hypotheek bereken script
ik zal me eerst even voorstellen! Ik ben pascal en 31 jaar oud. Mijn kennis van Html en php is zeker niet op PRO level maar vindt het geweldig om mee bezig te zijn. Zelf ben ik hypotheek verstrekker, nu zijn we bezig met een nieuwe website, ( doen we lekker eigenwijs zelf! ) Alleen nu willen we graag een module/script voor op de website waarbij bezoekers zijn of haar bruto jaar-inkomen kan invullen en het aantal jaren waarin ze willen aflossen.
wanneer dit is ingevuld moet de uitkomst x de rente worden berekend per maand wat de kosten zijn.
Een simpel + en min scriptje kan ik wel opzetten. Alleen dit gaat mijn petje te boven alleen weet niet zo goed waar te beginnen.
een goed voorbeeld zoals we het ongeveer willen hebben is hier te vinden. Wie kan en wil me helpen? https://www.florius.nl/hypotheek/hypotheek-berekenen
Als het om een module gaat, gebruik je een bepaald CMS?
Ja, we willen het erg graag in onze wordpress plaatsen.
Toevoeging op 26/11/2018 20:55:04:
Alleen als ik deze zou maken is deze alleen voor wordpress. dan zou ik beter een los script kunnen maken zodat we deze eventueel ook op een Joomla installatie zouden kunnen gebruiken.
Ook daarvoor zijn aparte add-ons. Op die manier kan je het bij Wordpress bijvoorbeeld aan een 'shortcode' hangen, zodat je het op elke pagina kan aanroepen met bijv. [hypotheek-calculator]. Geen idee of zoiets ook voor Joomla geldt.
ik geloof je helemaal. Alleen geen idee wat het precies is of hoe ik dat kan maken.
https://docs.joomla.org/J3.x:Creating_a_Plugin_for_Joomla/nl
1 - Bruto jaarinkomen
2 - Aantal jaar 30
3 - Rente 2,01%
wat de bezoeker dan moet zien op de website is
1 - Mijn inkomen per jaar
€
-----
Maximaal te lenen bedrag
€
Netto Maandlasten
€
--------------------
Dit is wat ik heb, alleen geen idee hoe ik kan zorgen dat het jaar inkomen er in wordt berekend.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$rente=2.01; //2,01% rente
$tijd=30; // bijv 30 jaar
$startbedrag=80000; //bij een bedrag van 80000
$aflossing=$startbedrag/$tijd; //word nu dus ongeveer 10000
for($i=0; $i<$tijd; $i++)
{
$rentebedrag=($startbedrag-($i*$aflossing))*$rente;
$bedrag=$rentebedrag+$aflossing;
echo 'Jaar '.$i.': '.$bedrag.'. Rente: '.$rentebedrag.'<br />';
}
?>
$rente=2.01; //2,01% rente
$tijd=30; // bijv 30 jaar
$startbedrag=80000; //bij een bedrag van 80000
$aflossing=$startbedrag/$tijd; //word nu dus ongeveer 10000
for($i=0; $i<$tijd; $i++)
{
$rentebedrag=($startbedrag-($i*$aflossing))*$rente;
$bedrag=$rentebedrag+$aflossing;
echo 'Jaar '.$i.': '.$bedrag.'. Rente: '.$rentebedrag.'<br />';
}
?>
Gewijzigd op 27/11/2018 10:35:16 door pascal venema
Hier wat hulp :
https://dehypotheeksite.nl/hypotheekinformatie/maximale-hypotheek/hoe-wordt-je-maximale-hypotheek-berekend.php
Toevoeging op 27/11/2018 10:54:58:
Oh, en 80000 / 30 = 2667, niet ongeveer 10000.
Gewijzigd op 27/11/2018 10:51:16 door Adoptive Solution
Bedankt voor de info, echter was dit alleen ter voorbeeld. Het gaat me meer om het script zelf :) Toch bedankt voor je antwoord haha
- Ariën -:
Het is niet nodig om het vorige bericht integraal te quoten. Daarom heb ik de quote verwijderd.
Gewijzigd op 27/11/2018 11:08:36 door - Ariën -
Vraag het aan florius.nl.
Ik kan mij niet voorstellen dat elke hypotheekwinkel op eigen houtje het wiel uitvindt.
helaas heb ik hier uiteraard al navraag naar gedaan. Helaas zijn er weinigen die iets loslaten.