaan werken.
oke wat als ik nou stuk of 6 links heb en iedere link moet een andere waarde toekennen
denk ik wel
index.php?test=waarde2
etc....
Gewoon hetzelfde scriptje gebruiken. Met iedere link krijg $test een andere waarde.
Maar ik zie niet in waarom je de $_GET variabele zou hernoemen. In plaats van $test kun je toch ook gewoon $_GET['test'] gebruiken. Het wordt pas nuttig om te gaan hernoemen als je er functies op los gaat laten die de variabele daadwerkelijk veranderen. ;)
dan heb ik nog een vraag ik weet niet of ik een nieuwe topic aan moet maken... maar ik probeer dus html code in mysql te gooien maar dat pakt hij totaal niet. < pakt hij niet in de database
hartstikke bedankt... ik kom trug met mijn volgende vraag
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<?php
$x = mysql_real_escape_string($x);
$x = htmlentities($x);
$x = htmlspecialchars($x);
$x = addslashes($x);
$x = stripslashes($x);
?>
$x = mysql_real_escape_string($x);
$x = htmlentities($x);
$x = htmlspecialchars($x);
$x = addslashes($x);
$x = stripslashes($x);
?>
@www(...): Zou je aub je naam in iets normaals willen veranderen. Dit stoort een beetje :)