Hulp - tips voor site
Voor de rest graag posts met iets meer inhoud en nut plaatsen dan ;)
@Klaasjan : ik zal even kijken naar die body tag, maareh hoe bedoel je, het topmenu doet het niet? Bij mij wel.
De links gaan nergens heen. Als je er op klikt gebeurt er niets. Check je code even, het ziet er erg slordig uit, en de overtollige verdiend de schoonheidsprijs ook niet.
Verder doctype komt voor je <html> tag, niet erna.
Het menu en je disclaimer zijn 3px langer aan de rechterkant dan je header en je content zijn.
En verder gebruik je <font> tags, die heb je als het goed is dus niet nodig sinds je ook css gebruikt..
Verder vind ik het een erg overzichtelijk design, maar misschien is centreren ook een idee..
Genoeg commentaar zoals je ziet :)
@Milo : ik vind het bullshit om dan weer persé voor een letter blauw te moeten gaan klooien met divs. Dan wordt het een div in een div in een div....
Niet in paniek raken hoor, maar als je hem in Opera opent, dan zie je niks. Gewoon wit, met bovenin alleen de reclame van CJB.
Voor de rest centreren dan maar he?
Edit:
lol, moet je je site eens door validator.w3c.org halen :p die kan em niet eens lezen, jou site! whhaha LOL
lol, moet je je site eens door validator.w3c.org halen :p die kan em niet eens lezen, jou site! whhaha LOL
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door niek s
ArendJan:
@Milo : ik vind het bullshit om dan weer persé voor een letter blauw te moeten gaan klooien met divs. Dan wordt het een div in een div in een div....
Daar is geen div bij nodig hoor:
<span style="...">L</span>etter
of
<span id="...">L</span>etter
of
<span class="...">L</span>etter
Span is bijna hetzlefde als div, alleen de verschillen zijn:
(bron: Handleidinghtml.nl)
...Het SPAN element heeft een vergelijkbare functie als het DIV element, alleen mag het slechts inline inhoud bevatten en geen elementen op blokniveau (zoals P, UL, TABLE en FORM)...
...Omdat het SPAN element inline inhoud bevat, wordt het (in tegenstelling tot bij het DIV element) niet voorafgegaan en gevolgd door de overgang naar een nieuwe regel...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Raymond ---
@Milo : ik zal er naar kijken, maar ik doe het geloof ik altijd verkeerd... :(
@Raymond : dat vind ik nog steeds bullshit, of je nu font of span gebruikt, is allebei correct, alleen font is ietwat verouderd, maar daar heb ik scheit aan....
Jullie moeten trouwens niet teveel op de scripting letten, ik heb ontdekt dat dit gratis host (cjb.net) allerlei javascript door je broncode heenmietert. Ik nl. de doctype wel helemaal bovenaan....
"of je nu font of span gebruikt, allebei correct, alleen font is verouderd", sterker nog, niet eens meer w3c valid, waarom dan toch eigenwijs? Aan de hand van wat jij zegt zou ik het wel weten hoor!als je een mooie layout wilt moet je ook zorgen dat hij crossbrowser is, anders blijf je aan de gang met bugs hier en daar in verschillende browsers, helaas kan je dus niet aan alles schijt hebben.
Quote:
Resultaat voor deagle.nl
domein is vrij
domein is vrij
Lijkt me erg verstandig om die alvast te registreren:)
ArendJan:
Jullie moeten trouwens niet teveel op de scripting letten, ik heb ontdekt dat dit gratis host (cjb.net) allerlei javascript door je broncode heenmietert. Ik nl. de doctype wel helemaal bovenaan....
Dat is alleen de 1e en de laatste regel van jou hele script, en verder font tags zijn prima te vervangen met span tags zoals al eerder is gezegd.
Ik heb ook een vraagje: Waarom ga je zo tegen iedereen in? Als je niet tegen kritiek kan vraag dan ook niet aan ons (de mensen hier op phphulp) om naar je site te kijken.
Als je dat doet, kan je verwachten dat je commentaar krijgt. Je doet het dan toch om dat commentaar en het advies dat je krijgt?
Of zie ik dat niet helemaal goed?!
Opnieuw eventjes over die header: hij trekt op niet veel :) . Die vogel lijkt juist vanonder een pletwals te komen. Misschien is het een goed idee hem een beetje schaduw (op zen minst) mee te geven ;) .
Verder ga ik niet tegen iedereen in, maar probeer ik commentaar te relativeren. Commentaar kan ook onterecht zijn.