icoontje "opslaan" ?
Echter, mijn "dilemma". Kan een diskette nog wel? Niemand gebruikt ze nog.
Maar ik heb al wat andere icoontjes geprobeerd, maar het wordt er dan niet echt duidelijker op.
Vinden jullie dat een diskette nog kan? De vraag is dus of je iets moet nemen dat verouderd is, maar wat wel iedereen kent? Of moet je iets vernieuwends kiezen, maar met de kans dat het niet wordt herkend?
Ja, het is een standaard icoontje en het is voor iedereen duidelijk.
Oké... maar maakt het dan niet uit dat het verouderd is en dat niemand meer diskettes gebruikt?
Gewijzigd op 02/01/2012 14:40:50 door - Ariën -
- Aar - op 02/01/2012 14:40:07:
Voor een filmpje wordt regelmatig ook nog een icoontje gebruikt van een ouderwetse filmprojector.
Da's inderdaad een goeie...
Telefoneren heet ook wel bellen. Heeft tegenwoordig helemaal niks meer met een bel te maken. Honderd jaar geleden nog wel.
Wat zou je anders willen doen wat mensen ook kunnen herkennen? Je zou eventueel een pijl naar beneden kunnen doen, dat wordt ook nog wel herkent. Maar alleen een pijl naar beneden dan weer niet, je ook een papiertje op de achtergrond doen.
En bij contact bijv. een enveloppe, dat is toch ook ouderwets aan het worden?
Offtopic:
Gewoon om handige linkjes te plaatsen. Voor iconen kun je terecht bij http://iconfinder.com/ heel veel icoontjes, en voor save inderdaad alleen maar diskettes
Thanks allemaal... jullie hebben helemaal gelijk. Diskette it is! :D
ik denk dat de meeste mensen niet eens door hebben dat het een diskette is
Vincent Huisman op 02/01/2012 15:56:30:
ik denk dat de meeste mensen niet eens door hebben dat het een diskette is
Waarom denk je dat?
Uitgang? Vooral het groene icoon doet me daar aan denken.
Gewijzigd op 02/01/2012 17:05:15 door - Ariën -
Ik vind het eerder download buttons...
Ik denk dat de jeugd van tegenwoordig dat icoontje kent als het "save as" icoon, maar niet meer weet (geen idee in welke mate) waarover het gaat.
... en daar is niets mis mee. Houden zo.
Filmprojectoren (voor video), telefoons met draad en hoorn, de enveloppe (voor e-mail), ...
Tegenwoordig kan een smart phone dat ook allemaal, maar de vorm van die retro dingen is veel meer iconisch.
Ja inderdaad, ik vond het in 1e instantie raar om iets te gebruiken dat verouderd is, maar inderdaad gebruik je ook nog een envelop voor e-mail, filmprojector voor video etc. Ik was me er alleen niet zo van bewust, maar nu inmiddels wel :)